Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Αγορά Ξηρού φορτίου: Πτώση για όλα τα φορτία

Bulk carrier 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Οι εξαγωγές του νοτιο-αφρικάνικου άνθρακα παρουσίασαν μείωση το 2018, ωστόσο η παραγωγή του παρέμεινε σταθερή, στα 252 εκατ. τόνους. Ως εκ τούτου, αυξήθηκε η εγχώρια ζήτηση, καθώς το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής χρησιμοποιείται στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Επίσης, την τελευταία 10ετία παρατηρείται μετατόπιση των εξαγωγών νοτιο-αφρικανικού άνθρακα από την Ευρώπη και τον Ατλαντικό προς τον Ινδικό ωκεανό. Συγκεκριμένα, οι εξαγωγές προς την Ινδία , το μεγαλύτερο εισαγωγέα νοτιο-αφρικανικού άνθρακα, έφτασαν πέρσι τους 52 εκατ. τόνους, από 14 εκατ. που ήταν το 2008, παρουσιάζοντας αύξηση 271 %. Ακολουθεί η Ν. Κορέα, που παρουσίασε το 2018 ετήσια αύξηση 15% στις εισαγωγές άνθρακα, φτάνοντας τους 10 εκατ. τόνους.
Ας δούμε πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:
Ξεκινώντας από τα CAPEs, η προσφερόμενη χωρητικότητα ήταν μειωμένη στο Β. Ατλαντικό, την προηγούμενη εβδομάδα. Ωστόσο, παρατηρήθηκε αύξηση των φορτίων από την Ασία προς τον Ατλαντικό (BH) και σε συνδυασμό με τα χαμηλότερα επίπεδα της Βραζιλίας, περιμένουμε να αυξηθούν τα κενά πλοία της περιοχής. Συνοπτικά αναφέρουμε πως τα υπερατλαντικά ταξίδια (TΑ) έκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 10K /ημέρα και τα ταξίδια προς Άπω Ανατολή (FH) στα $ 21K /ημέρα ($ -1,5Κ/ημέρα και στις δύο διαδρομές). Αυτή την εβδομάδα περιμένουμε πίεση στους ναύλους, δεδομένης της αύξησης της χωρητικότητας.
Επίσης, το Ισοδύναμο χρονοναύλωσης στην περιοχή της Βραζιλίας (TCE) υποχώρησε την περασμένη βδομάδα, λόγω του δυστυχήματος σε ορυχείο της VALE. Η χωρητικότητα συνεχίζει να αυξάνεται για το 2ο μισό του Φεβρουαρίου και τις αρχές Μαρτίου. Το επόμενο διάστημα θα δείξει ποιες θα είναι οι επιπτώσεις στην παραγωγή, στις εξαγωγές αλλά και στο θαλάσσιο εμπόριο της περιοχής.
Το TCE για τα κυκλικά ταξίδια στην περιοχή του Ειρηνικού παρέμεινε σταθερό σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα, αφού η δραστηριότητα των περισσοτέρων ανθρακωρύχων ήταν υποτονική εξαιτίας της κινέζικης Πρωτοχρονιάς. Επίσης, η χωρητικότητα στον Ειρηνικό παρέμεινε υψηλά, ενώ το αρνητικό κλίμα στη Βραζιλία αναμένεται να οδηγήσει πολλούς πλοιοκτήτες να παραμείνουν στην περιοχή.
Σχετικά με τα KAMSARMAXes στον Ατλαντικό, στην περιοχή της ECSA, η δραστηριότητα ήταν υποτονική, κυρίως λόγω των κινέζικων διακοπών. Τα κενά πλοία συνέχισαν να αυξάνονται, σε σημείο που μας προβληματίζει αν αυτά τα πλοία θα έχουν απορροφηθεί εντός ενός μηνός. Οι ναύλοι έφτασαν στα $ 12,75Κ /ημέρα + 275Κ BB, για ταξίδια προς Σιγκαπούρη –Ιαπωνία και στα $ 10,5Κ /ημέρα για υπερατλαντικά ταξίδια. Για αυτή την εβδομάδα περιμένουμε η αγορά να παραμείνει στάσιμη, καθώς οι πλοιοκτήτες δε δείχνουν πρόθυμοι να μειώσουν τις απαιτήσεις τους.
Η αγορά του Β. Ατλαντικού ήταν πιο ενεργή, η χωρητικότητα περιορίστηκε αρκετά και η ροή των φορτίων βελτιώθηκε, χωρίς όμως σημαντικές αλλαγές στους ναύλους. Αυτή την εβδομάδα περιμένουμε οι ναύλοι να αυξηθούν. Οι ναύλοι κινήθηκαν, για υπερατλαντικά ταξίδια, στα επίπεδα των $ 10-11Κ/ημέρα, APS bss σε κάποιο αμερικάνικο λιμάνι, και προς την Άπω Ανατολή (FH) στα $ 12,5Κ /ημέρα + 250Κ ΒΒ.
Στην πλευρά του Ειρηνικού, αν και η αγορά στην αρχή της εβδομάδας ήταν ανενεργή, λόγω της κινέζικης Πρωτοχρονιάς, στη συνέχεια βελτιώθηκε, με περισσότερα φορτία άνθρακα και σιτηρών. Όμως και πάλι, η υπερπροσφορά πλοίων δεν αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας. Οι ναύλοι έφτασαν στα $ 5Κ /ημέρα για κυκλικά ταξίδια μεταξύ Ινδονησίας –Αυστραλίας και στα $ 6Κ/ημέρα για ταξίδια από τη Β. Κίνα. Γι’ αυτή την εβδομάδα περιμένουμε μικρή άνοδο στους ναύλους, καθώς ήδη βλέπουμε περισσότερα σιτηρά στο NOPAC. Όμως, τα χαμηλότερα επίπεδα των CAPES ωφελούν τους ναυλωτές, οι οποίοι πλέον μπορούν να επιλέξουν μεταξύ PMX-KMX και CAPE.
Για τα SUPRAMAXes -ULTRAMAXes, η Ευρώπη εμφάνισε περισσότερα φορτία SCRAP στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας, κυρίως από λιμάνια της Β. Ευρώπης. Λόγω πάγου όμως οι πλοιοκτήτες δεν ήταν πρόθυμοι να κινηθούν προς τα κει, συνεπώς η χωρητικότητα διατηρήθηκε σε υψηλά επίπεδα. Οι ναύλοι για ταξίδια από Ευρώπη προς την Αν. Μεσόγειο με SCRAP φορτία έφτασαν στα $ 5Κ /ημέρα και για τα ταξίδια προς την Άπω Ανατολή στα $ 10Κ /ημέρα. Επίσης, στη Μεσόγειο δεν είδαμε ιδιαίτερα σημαντική δραστηριότητα. Τα ταξίδια με SMX από BSEA προς Άπω Ανατολή (FH) πλήρωναν $ 10-11Κ/ημέρα, ενώ οι ναύλοι για τα UMXs για ταξίδια προς Ν. Αφρική έφτασαν στα $ 5,5 Κ/ημέρα. Με την επαναδραστηριοποιήση της Ασίας περιμένουμε η αγορά να βελτιωθεί.
Στον Ατλαντικό και ειδικότερα στον Αμερικάνικο κόλπο είδαμε να βελτιώνονται τα νούμερα μέρα με τη μέρα. Οι ναύλοι για τα υπερατλαντικά ταξίδια προς την Αν. Μεσόγειο, για ένα UMX έφτασαν στα $ 8 Κ /ημέρα και προς την άπω Ανατολή στα $ 15Κ /ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην περιοχή του Ειρηνικού, δεν είδαμε να διαφοροποιούνται τα πράγματα σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Η δραστηριότητα ήταν παγωμένη, λόγω των ασιατικών εορτών και οι ναύλοι υποχώρησαν περαιτέρω. Οι ναύλοι για ένα UMX από Ινδονησία με άνθρακα έφτασαν στα $ 9Κ/ημέρα, APS bss. Εν αναμονή της επιστροφής των Ασιατών προκειμένου να δούμε πως θα κινηθεί η αγορά αυτή την εβδομάδα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter