Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Αγορά Εμπορευματοκιβωτίων: Κέρδη στα μεγαλύτερα μεγέθη και σταθερότητα στα μικρότερα

00 1075885 κουτί

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Για 9η συνεχόμενη εβδομάδα η αγορά εμπορευματοκιβωτίων καταγραφεί θετικές επιδόσεις, ωστόσο οι ρυθμοί αύξησης είναι χαμηλότεροι από τους αντίστοιχους των δύο προηγούμενων ετών.


Οι νέες παραλαβές, για το 1ο τρίμηνο έχουν περιορισθεί (κάτω από 60 νέα πλοία αναμένονται), ωστόσο ο ερχομός των λεγόμενων MEGASHIPS πιέζει την αγορά.
Τα μεγαλύτερα μεγέθη (χωρητικότητας 5.500-8.500 TEUs) που είναι άμεσα διαθέσιμα (Spot /Prompt) παραμένουν οδηγοί σ’ αυτή την κούρσα, ενώ παρατηρείται σταδιακή απορρόφηση των PANAMAXes και αύξηση της ζήτησης. Έτσι περιμένουμε να δούμε υψηλότερους ναύλους το επόμενο διάστημα.
Στα μικρότερα μεγέθη η αυξητική τάση των ναύλων έχει, προς το παρόν, διακοπεί, αλλά η ζήτηση για αυτά τα μεγέθη παρουσιάζει 4-5% ετήσια αύξηση. Επιπρόσθετα, το 1ο τρίμηνο του 2019 έχει προστεθεί χωρητικότητα 30.000 TEUs, ενώ 15 πλοία μεταφορικής ικανότητας 25.000 TEUs οδηγήθηκαν σε κάποιο διαλυτήριο.
Ας δούμε, όμως αναλυτικά πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:
Όσον αφορά τα POST-PANAMAXes, δεν είδαμε κάποια δραστηριότητα, καθώς δεν υπάρχουν διαθέσιμα πλοία των 8.500 TEUs. Μόνο στα μικρότερα πλοία της κατηγορίας είδαμε μερικά κλεισίματα στα επίπεδα της προηγούμενης εβδομάδας.
Και στα PANAMAXes, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στα μικρότερα πλοία, καθώς τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας έχουν απορροφηθεί. Οι ναύλοι στην Ασία διατηρήθηκαν στα $ 8-8,5Κ /ημέρα, ενώ οι πλοιοκτήτες στοχεύουν σε ακόμα μεγαλύτερα νούμερα.
Αυτή την εβδομάδα είδαμε στην Ασία μερικά «3,5άρια» να παραμένουν ανοιχτά με αποτέλεσμα οι ναύλοι να διατηρούνται σταθεροί στα $ 8-8,5Κ/ημέρα. Στα πλοία χωρητικότητας 2.800 TEUs, η ζήτηση του Απριλίου στην Ασία παρέμεινε αυξημένη, κι αυτή την εβδομάδα, χωρίς όμως αυτό να συνοδευτεί και από αύξηση του επιπέδου των ναύλων, οι οποίοι κινούνται στα $ 8,5Κ /ημέρα. Ωστόσο, βλέποντας ότι τα διαθέσιμα πλοία μειώνονται, περιμένουμε σύντομα να δούμε κι εδώ αύξηση. Ομοίως και στον Ατλαντικό, όπου η δραστηριότητα ήταν υποτονική και οι ναύλοι έφτασαν στα $9,5Κ/ημέρα.
Στα «2,5άρια», παρατηρήθηκε πτώση στη ζήτηση, με ελάχιστες συμφωνίες. Έτσι υπάρχουν ακόμα κάποια πλοία στην Ασία που αναζητούν κάποια απασχόληση. Αντιθέτως, στον Ατλαντικό ήταν πιο ισορροπημένη η αγορά με τη ζήτηση να καλύπτει την προσφορά πλοίων. Οι ναύλοι διατηρήθηκαν κοντά στα $ 9Κ/ημέρα, στην Ασία και ακόμα ψηλότερα στον Ατλαντικό.
Όσον αφορά τα πλοία των 1700 TEUs, η έλλειψη «ανοιχτών» πλοίων στην Ασία έκανε τους πλοιοκτήτες να αισιοδοξούν πως μετά από καιρό θα δουν τους ναύλους να ξεκολλούν από τα $ 7,5Κ/ημέρα και να φτάνουν τα 8.
Τέλος, σχετικά με τα FEEDERs, των 1100-700 TEUs, είδαμε ηρεμία στην αγορά. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα σκάφη παρέμειναν στα επίπεδα των $ 6Κ /ημέρα και $8Κ /ημέρα για τα ECO design. Για άλλη μία εβδομάδα, τα μικρότερα πλοία του τομέα διατηρήθηκαν στα 5Κ /ημέρα. Ελπίζουμε πως και σ’ αυτόν τον τομέα η αγορά θα δει υψηλότερα νούμερα σύντομα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter