Σαβ04202024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Επέστρεψε η Κίνα από τις διακοπές, αλλά ο BDI βυθίζεται

bulk ships 000

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Τον προηγούμενο χρόνο τα Mini Capes κατέγραψαν οριακή πτώση στις μεταφορές, σε σχέση με το 2018, καθώς τα περισσότερα σκάφη αποσύρθηκαν, προκειμένου να τοποθετήσουν Scrubbers, ενόψει των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών ΙΜΟ 2020. Φαίνεται πως την υπό-αγορά των mini Capes στήριξαν οι Αυστραλία και Ευρώπη, καθώς στις περιοχές αυτές συγκεντρώθηκε η μεγαλύτερη ζήτηση γι’ αυτό το μέγεθος πλοίου.
Ως προς το δείκτη ναυλαγοράς BDI, νέο αρνητικό ρεκόρ σημείωσε, ο οποίος έκλεισε την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου στις 415 μονάδες, υποχωρώντας, σχεδόν, κατά 15%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Η ναυλαγορά στην Ασία, αν και επέστρεψε από την περίοδο διακοπών, παραμένει καθηλωμένη σε ιδιαιτέρως χαμηλά νούμερα, ενώ οι ναύλοι για τα ταξίδια επιστροφής (BH) διατηρούνται σε 3ψήφια νούμερα για τα Supramaxes.
Ας δούμε πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:
Ξεκινώντας από τα CAPEs, στην αγορά του Ειρηνικού και στη διαδρομή C5 (Αυστραλίας –Κίνας) συνεχίστηκε η πτώση, σε επίπεδα που δεν καλύπτουν ούτε τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων. Στην ήδη υφιστάμενη προβληματική εικόνα ήρθε να προστεθεί και ο Κυκλώνας στην Αυστραλία που δημιούργησε περαιτέρω προβλήματα. Οι ναύλοι έκλεισαν στα 5,5-6 $/tn.
Η περιοχή της Βραζιλίας (C3) προχώρησε πτωτικά, αφού οι κακές καιρικές συνθήκες δημιούργησαν προβλήματα στην παραγωγή. Επιπρόσθετα, η πτωτική πορεία του τελευταίου διαστήματος έχει κάνει τους φορτωτές να τηρούν στάση αναμονής, προσδοκώντας σε ακόμα χαμηλότερα επίπεδα. Έτσι προσφορά χωρητικότητας για το 1ο μισό του Φεβρουαρίου συνέχισε να αυξάνεται. Οι ναύλοι για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έπεσαν στα 14-15 $/tn.
Στο Β. Ατλαντικό, η αγορά υποχώρησε, με μειωμένο όγκο συναλλαγών και κλεισιμάτων. Η μειωμένη διαθέσιμη χωρητικότητα και η ροή κάποιων φορτίων από NCSA προς την Ασία, δε βοήθησε, ιδιαίτερα, την αγορά. Το TCE για τα Υπερατλαντικά ταξίδια κυμάνθηκε γύρω στα $ 4Κ /ημέρα, ενώ προς την Ασία κάτω από τα $ 20Κ/ημέρα.
Σχετικά με τα KMXs στον Ατλαντικό, η αγορά της ECSA εμφάνισε κινητικότητα με αρκετά φορτία σιτηρών, αλλά η υψηλή συγκέντρωση προσφερόμενης χωρητικότητας συνέχισε να κρατά τους ναύλους υπό πίεση. Οι ναύλοι για τα ταξίδια προς την Ασία παρέμειναν στα $ 12-13Κ /ημέρα +$ 200-300Κ ΒΒ.
Η αγορά του Β. Ατλαντικού συνέχισε πτωτικά. Τα φορτία τόσο από τον Αμερικάνικο Κόλπο, όσο και από τη Β. Ακτή της Λατ. Αμερικής (NCSA) ήταν ελάχιστα και μόνο κάποια φορτία από τη Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία τόνωσαν τη συγκεκριμένη υπό-αγορά. Ενδεικτικά, οι ναύλοι από USG/NCSA προς τη Μεσόγειο έκλεισαν στα $ 9,5-10 Κ /ημέρα +$ 100Κ ΒΒ.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία, η δραστηριότητα ήταν ισχνή, λόγω του κοροναϊού. Συνεχίστηκε η μειωμένη ροή φορτίων τόσο από το NOPAC, όσο και από την Αυστραλία και την Ινδονησία προς Κίνα και Ινδία. Οι ναύλοι στη Ν.Α. Ασία ήταν στα $ 3-4 Κ /ημέρα, κατά μ.ο.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes, η ναυλαγορά της Ν.Α. Ασίας, την προηγούμενη εβδομάδα, προχώρησε χωρίς ιδιαίτερη δραστηριότητα. Παράλληλα, αρκετοί πλοιοκτήτες προτίμησαν να μη κλείσουν το πλοίο τους σε κάποια απασχόληση με αρνητικό οικονομικό αποτέλεσμα και παρέμειναν «ανοιχτοί». Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία παρέμειναν κάτω από τα $ 4Κ/ημέρα, ενώ προς την Ινδία στα $ 4-5Κ/ημέρα.
Η αγορά της Άπω Ανατολής γύρισε σταδιακά σε κανονικούς ρυθμούς, και φάνηκε πως ο κοροναϊός λειτούργησε, κατά κάποιο τρόπο «θετικά», καθώς οι ναυλωτές ήταν αναγκασμένοι να πληρώσουν λίγο παραπάνω για φορτία προς την Κίνα. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή ανέβηκαν στα $ 1,5-2Κ/ημέρα, για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC έμειναν στα $ 4,5-5,5Κ/ημέρα, ενώ τα ταξίδια της επιστροφής (BH) συνέχισαν να πληρώνουν κάτω από $ 1Κ /ημέρα.
Στον Ατλαντικό, στον Αμερικάνικο κόλπο παρατηρήθηκε κινητικότητα και η έλλειψη διαθέσιμων πλοίων για την εκτέλεση ταξιδιών προς την Ασία, αύξησε τους ναύλους. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 11-12Κ /ημέρα, αλλά προς την Ασία ανέβηκαν στα $ 19-20Κ /ημέρα. Η περιοχή της ECSA εμφάνισε έντονη πτωτική τάση, αν και η δραστηριότητα και η ζήτηση για μετέπειτα μεταφορές ήταν ικανοποιητική. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα έπεσαν στα $ 10-10,5Κ/ημέρα +100-150Κ ΒΒ (APS bss), ενώ για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έπεσαν στα $ 5,5-6,5Κ/ημέρα (APS Recalada).
Η Ευρώπη εμφάνισε περιορισμένη δραστηριότητα, και τα κλεισίματα ήταν σποραδικά. Έτσι η ναυλαγορά έμεινε υπό πίεση. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια, με SCRAP φορτία, προς τη Μεσόγειο έπεσαν στα $ 9-9,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 13,5-14,5Κ /ημέρα. Η δραστηριότητα στη Μεσόγειο ήταν υποτονική, λόγω της απουσίας φορτίων προς την Ασία, αυτά που το προηγούμενο διάστημα αναζωογόνησαν την αγορά. Έτσι, οι πλοιοκτήτες επικεντρώθηκαν στα Υπερατλαντικά ταξίδια, αλλά σε χαμηλότερα επίπεδα. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 17,5-18,5 Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς τη Β. Ευρώπη στα $ 6,5-7,5Κ /ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 6,5-7,5Κ/ημέρα.
Η αγορά των Handies στον Ατλαντικό και ειδικά στην Ευρώπη, την προηγούμενη εβδομάδα, εμφάνισε θετικά σημάδια, με περισσότερα φορτία, αλλά η χωρητικότητα παραμένει υψηλή. Τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας έμειναν στα $ 7-8Κ /ημέρα για ταξίδια προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, και στα $ 5-6Κ /ημέρα για Υπερατλαντικά ταξίδια.
Ήρεμα κινήθηκε η αγορά της Μεσογείου, με τη ζήτηση να παραμένει σε χαμηλά επίπεδα και να αυξάνεται η προσφορά πλοίων. Ωστόσο, υπήρξαν κάποια φορτία προς την Ασία, που βοήθησαν τους ναύλους να «ξεκολλήσουν». Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια προς την Ευρώπη διατηρήθηκαν στα $ 4-5Κ /ημέρα (bss Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 4,5-5Κ /ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 4,5-5Κ /ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, ο Αμερικάνικος κόλπος κινήθηκε ήρεμα, χωρίς ιδιαίτερη κινητικότητα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού έπεσαν στα $ 7,5-8,5Κ /ημέρα και στην Ασία έμειναν στα $ 11-12Κ /ημέρα.
Τέλος, η αγορά της ECSA, συνέχισε την αρνητική της πορεία, με τη ζήτηση να μειώνεται και να αυξάνεται η προσφορά χωρητικότητας. Το αμέσως επόμενο διάστημα δε δείχνει η εικόνα της αγοράς ικανή να αλλάξει. Οι ναύλοι, των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας, από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια υποχώρησαν στα $ 8-9 Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Β. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) έπεσαν στα $ 11-12Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 12,5-13,5Κ /ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter