Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Panamaxes και Capes οδήγησαν σε νέα άνοδο το BDI

Bulk carrier 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Η αγορά ξηρού φορτίου συνέχισε την ανοδική πορεία της για ακόμα μία εβδομάδα, με όλα τα μεγέθη να κινούνται θετικά. Όπως και την προηγούμενη εβδομάδα, έτσι και αυτή τα μεγαλύτερα μεγέθη, Panamaxes και Capes, εμφάνισαν τις μεγαλύτερες μεταβολές και ακολούθησαν Supramaxes και Handies.

Έτσι, ο BDI κατέγραψε εβδομαδιαία άνοδο της τάξης των 404 μονάδων (+14,6%) και έκλεισε στις 3171 μονάδες την Παρασκευή 03 Δεκεμβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία, η εβδομάδα ξεκίνησε δυναμικά ωστόσο στο δεύτερο μισό παρατηρήθηκε πτώση στους ρυθμούς. Όμως ο περιορισμένος ο αριθμός διαθέσιμων πλοίων κράτησε την ανοδική τάση της αγοράς. Τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν στο τέλος της εβδομάδας στα 13,04 $/tn.
Στον Ατλαντικό, η αγορά παρουσίασε περαιτέρω βελτιώσεις. Στο βόρειο Ατλαντικό τα κλεισίματα για τα υπερατλαντικά ταξίδια ήταν περιορισμένα. Αντιθέτως τα ταξίδια προς την Ασία αυξήθηκαν στο δεύτερο μισό της εβδομάδας. Και στις δύο διαδρομές σημειώθηκαν εβδομαδιαίες αυξήσεις που έφτασαν το 20%. Ομοίως και η Βραζιλία, η οποία συνέχισε να παρουσιάζει κέρδη, κυρίως για τα πλοία που αναμένεται να φτάσουν πρώτα στην περιοχή, καθώς η προσφορά χωρητικότητας είναι μειωμένη. Οι ναύλοι την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 29,14 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 63,18 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 46,62Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό, συνεχίστηκε το ράλι, τόσο στο νότο όσο και στο βορρά. Στο βορρά τα μεταλλεύματα και τα σιτηρά από την Ευρώπη και τη Μεσόγειο και η αύξηση της ζήτησης από τον αμερικανικό κόλπο κατά τα μέσα της εβδομάδας, οδήγησαν σε ακόμα υψηλότερα νούμερα. Αυξημένη ήταν και η ζήτηση από την Ανατολική Ακτή της Νοτίου Αμερικής. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 21,5-23Κ/ημέρα (παράδοση στην Ασία), από τον Αμερικάνικο Κόλπο προς τον ίδιο προορισμό στα $ 23,5-24,5Κ/ημέρα (παράδοση στην Ασία) και τα κυκλικά ταξίδια στη Β. Ευρώπη-Βαλτική στα $ 33-34Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά της Ινδονησίας απορρόφησε μεγάλο μέρος των διαθέσιμων πλοίων, ενώ κατά τη διάρκεια της εβδομάδας αυξήθηκε και ο όγκος φορτίων από την Αυστραλία και το βόρειο Ειρηνικό. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 23-24,5Κ /ημέρα.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά ήταν ιδιαιτέρως ενεργή, με πολλά ταξίδια προς το Βορρά. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής ανέβηκαν στα 26,5-28Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά συνέχισε την ανοδική πορεία των προηγούμενων ημερών. Τα φορτία χάλυβα ξεχώρισαν για ακόμα μία εβδομάδα. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 19,5-21,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 17,5-19Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 21-22Κ/ημέρα.
Στον Αραβικό Κόλπο και τη Δυτική Ινδία η αγορά παρουσίασε σημάδια ανάκαμψης, κατά τη διάρκεια αυτής της σύντομης εβδομάδας λόγω των εορτών. Ειδικά στη δυτική Ινδία πολλά πλοία μετακινήθηκαν προς την ανατολή λόγω της αύξησης των φορτίων από το Μπαγκλαντές. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή αυξήθηκαν στα $ 31-32Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 22,5-23,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 15-16Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος παρουσίασε αύξηση. Η προσφορά πλοίων ήταν σταθερή αλλά ο όγκος των φορτίων σιτηρών και κάρβουνου από την Ανατολική Ακτή βοήθησε τους ναύλους. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 36,5-37,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 48-49Κ/ημέρα. Στην περιοχή της ECSA η αγορά είχε ένα αργό ξεκίνημα της εβδομάδας, αλλά η συνέχεια ήταν καλύτερη, καθώς ενισχύθηκε με περισσότερα φορτία από το Νότο. Έτσι παρατηρήθηκε αύξηση ιδιαίτερα για τα υπερατλαντικά ταξίδια. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα ανέβηκαν στα $ 45-46,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) στα $ 44,5-45,5Κ/ημέρα (παράδοση Recalada).
Η αγορά της Ευρώπης διατήρησε τη δυναμική της, παρά το μειωμένο όγκο κλεισιμάτων. Για άλλη μία φορά πρωταγωνιστές στην αγορά ήταν τα φορτία σκραπ προς Μεσόγειο. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 35-36Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 37,5-39Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 46-47,5Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα μουδιασμένα και μόνο προς το τέλος κοιμήθηκε λίγο πιο έντονα, συγκρατώντας την πτώση των ναύλων και μειώνοντας τον αριθμό των πλοίων. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 36-37Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 28-29Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 28-29Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, η Ευρώπη παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, ωστόσο η αύξηση των μετακινούμενων πλοίων από τη Δυτική Μεσόγειο αναμένεται να επιβαρύνει την αγορά το επόμενο διάστημα. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 32,5-33,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 33,5-34,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 35,5-36,5Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος συνέχισε να υποχωρεί. Μπορεί η Μαύρη θάλασσα να εμφάνισε περισσότερα φορτίο σιτηρών, ωστόσο οι ναυλωτές συνέχισαν να ρυθμίζουν την αγορά. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 29,5-30,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 28,5-30Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 27,5-29Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 38,5-39,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η αγορά του Αμερικάνικου Κόλπου ξεκίνησε υποτονικά. Όμως κατά τη διάρκεια της εβδομάδας οι πλοιοκτήτες κατάφεραν να φέρουν την αγορά με το μέρος τους ανεβάζοντας τους ναύλους. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού ανέβηκαν στα $ 28-29Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 37,5-38,5Κ /ημέρα.
H αγορά της ECSA έχασε έδαφος, αφού ο ανταγωνισμός των πλοιοκτητών ήταν έντονος και την επόμενη εβδομάδα. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 39-40 Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 47,5-49Κ/ημέρα.
Στην Ασία, στον αραβικό κόλπο και τη Δυτική Ινδία η αγορά δεν παρουσίασε ιδιαίτερες μεταβολές και η δραστηριότητα ήταν περιορισμένη κατά τη διάρκεια της σύντομης εβδομάδας. Στην άπω ανατολή η αγορά εμφάνισε αυξητικές τάσεις με τους πλοιοκτήτες να χαίρονται πλειάδα επιλογών. Νοτιότερα η αγορά παρέμεινε σταθερή, με ιδιαίτερη κινητικότητα μεταξύ Ινδονησίας-Κίνας. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 20,5-22Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 21-22,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 23,5-24,5Κ /ημέρα.

''and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter