Συνεχίζει πτωτικά η αγορά Εμπορευματοκιβωτίων

Container Shipping New Name Ocean Network Express

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Φαίνεται πως το Eisbein, που πραγματοποιήθηκε στο Αμβούργο την προηγούμενη εβδομάδα, επηρέασε τόσο την αγορά ξηρού φορτίου όσο και των εμπορευματοκιβωτίων. Η δραστηριότητα ήταν άτονη και οι δείκτες συνέχισαν την καθοδική πορεία του Οκτωβρίου.

Την προηγούμενη εβδομάδα ο HRCI υποχώρησε άλλες 16,9 μονάδες, που αντιστοιχεί σε 2,6 % (η μεγαλύτερη πτώση από τα μέσα Ιουνίου).

Η ευρωπαϊκή αγορά εμφανίζει μειωμένους ρυθμούς ανάπτυξης, καθώς το 4ο τρίμηνο υποχωρεί η μεταποίηση, η παραγωγή και οι εξαγωγές. Οι εμπλεκόμενοι φορείς εμφανίζονται ιδιαίτερα προβληματισμένοι λόγω της πολιτικής αβεβαιότητας, του προστατευτισμού και του εμπορικού πολέμου.

Παράλληλα, παρατηρούμε μία πτώση στις διαλύσεις πλοίων και αύξηση της χωρητικότητας με νέες παραδόσεις. Το 2018, προστέθηκε χωρητικότητα 1,2 εκατ. TEUs (αντιστοιχεί σε αύξηση 6%), ενώ αφαιρέθηκε χωρητικότητα μόλις 75.000 TEUs.

Από τα νέα πλοία που παραδόθηκαν, οι 750.000 προσφερόμενες θέσεις (TEUs) αφορούν τις γραμμές μεταξύ Ασίας –Ευρώπης.

Ας δούμε, όμως αναλυτικά πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:

Όσον αφορά τα POST-PANAMAXes, παρατηρήσαμε υψηλή δραστηριότητα. Ωστόσο οι ναύλοι διατηρούνται στα ίδια επίπεδα και οι ναυλωτές πιέζουν για πιο ευέλικτες περιόδους ναύλωσης, καθώς η διαθέσιμη χωρητικότητα αυξάνεται.

Στα PANAMAXes βλέπουμε παρόμοια εικόνα, αφού είχαμε και κει έντονη δραστηριότητα. Επτά πλοία ναυλώθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα, εκ των οποίων το 1 είναι επέκταση παλαιότερης ναύλωσης και τα 6 αποτελούν νέες απαιτήσεις.

Οι ναύλοι κυμαίνονται στα $ 10Κ /ημέρα, αλλά με πιο σταθερές περιόδους ναύλωσης. Οι αγοραπωλησίες του τελευταίου διαστήματος στην Άπω Ανατολή δε βοηθούν την αγορά να έρθει σε μια ισορροπία. Αντιθέτως, ο Ατλαντικός είναι πιο ήρεμος, δεδομένης της έλλειψης χωρητικότητας.

Την προηγούμενη εβδομάδα τα «3,5άρια» δεν έδειξαν ιδιαίτερη δραστηριότητα, αφού οι γειτονικές κατηγορίες ήταν πιο ενεργές. Οι ναύλοι σ’ αυτόν τον τομέα έφτασαν στα $ 10,5Κ /ημέρα, ωστόσο οι πλοιοκτήτες προσδοκούν να κρατηθούν σε αυτά τα επίπεδα και στο άμεσο μέλλον.

Για τα ελαφρώς μικρότερα πλοία, χωρητικότητας 2.800 TEUs είδαμε να υπάρχει κάποια δραστηριότητα, αλλά για πιο σύντομες περιόδους. Τα διαθέσιμα πλοία αυξάνονται στην Άπω Ανατολή, με αποτέλεσμα οι ναύλοι να απειλούνται να πέσουν από τα $ 10Κ /ημέρα. Σε αυτή την εικόνα πρέπει να προστεθεί και η ηρεμία, που εμφάνισε η αγορά του Ατλαντικού.

Για τα πλοία χωρητικότητας 2.500 TEUs παρατηρείται μείωση της κινητικότητας, στο σημείο που τα πλοία αυτού του μεγέθους ανταγωνίζονται μικρότερα.

Στην Ασία οι ναύλοι κυμαίνονται στα $ 10Κ /ημέρα και στον Ατλαντικό είναι λίγο ψηλότερα. Περιμένουμε να διατηρηθεί η αγορά υπό πίεση.

Όσον αφορά τα πλοία των 1700 TEUs, δεν παρατηρούμε ιδιαίτερες μεταβολές σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο. Κάποια πλοία βρίσκονταν στο στάδιο διαπραγμάτευσης και περιμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε το ύψος των ναύλων που θα πετύχουν. Επίσης, περιμένουμε να δούμε αν η απόφαση κάποιων OPERATORS να προχωρήσουν στη διάλυση μερικών πλοίων τους θα βοηθήσει την αγορά.

Και τα FEEDERs, των 1100-700 TEUs, ακολουθούν την τάση των μεγαλύτερων πλοίων, με χαμηλή δραστηριότητα κι έλλειψη νέων απαιτήσεων. Όμως, ελπίζουμε πως οι αλλαγές στα δρομολόγια που προκαλούν οι τυφώνες στον Ειρηνικό θα βοηθήσουν την αγορά. Οι ναύλοι διατηρήθηκαν στα $ 6,5Κ /ημέρα στην Ασία και λίγο παρακάτω στη Μεσόγειο.

Τέλος οι ναύλοι για τα «700άρια» βρίσκονται στα $ 4,5-5Κ /ημέρα, αναλόγως την περιοχή.

новинки кинематографа
Машинная вышивка, программа для вышивания, Разработка макета в вышивальной программе, Авторский дизайн