Τρι03192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Τα μεγαλύτερα μεγέθη οδηγούν την αγορά Ε/Κ

0CMACGMHapagLloyd

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Η μειωμένη διαθέσιμη χωρητικότητα στα μεγαλύτερα σκάφη (PMXs και PPMXs) είναι το βασικό στοιχείο που χαρακτηρίζει τη ναυλαγορά Εμπορευματοκιβωτίων. Οι μεγάλοι Operators φροντίζουν να κλείσουν εγκαίρως και για μεγαλύτερη διάρκεια τα πλοία αυτών των μεγεθών, προκειμένου να μην «μπουν σε περιπέτειες». Στα ίδια χνάρια βαδίζουν και τα μικρότερα μεγέθη, καθώς και εκεί μειώνονται τα διαθέσιμα πλοία, ωστόσο η μειωμένη ζήτηση δε βοηθά στην αύξηση των ναύλων.
Όσον αφορά την πορεία του δείκτη εμπορευματοκιβωτίων, αυτή την εβδομάδα παρατηρήθηκε μεγάλη αύξηση και ο γενικός δείκτης, HARPEX, έφτασε στις 629 μονάδες (+10). Στην αύξηση αυτή τα μεγαλύτερα μεγέθη (PMXs-PPMXs) έπαιξαν σημαντικό ρόλο, ενώ τα μικρότερα συνεχίζουν να εμφανίζουν στασιμότητα με στάσιμη τη ζήτηση, χωρίς όμως να συσσωρεύεται χωρητικότητα, ακόμη.
Ας δούμε, όμως αναλυτικά πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:
Σχετικά με τα POST-PANAMAXes, η προσφορά του Ιουλίου φαίνεται να έχει απορροφηθεί πλήρως, ενώ υπάρχει ακόμα ακάλυπτη ζήτηση. Έτσι, οι ημερήσιοι ναύλοι για τα μεγαλύτερα σκάφη έμειναν στα 26,5Κ /ημέρα και για τα μικρότερα, κέρδισαν $ 0,5Κ, και έφτασαν στα $ 21Κ/ ημέρα.
Στα PANAMAXes, επίσης, συνεχίστηκε έντονη κινητικότητα και οι ναυλωτές προσπαθούν να δεσμεύσουν έγκαιρα χωρητικότητα. Στην Ασία οι ναύλοι σκαρφάλωσαν τα $ 11,5Κ/ημέρα και στον Ατλαντικό τα ξεπέρασαν. Έτσι οι ναύλοι αυξήθηκαν πάνω από $ 1Κ ημερησίως, και έφτασαν στα $ 11,5 Κ/ημέρα, κατά μ.ο.
Σχετικά με τα «3,5άρια» υπάρχει έλλειψη από πλοία τέτοιου μεγέθους τόσο στον Ατλαντικό, όσο και στην Ασία, καθώς αυτός ο τομέας ενίοτε καλύπτει κενά μεγαλύτερων μεγεθών. Έτσι οι ναύλοι διατηρήθηκαν πάνω από τα $ 9Κ /ημέρα. Τα ελαφρώς μικρότερα σκάφη, χωρητικότητας 2.800 TEUs, δεν εμφάνισαν ιδιαίτερες μεταβολές στην Ασία, για ακόμα μία εβδομάδα, αν και υπάρχουν στην αγορά κάποιες απαιτήσεις, που ίσως ενισχύσουν την αγορά. Έτσι οι ναύλοι κυμάνθηκαν στα $ 9-9,5Κ/ημέρα.
Όσον αφορά τα «2,5άρια», η ζήτηση ήταν υποτονική τόσο στον Ατλαντικό, όσο και στην Ασία. Έτσι το γενικό επίπεδο των ναύλων παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, δηλαδή στα $ 8,5-9Κ /ημέρα.
Η δραστηριότητα των πλοίων των 1700 TEUs στην Ασία παραμένει στάσιμη και τα λιγοστά κλεισίματα που πραγματοποιήθηκαν ήταν στα ίδια ή και σε ελαφρώς χαμηλότερα επίπεδα. Στον Ατλαντικό δεν έχει αλλάξει κάτι, σε σχέση με τις προηγούμενες μέρες, αφού και κει η ζήτηση είναι μειωμένη και κάποια πλοία προσπαθούν να βρουν κάποια απασχόληση. Οι ναύλοι διατηρούνται στα $8-8,2Κ /ημέρα.
Τέλος, σχετικά με τα FEEDERs, των 1100-700 TEUs, στα μεγάλα μεγέθη δεν κατεγράφη κάτι σημαντικό στην Ασία. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα οικολογικά σκάφη, έφτασαν στα $ 7,5-8Κ/ημέρα, ενώ τα τυπικού σχεδίου σκάφη διατηρήθηκαν στα $ 6-6,5Κ /ημέρα. Επίσης, οι ναύλοι για τα μικρότερα πλοία του τομέα διατηρήθηκαν στα 5Κ /ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter