Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Βυθίζεται το εμπόριο μεταξύ Κίνας-Αμερικής

fortiga ploia

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Φαίνεται πως το εμπόριο σόγιας μεταξύ Αμερικής-Κίνας έχει δεχθεί μεγάλο πλήγμα όλο αυτό το διάστημα, και δείχνει δύσκολο να αναπληρωθεί το χαμένο έδαφος. Ήδη η Κίνα έχει στραφεί σε άλλες αγορές, όπως της Βραζιλίας και της Αργεντινής, προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες της.

Επίσης, στην καθοδική πορεία των αμερικάνικων εξαγωγών σόγιας συντελεί και η μειωμένη ζήτηση για ζωοτροφές, εξαιτίας της νόσου των χοίρων.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Κίνα απορροφούσε σχεδόν το 60% των συνολικών εξαγωγών της αμερικάνικης σόγιας. Ωστόσο, το αποτέλεσμα της αμερικάνικης δασμολογικής πολιτικής προκάλεσε, μέσα σ’ ένα χρόνο, την απώλεια άνω του 70% των ποσοτήτων σόγιας που εξήγαγε η Αμερική προς την Κίνα.
Ας δούμε πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:
Ξεκινώντας από τα CAPEs, στην αγορά του Ειρηνικού και στη διαδρομή C5 (Αυστραλίας –Κίνας) είδαμε η δραστηριότητα να παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Επίσης, πολλοί πλοιοκτήτες, βλέποντας την πτωτική πορεία της Βραζιλίας, αποφάσισαν να παραμείνουν στην περιοχή. Έτσι, άρχισε να αυξάνεται η προσφερόμενη χωρητικότητα και οι ναύλοι έπεσαν στα 8,5-9 $/tn. Περιμένουμε να δούμε πως η προσφορά και η αγορά θα επηρεαστεί από την αποχώρηση κάποιων πλοίων για δεξαμενισμό και εγκατάσταση Scrubbers.
Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, η περιοχή της Βραζιλίας (C3) συνέχισε πτωτικά. Η ζήτηση παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα και η προσφορά αυξήθηκε. Έτσι, οι ναύλοι παρέμειναν κάτω από τα 21 $/tn.
Και στο Β. Ατλαντικό (C7) η αγορά παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, παρά το γεγονός ότι πραγματοποιήθηκαν κάποιες διαπραγματεύσεις σε υψηλότερα (σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα) επίπεδα, χωρίς όμως να ευοδώσουν. Η προσφορά πλοίων ήταν μειωμένη και οι πλοιοκτήτες έστρεψαν την προσοχή τους σε απαιτήσεις για ταξίδια προς την Ασία, καθώς μπορούσαν να πετύχουν καλύτερες συμφωνίες. Οι ναύλοι έμειναν στα 10,5-11,5 $ /tn.
Σχετικά με τα KMXs στον Ατλαντικό, η αγορά της ECSA κινήθηκε με χαμηλές ταχύτητες, χωρίς μεγάλο όγκο φορτίων. Ωστόσο, ο μειωμένος αριθμός πλοίων που μετακινούνται προς την περιοχή ίσως βοηθήσει τη συγκεκριμένη αγορά. Οι ναύλοι για τα Υπερατλαντικά ταξίδια και την Άπω Ανατολή έμειναν στα $ 16-16,5Κ/ημέρα (APS bss) και στα $ 15-16Κ /ημέρα +$ 500-600Κ ΒΒ, αντίστοιχα.
Η αγορά του Β. Ατλαντικού συνέχισε σε χαμηλά επίπεδα, καθώς τα σιτηρά από τον Αμερ. Κόλπο δε βοήθησαν την αγορά μέχρι τώρα. Επίσης, συνεχίζει η μειωμένη ροή φορτίων και από τη Γουινέα. Μόνο η Βαλτική και η Β. Βραζιλία έδειξαν ικανοποιητική ζήτηση, αλλά δεν ήταν αρκετή για να απορροφήσει τα πλοία από το Γιβραλτάρ και το Β. Ατλαντικό. Έτσι, τα πλοία με φορτία από την Αμερική προς την Ανατολή έκλειναν στα $ 17-18,5 Κ /ημέρα +$ 700-850Κ ΒΒ και προς Ευρώπη στα $ 16,5-17,5Κ /ημέρα +$ 150-250Κ ΒΒ.
Από την άλλη πλευρά, και στην Ασία παρατηρήθηκε αύξηση της προσφοράς, γεγονός που θα επηρεάσει αρνητικά την εικόνα της αγοράς. Υπήρξαν περισσότερα φορτία από το NOPAC, ωστόσο ενώ στο Νότο τα φορτία του Άνθρακα από την Ινδονησία ήταν μειωμένα. Το TCE έπεσε στα $ 11,5-12,5Κ /ημέρα, κατά μ.ο.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes, στη Ν.Α. Ασία συνέχισε την αρνητική πορεία του προηγούμενου μήνα, με πολλά διαθέσιμα πλοία και μειωμένη δραστηριότητα. Οι ναύλοι των SMXs από Ν.