Ανεβάζει ταχύτητα η αγορά εμπορευματοκιβωτίων

cma cgm 0kj

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Μετά από 4 εβδομάδες ησυχίας η αγορά εμπορευματοκιβωτίων εμφάνισε πάλι έντονη δραστηριότητα και είδε το γενικό δείκτη HARPEX να ανεβαίνει, φτάνοντας τις 596 μονάδες (+11 μονάδες). Η άνοδος αυτή οφείλεται κυρίως στα μεγαλύτερα σκάφη, καθώς τα μικρότερα παρέμειναν υπό πίεση. Οι ημερήσιοι ναύλοι των περισσότερων κατηγοριών κατέγραψαν άνοδο, με εξαίρεση τα μικρά POST-PANAMAXes, τα PANAMAXes, και τα FEEDERs.
Θα πρέπει να σημειωθεί πως ο ρυθμός διάλυσης πλοίων για το 2019 συνεχίζει αμείωτος καθώς κατά το 1ο τρίμηνο του έτους έχουν διαλυθεί 47 πλοία, όταν για όλο το 2018 διαλύθηκαν 42 πλοία. Τα περισσότερα από τα πλοία που έχουν διαλυθεί μέχρι στιγμής ήταν χωρητικότητας 1000-2000 TEUs.
Ας δούμε, όμως αναλυτικά πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:
Όσον αφορά τα POST-PANAMAXes, είδαμε η χωρητικότητα των μεγαλύτερων πλοίων να μειώνεται και κάποια κλεισίματα να ξεπερνούν τα $ 26Κ /ημέρα. Η έλλειψη πλοίων για το υπόλοιπο του Μαΐου και του Ιουνίου δημιουργεί πίεση στους ναυλωτές, οι οποίοι σπεύδουν να εξασφαλίσουν κάποιο πλοίο. Στα μικρότερα πλοία της κατηγορίας, υπάρχουν ακόμα κάποια πλοία «ανοιχτά», τα οποία αναμένεται να κλειστούν άμεσα. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία έφτασαν στις $ 26Κ/ημέρα, ενώ για τα μικρότερα πλοία έφτασαν στα $ 17,5Κ/ ημέρα.
Στα PANAMAXes, στην Ασία η ζήτηση είναι μειωμένη με αποτέλεσμα η άμεσα διαθέσιμη χωρητικότητα, κυρίως για τα PANAMAXes, να αυξάνεται. Οι ναυλωτές τηρούν στάση αναμονής, αλλά οι ναύλοι για όσα πλοία βρίσκονται υπό διαπραγμάτευση κινούνται πάνω στις $ 9-9,5 Κ/ημέρα.
Τα «3,5άρια» αυξήθηκαν για το 2ο μισό του μήνα, καθώς δεν υπάρχουν πολλές νέες απαιτήσεις. Στην Ασία οι ναύλοι παρουσίασαν αύξηση και ξεπέρασαν τα $ 9Κ /ημέρα. Ελπίζουμε ότι η ανοδική τάση των μεγαλύτερων πλοίων θα παρασύρει και αυτό τον τομέα. Οι ναύλοι ήταν κατά $ 0,3Κ υψηλότερα από την προηγούμενη εβδομάδα ($ 9 Κ/ημέρα). Τα ελαφρώς μικρότερα πλοία, χωρητικότητας 2.800 TEUs, δεν εμφάνισαν ιδιαίτερη κινητικότητα. Υπάρχουν ακόμα λίγα «ανοιχτά» πλοία, αλλά σε γενικές γραμμές η αγορά είναι ισορροπημένη. Οι ναύλοι αυξήθηκαν οριακά, φτάνοντας τις $ 9,4Κ /ημέρα.
Όσον αφορά τα «2,5άρια», παρατηρούμε να υπάρχει συγκέντρωση χωρητικότητας στην Ασία. Έτσι κάποιοι πλοιοκτήτες έχουν αρχίσει να αναζητούν νέες ευκαιρίες σε άλλες περιοχές προς τη Δύση, όπου υπάρχει έλλειψη πλοίων και καλύτερα επίπεδα ναύλων. Ωστόσο, οι ναύλοι διατηρούνται σταθερά στα $ 9-9,1Κ /ημέρα.
Όσον αφορά τα πλοία των 1700 TEUs, η Ασία ήταν αρκετά ήσυχη. Αντιθέτως ο Ατλαντικός εμφάνισε αρκετή κινητικότητα και κάποια πλοία απορροφήθηκαν είτε με νέες συμφωνίες, είτε με επεκτάσεις. Οι ναύλοι κυμάνθηκαν στα $8-8,5Κ /ημέρα, αναλόγως το σχέδιο του πλοίου.
Τέλος, σχετικά με τα FEEDERs, των 1100-700 TEUs, είδαμε αρκετή δράση στην ασιατική αγορά, παρά τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στα Ασιατικά λιμάνια. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα σκάφη, τυπικού σχεδίου, έφτασαν στα $ 6,4Κ /ημέρα, ενώ τα οικολογικά σκάφη μπορούσαν να πετύχουν και $ 8Κ/ημέρα. Στα «700αρια», είδαμε κάποιες νέες απαιτήσεις και επεκτάσεις στην Ασία, χωρίς όμως να επηρεάσουν τα επίπεδα των ναύλων. Επίσης, οι ναύλοι για τα μικρότερα πλοία του τομέα διατηρήθηκαν στα 5Κ /ημέρα.

новинки кинематографа
Машинная вышивка, программа для вышивания, Разработка макета в вышивальной программе, Авторский дизайн