Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Αγορά Ξηρού Φορτίου: Αυξάνονται οι διαλύσεις πλοίων

Bulk carrier 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Αύξηση καταγράφουν οι διαλύσεις των πλοίων και ιδιαίτερα στα Capes. Αναλυτικότερα, ενώ το 2018 οδηγήθηκαν στη φλόγα του διαλυτή 45 πλοία (αντιστοιχούν σε 4,5 εκατ. τόνους χωρητικότητας), κατά το 1ο 5μηνο του 2019, ήδη, έχουν διαλυθεί 43 πλοία (αντιστοιχούν 4,8 εκατ. τόνους χωρητικότητας). Τα περισσότερα από αυτά είναι Capes και ακολουθούν τα Handies.
Επιπλέον, από τα στοιχεία της αγοράς φαίνεται πως οι πλοιοκτήτες και νεότερων πλοίων (μικρότερα των 20 ετών) εξετάζουν το ενδεχόμενο διάλυσης.
Δεδομένου ότι κορυφώνεται ο αριθμός των παραδόσεων των πλοίων, η συνέχιση των διαλύσεων με αυτό το ρυθμό θα βοηθήσει την αγορά να διατηρήσει την ισορροπία στη χωρητικότητα.
Ας δούμε πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:
Ξεκινώντας από τα CAPEs, είδαμε την αγορά του Ειρηνικού, στη διαδρομή C5 (Αυστραλίας –Κίνας) να παραμένει ήρεμη. Παρά τις πιέσεις των πλοιοκτητών ώστε να φτάσουν στα επίπεδα των 8 $/tn, οι ναύλοι διατηρήθηκαν στα 7,5 $/tn., καθώς τα φορτία ήταν λιγοστά.
Αντιθέτως, η περιοχή της Βραζιλίας (C3) ήταν πιο ενεργή. Οι πλοιοκτήτες, δεδομένου ότι περιμένουν αύξηση της δραστηριότητας, δε δείχνουν πρόθυμοι να περιορίσουν τις απαιτήσεις τους κάτω από τα 17 $/tn.
Από την άλλη πλευρά ο Β. Ατλαντικός, εμφάνισε αυξημένη ζήτηση προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, αλλά και την Άπω Ανατολή. Παράλληλα, μειώθηκε η «ανοιχτή» χωρητικότητα, με αποτέλεσμα να παρατηρηθεί άνοδος των ναύλων. Έτσι οι ναύλοι ανέβηκαν στα 8-8,5 $ /tn.
Σχετικά με τα KAMSARMAXes στον Ατλαντικό, η αγορά της ECSA υποχώρησε λόγω των αργιών στην Ασία και τη μείωση των κινέζικων αγορών σπόρων, αν και τα φορτία προς την Άπω Ανατολή ήταν περισσότερα από τα Υπερατλαντικά. Επιπλέον, τα κενά πλοία αυξήθηκαν, με αποτέλεσμα να ασκηθεί πίεση στους πλοιοκτήτες και στους ναύλους. Οι ναύλοι για τα Υπερατλαντικά ταξίδια και προς την Άπω Ανατολή έμειναν στα $ 16,5-17,5Κ/ημέρα και $ 15-15,5Κ /ημέρα +550Κ ΒΒ, αντίστοιχα.
Η αγορά του Β. Ατλαντικού υποστηρίχθηκε από τη Β. Βραζιλία, κυρίως με φορτία προς την Άπω Ανατολή. Ωστόσο, ο μειωμένος όγκος φορτίων από τις άλλες περιοχές, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας, οδήγησαν σε πτώση της αγοράς. Επίσης, η έλλειψη φορτίων από την περιοχή της ECSA είχε ως αποτέλεσμα τα πλοία του Νότου να ανταγωνίζονται και αυτά για κάποια δουλειά από τη Βραζιλία. Έτσι, τα πλοία με φορτία προς την Ανατολή έκλειναν στα $ 16,5-17,5Κ /ημέρα (bss Gib), προς Ευρώπη στα $ 9-10Κ /ημέρα και τα κυκλικά ταξίδια από τη Βαλτική στα $ 8,5Κ /ημέρα.
Στην πλευρά του Ειρηνικού, η αγορά φαίνεται πως επηρεάστηκε από τις αργίες της προηγούμενης εβδομάδας. Τα φορτία άνθρακα από την Ινδονησία και Αυστραλία προς Κίνα και Ινδία ενίσχυσαν την αγορά. Αντιθέτως, τα σιτηρά από το NOPAC ήταν λιγοστά. Παράλληλα, η χωρητικότητα αυξήθηκε και πολλοί πλοιοκτήτες στράφηκαν προς την Ινδία. Το TCE διατηρήθηκε στα $ 10,5-11,5Κ /ημέρα, κατά μ.ο.
Για τα SUPRAMAXes -ULTRAMAXes, στην αγορά του Ειρηνικού, και ιδίως μεταξύ Κίνας-Κορέας -Ιαπωνίας, οι αργίες επιβράδυναν την αγορά. Επίσης, τα φορτία σιτηρών από το NOPAC παραμένουν περιορισμένα. Ωστόσο, τα φορτία από την Αυστραλία έδωσαν κάποιες ευκαιρίες απασχόλησης, ακόμα και στα πλοία που βρίσκονταν βορειότερα. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως ένα UMX για κυκλικό ταξίδι στο NOPAC, με σιτηρά, έκλεινε στα $ 8-8,5Κ/ημέρα, με παράδοση στην Κεντρική Κίνα. Επιπρόσθετα, τα φορτία χάλυβα «επιστροφής» προς Ευρώπη -Μεσόγειο ήταν μειωμένα και πλήρωναν τα UMXs έως $ 4,5-5,5Κ/ημέρα (παράδοση Β. Κίνα).
Εξασθενημένη ήταν και η αγορά της Ν.Α. Ασίας. Με την αύξηση των «ανοιχτών» πλοίων και του ανταγωνισμού στη Β. Κίνα, πολλοί πλοιοκτήτες στράφηκαν στη Ν.Α. Ασία, μειώνοντας παράλληλα τις απαιτήσεις τους. Μειωμένος ήταν και ο όγκος των φορτίων προς την Ινδία. Τα ταξίδια από Ινδονησία προς Κίνα πλήρωναν τα SMXs $ 8Κ/ημέρα (παράδοση Σιγκαπούρη).
Στον Ατλαντικό και ειδικά στον Αμερικάνικο Κόλπο, είδαμε να μειώνονται τα πλοία και παρά το γεγονός ότι μειώθηκε και ο όγκος των φορτίων, η πίεση φαίνεται πως ήταν στη μεριά των ναυλωτών, κυρίως για άμεσες απαιτήσεις. Τελικά, οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς Ευρώπη και προς την Άπω Ανατολή, υποχώρησαν στα $ 12Κ /ημέρα στα $ 17Κ /ημέρα, αντίστοιχα.
Η περιοχή της ECSA, κινήθηκε χαμηλότερα επίπεδα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Φαίνεται πως η μειωμένη κίνηση των μεγαλύτερων πλοίων επηρέασε αρνητικά και αυτό τον τομέα. Τα φορτία προς την Άπω Ανατολή καλύφθηκαν πλήρως, ωστόσο η αγορά δέχθηκε πιέσεις από τα πλοία που μετακινήθηκαν από την Ευρώπη.Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 14,5-15,5Κ/ημέρα +450-500Κ, αναλόγως τα χαρακτηριστικά των πλοίων.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter