Συνεχίζει την πτωτική της πορεία η Αγορά Ξηρού φορτίου

dry bulk 5m

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Σύμφωνα με στοιχεία της USDA, η ζήτηση της Κίνας για επεξεργασμένους κόκκους σόγιας αυξάνεται συνεχώς, όμως οι ρυθμοί της αύξησης έχουν περιοριστεί.

Η Κίνα περιόρισε τις προβλέψεις της για τις εισαγωγές σόγιας του Νοεμβρίου στα 90 εκατ. τόνους, μειωμένη κατά 13 εκατ. τόνους σε σχέση με τον Ιούνιο και σε συνδυασμό με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, η πτώση φτάνει τα 16 εκατ. τόνους. Ωστόσο, ένα μέρος των εγχώριων αναγκών καλύπτεται από τα αποθέματα της Κίνας.

Παράλληλα, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η αυστραλέζικη παραγωγή σιτηρών του Οκτωβρίου μειώθηκε κατά 1 εκατ. τόνους (-5%), σε σχέση με το Σεπτέμβριο, φτάνοντας στα 17,5 εκατ. τόνους, ενώ η πτώση σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017 έφτασε τα 3,8 εκατ. τόνους (-18 %).

Παράλληλα, οι καλλιεργούμενες περιοχές παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητες, σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, ενώ περιορίστηκαν κατά 12% σε σχέση με την περασμένη χρονιά, και κατά 21%, σε σχέση με τον 5ετή μέσο όρο.

Η έντονη ξηρασία είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση της εκτιμώμενης απόδοσης σε αρκετές καλλιεργήσιμες περιοχές της Αυστραλίας.

Οι δείκτες εποχιακής βλάστησης δείχνουν σημαντικές διαφορές στις καλλιέργειες μεταξύ Δυτικής Αυστραλίας και Νέας Νότιας Ουαλίας, τις δύο μεγαλύτερες χώρες παραγωγής σιτηρών. Θα πρέπει να σημειώσουμε πως η συγκομιδή αρχίζει τον Νοέμβριο και ολοκληρώνεται μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου.

Ας δούμε πως κινείται η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου.

Όσον αφορά τα CAPES, τα υπερατλαντικά ταξίδια (TΑ) έκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 11K /ημέρα και τα ταξίδια προς Άπω Ανατολή (FH) στα $ 24,5K /ημέρα ($ -6,5Κ/ημέρα και -9Κ/ημέρα, αντίστοιχα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα), με περιορισμένη δραστηριότητα, ενώ η χωρητικότητα του Β. Ατλαντικού διατηρείται σε υψηλά επίπεδα.

Επίσης, η μεγάλη αύξηση των κενών πλοίων στη Βραζιλία επηρέασε αρνητικά τους ναύλους της περιοχής. Η αγορά TA /FH αναμένεται να διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα αλλά θα επηρεαστεί από την υπερπροσφορά στις άλλες αγορές και ιδίως στη Βραζιλία.

Το Ισοδύναμο χρονοναύλωσης στην περιοχή της Βραζιλίας (TCE) έκλεισε την περασμένη εβδομάδα στα $ 11K /ημέρα, με μείωση 8Κ /ημέρα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και με ελάχιστα (κανένα από τη VALE) κλεισίματα από 2 μόλις OPERATORS.

Παραμένει μεγάλος ο αριθμός κενών πλοίων για το Νοέμβριο αλλά και για τις αρχές Δεκεμβρίου, γεγονός που πιέζει τους ναύλους στη διαδρομή C3, (Βραζιλία –Κίνα).

Επίσης, το TCE για τα κυκλικά ταξίδια στην περιοχή του Ειρηνικού έκλεισε στα $ 11K /ημέρα, την περασμένη εβδομάδα, με μεγάλη μείωση, - $ 8Κ /ημέρα, σε σχέση με την προηγούμενη.

Κύριος λόγος αυτής της πτώσης είναι ο εκτροχιασμός τραίνου της BHP με σιδηρομετάλλευμα στο Perth της Αυστραλίας, ο οποίος θα επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τις εξαγωγές, ενώ η αγορά στηρίζεται μόνο από τη RIO TINTO.

Συνεχίζουμε να βλέπουμε λιγότερα φορτία άνθρακα από την Αν. Αυστραλία και η χωρητικότητα στον Ειρηνικό δείχνει να αυξάνεται βραχυπρόθεσμα. Δεδομένης αυτής της εικόνας δεν μπορούμε να αισιοδοξούμε πολύ για την πορεία της αγοράς γι’ αυτή την εβδομάδα.

Σχετικά με τα KAMSARMAXes στον Ατλαντικό, στην περιοχή της ECSA, οι ναύλοι έχουν σταθεροποιηθεί στα $ 16,5Κ /ημέρα +600Κ ΒΒ. H ECSA προσελκύει αρκετούς πλοιοκτήτες, καθώς βλέπουν τις υπόλοιπες αγορές να βρίσκονται σε χειρότερη θέση.

Στα υπερατλαντικά ταξίδια οι ναύλοι φτάνουν στα $ 20Κ /ημέρα με παράδοση skaw –gib. Για τις φορτώσεις του Νοεμβρίου δεν περιμένουμε μεταβολές, αλλά για τις αντίστοιχες του Δεκεμβρίου περιμένουμε μείωση, καθώς παρατηρείται αύξηση των κενών πλοίων.

Η αγορά του Β. Ατλαντικού δεν εμφάνισε ιδιαίτερη δραστηριότητα στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας αλλά στη συνέχεια παρουσιάστηκαν περισσότερα φορτία.

Στήριξη παρείχε στην αγορά η περιοχή της Μαύρης θάλασσας, καθώς οι ναύλοι για ταξίδια προς την Β. Ευρώπη έφτασαν στα $ 13,5 Κ/ημέρα, ενώ τα κενά πλοία προς το Γιβραλτάρ μειώνονται. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως ένα KMX για υπερατλαντικά ταξίδια από USEC έκλεινε στα $ 15Κ /ημέρα, με επαναπαράδοση Skaw-Gib. Τα πλοία από Βαλτική προς Άπω Ανατολή πετύχαιναν ναύλους $ 22Κ /ημέρα.

Στην πλευρά του Ειρηνικού και συγκεκριμένα στην αγορά του Ν. Ειρηνικού, οι ναύλοι υποχώρησαν κι άλλο, λόγω των διακοπών σε Ινδία –Σιγκαπούρη, του μειωμένου όγκου φορτίων από Αυστραλία και Ινδονησία, αλλά και της μεγάλης μείωσης των CAPES.

Τα περισσότερα φορτία κατευθύνονται προς Ν.Α. Ασία και Ινδία. Τα κενά πλοία προς την ECSA αυξάνονται και γι’ αυτό πολλοί πλοιοκτήτες προτιμούν τα κυκλικά ταξίδια, μεταξύ Ινδονησίας –Αυστραλίας, όπου οι ναύλοι έφτασαν στα $ 11-12Κ /ημέρα, ενώ οι ναυλωτές κρατούν στάση αναμονής.

Για τα SUPRAMAXes -ULTRAMAXes, στην περιοχή του Ειρηνικού, ενώ η αγορά ξεκίνησε υποτονικά στη συνέχεια η δραστηριότητα αυξήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα.

Τις επόμενες μέρες περιμένουμε η διαθέσιμη χωρητικότητα να αυξηθεί, αλλά περιμένουμε στις αρχές Δεκεμβρίου περισσότερα φορτία χάλυβα προς Ατλαντικό, από NOPAC και CIS, ενώ προβλέπεται και αύξηση της ζήτησης.

Οι πλοιοκτήτες ήταν πρόθυμοι να μειώσουν τις απαιτήσεις τους, προκειμένου να επιστρέψουν στον Ατλαντικό.

Οι ναύλοι από Β. Κίνα προς USG έφτασαν στα $ 2Κ /ημέρα APS και προς τη Μεσόγειο στα $ 3,5K /ημέρα APS, ενώ οι πλοιοκτήτες συνεχίζουν να πιέζουν για ναυλώσεις σε DOP basis. Υπάρχει αισιοδοξία πως η αγορά θα κινηθεί σε καλύτερα επίπεδα αυτή την εβδομάδα.

Στον Ατλαντικό η αγορά ήταν πιο ήρεμη την προηγούμενη εβδομάδα και οι ναύλοι υποχώρησαν, με μόνη εξαίρεση την περιοχή του USG.

Από την περιοχή της ECSA, παρατηρήσαμε έναν ικανοποιητικό όγκο απαιτήσεων τόσο για μεταφορές προς τον Ατλαντικό όσο και προς την Άπω Ανατολή, ωστόσο η χωρητικότητα παραμένει σε υψηλά επίπεδα.

Οι ναύλοι έχουν σταθεροποιηθεί στα $ 15Κ /ημέρα +500Κ ΒΒ (για UMX), για ταξίδι προς τον Περσικό Κόλπο και λίγο ψηλότερα για ταξίδια προς την Άπω Ανατολή. Τέλος, για ταξίδι προς την Ευρώπη, με σιτηρά, ένα UMX πληρωνόταν με $ 22,5Κ /ημέρα.

новинки кинематографа
Машинная вышивка, программа для вышивания, Разработка макета в вышивальной программе, Авторский дизайн