Α. Ασία προς Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 12,5-13,5Κ /ημέρα. Βορειότερα, η αγορά του NOPAC προχώρησε, επίσης, υπό μεγάλη πίεση, λόγω απαγόρευσης των εισαγωγών Nickel Ore και περιορισμού των εισαγωγών άνθρακα από την Κίνα. Επίσης, οι ναυλωτές κράτησαν στάση αναμονής για να δουν πως θα κινηθεί η αγορά. Τα κυκλικά ταξίδια από Κίνα προς NOPAC, για SMXs, πλήρωναν γύρω στα $ 9-10Κ /ημέρα, τα σύντομα κυκλικά ταξίδια από Κίνα έφτασαν στα $ 8-9Κ/ημέρα. Χαμηλότερα κινήθηκαν και τα ταξίδια επιστροφής (BH) και οι ναύλοι για τα SMXs από την Κίνα προς τη Μεσόγειο /Ευρώπη πλήρωναν $ 4-5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό, στον Αμερικάνικο κόλπο, συνεχίστηκε η αρνητική πορεία της αγοράς, καθώς οι ναύλοι υποχώρησαν περαιτέρω. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια, προς τη Μεσόγειο -Μαύρη Θάλασσα, κινήθηκαν στα $ 10,5-11,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 22-23Κ /ημέρα.
Η περιοχή της ECSA είδαμε να κινείται σε χαμηλά επίπεδα, αφού συνεχίστηκε η έλλειψη ζήτησης και η αύξηση της προσφοράς. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα έπεσαν στα $ 13,5-14Κ/ημέρα +350-400Κ ΒΒ (APS bss), ενώ για τα Υπερατλαντικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 11-12Κ/ημέρα (APS Recalada).
Η Ευρώπη κινήθηκε πτωτικά. Τα προσφερόμενα πλοία αυξήθηκαν και η ζήτηση απουσίαζε. Το μόνο ελπιδοφόρο μήνυμα έρχεται από τα φορτία σιτηρών, που έχουν αρχίσει να εμφανίζονται για τα μέσα Νοεμβρίου και μετά. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια, με SCRAP φορτία, προς τη Μεσόγειο περιορίστηκαν στα $ 13,5-14Κ /ημέρα. Η Μεσόγειος συνέχισε στα ίδια επίπεδα, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας. Παρατηρήθηκε μείωση της ζήτησης, αλλά η σταθερότητα της προσφοράς συγκράτησε τους ναύλους από την μεγάλη πτώση. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο/ Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 22-23 Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale/ Μαύρη Θάλασσα), προς τη Β. Ευρώπη στα $ 10,5-11,5Κ /ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 10,5-11,5Κ/ημέρα.
Η αγορά των Handies, την προηγούμενη εβδομάδα, στην Ευρώπη ήταν υποτονική, με μειωμένη δραστηριότητα. Τα περισσότερα ταξίδια ήταν μικρής διάρκειας, προς τη Βόρεια Ευρώπη ή προς την Κεντρική Μεσόγειο. Επίσης, στο 2ο μισό της εβδομάδας εμφανίστηκαν φορτία προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας έκλειναν με $ 10-11Κ /ημέρα για ταξίδια προς τη Μεσόγειο, και με $ 9-10Κ /ημέρα για Υπερατλαντικά ταξίδια.
Η Μεσόγειος παρουσίασε μεγαλύτερη κινητικότητα, με πολλά μεσογειακά φορτία. Η προσφερόμενη χωρητικότητα διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα, καθώς ο στόλος δεν μετακινήθηκε εκτός περιοχής. Οι ναύλοι των μεσαίων πλοίων (32-36K τόνων DWT) για ταξίδια προς την Ευρώπη έφτασαν στα $ 10-10,5Κ /ημέρα (bss Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 10-11Κ /ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 9-10Κ /ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, και ο Αμερικάνικος κόλπος προχώρησε πτωτικά, καθώς μειώθηκαν οι απαιτήσεις και παράλληλα ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων παραμένει μεγάλος. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού υποχώρησαν στα $ 10,5-11,5Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 16,5-17,5Κ /ημέρα.
Τέλος, η αγορά της ECSA συνέχισε πτωτικά, καθώς η ζήτηση παρέμεινε μειωμένη και άρχισε να αυξάνεται η προσφορά χωρητικότητας. Ακόμα και η περιοχή της Β. Βραζιλίας παρουσίασε σημάδια κόπωσης. Οι ναύλοι από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 11-12 Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο) και προς την Ασία στα $ 16-17Κ /ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter