Τετ04242024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Με το δεξί μπήκε η νέα (κινέζικη) χρονιά για την Αγορά Εμπορευματοκιβωτίων

cma cgm bougainville le plus grand navire francais

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Από τις 5 Φεβρουαρίου μπήκαμε στη νέα χρονιά, κατά το κινέζικο ημερολόγιο.

Η αγορά των εμπορευματοκιβωτίων θα πρέπει, όσο το δυνατόν γρηγορότερα να επανέλθει στους φυσιολογικούς της ρυθμούς και να επωφεληθεί της αισιοδοξίας που χαρίζει κάθε νέα αρχή, όπως αυτή του νέου έτους.

Ωστόσο, πλοιοκτήτες και ναυλωτές καλούνται να συνεργαστούν, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που έχουν θέσει στη ναυτιλιακή βιομηχανία οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί του ΙΜΟ για το 2020.

Στα της ναυλαγοράς των πλοίων εμπορευματοκιβωτίων, ήδη ο δείκτης HRCI, μετά από 32 ολόκληρες εβδομάδες, κατέγραψε άνοδο την περασμένη Παρασκευή (έστω και κατά 4 μονάδες) φτάνοντας τις 595.

Η άνοδος αυτή οφείλεται τόσο στα μεγαλύτερα πλοία, Post-Panamaxes, όσο και στα μικρότερα χωρητικότητας κάτω των 3,500 TEUs.

Αξίζει να σημειωθεί πως σημειώθηκαν 20% περισσότερα κλεισίματα σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι. Τα περισσότερα κλεισίματα αφορούσαν πλοία χωρητικότητας έως 3.500 TEUs και ιδιαίτερα τα Feeders.

Ας δούμε, όμως αναλυτικά πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:

Όσον αφορά τα POST-PANAMAXes, είδαμε να συνεχίζεται η ανοδική πορεία της κινητικότητας στην αγορά, την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς οι OPERATORs ανέβασαν τις προσφορές τους στις επικείμενες ανανεώσεις των πλοίων, προκειμένου να εξασφαλίσουν χωρητικότητα.

Επιπρόσθετα, προστέθηκε και φρέσκια ζήτηση στην αγορά για ημερομηνίες του Μαρτίου.

Περιμένουμε η αγορά να συνεχίσει ακόμα πιο ανοδικά εκμεταλλευόμενη τη δυναμική των τελευταίων ημερών και την επιστροφή της αγοράς σε κανονικούς ρυθμούς.

Στα PANAMAXes είδαμε μία ακόμα ήσυχη εβδομάδα, καθώς οι OPERATORs έμειναν ανενεργοί με αποτέλεσμα να παρατηρηθεί μεγάλη συγκέντρωση πλοίων στην Ασία.

Σημειώθηκαν κάποια κλεισίματα –επεκτάσεις στα επίπεδα των $ 8,5Κ/ημέρα. Από την άλλη πλευρά, ο Ατλαντικός είχε καλύτερη εικόνα με σαφώς λιγότερα ανοιχτά πλοία και τα υπάρχοντα πλοία πετύχαιναν $ 10Κ/ημέρα.

Την προηγούμενη εβδομάδα αρκετά «3,5άρια» παρέμειναν ανοιχτά, ωστόσο δεδομένων των συζητήσεων που πραγματοποιούνται αυτή την περίοδο, θεωρούμε πως είναι θέμα χρόνου η αγορά να βρει την ισορροπία της.

Στα πλοία χωρητικότητας 2.800 TEUs η δραστηριότητα της προηγούμενης εβδομάδας διατηρήθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα σε όλες τις περιοχές. Τα περισσότερα κλεισίματα αφορούσαν επεκτάσεις και λίγα ήταν αυτά που αφορούσαν νέες ναυλώσεις.

Υπάρχουν όμως ακόμα πολλά ανοιχτά πλοία τόσο στον Ατλαντικό, όσο και στον Ειρηνικό με αποτέλεσμα να ανακόπτεται οποιαδήποτε αυξητική τάση των ναύλων. Οι ναύλοι στον Ατλαντικό έφτασαν λίγο πάνω από τα $ 9Κ /ημέρα και στον Ειρηνικό τα $ 8,5Κ/ημέρα.

Στα «2,5άρια», είδαμε να μειώνεται η κινητικότητα τόσο στον Ατλαντικό, όσο και στην Ασία, όμως η χωρητικότητα διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα και οι ναύλοι παρέμειναν στα $ 9-9,5Κ/ημέρα.

Όσον αφορά τα πλοία των 1700 TEUs, παρατηρήσαμε ότι η δραστηριότητα στην Ασία έδειξε σημάδια ανάκαμψης, αν και τα ανοιχτά πλοία είναι ακόμα πολλά στην Ασία.

Αντιθέτως στον Ατλαντικό τα περισσότερα πλοία έχουν βρει κάποια απασχόληση και οι ναύλοι σταδιακά ανεβαίνουν.

Τέλος, σχετικά με τα FEEDERs, των 1100-700 TEUs, η Ασιατική αγορά εμφάνισε μηδενική σχεδόν δραστηριότητα, καθώς διανύουμε περίοδο διακοπών. Οι ναύλοι διατηρήθηκαν στα $ 6Κ /ημέρα για τα πλοία χωρητικότητας 1.100 TEUs, και για τα μικρότερα πλοία του τομέα στα $ 4,5-5Κ /ημέρα. Ελπίζουμε πως με τη νέα χρονιά η αγορά θα δει μεγαλύτερα νούμερα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter