Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Παραμένει χαμηλά η αγορά των Containers

CMA CGM BENJAMIN FRANKLIN Copyright Port of LA 2 light

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Για άλλη μια εβδομάδα είδαμε τον HRCI να μειώνεται και μάλιστα σημείωσε την μεγαλύτερη εβδομαδιαία πτώση από τις αρχές Αυγούστου, κατά 10,8 μονάδες.

Θα περιμέναμε μετά το καλοκαίρι να δούμε ανάκαμψη της αγοράς, ωστόσο αυτή δεν ήρθε και δεν θεωρείται πιθανό να αλλάξει αυτή η εικόνα άμεσα.

Το 2017 είδαμε η αγορά να ανακάμπτει μέσα στο Νοέμβριο και ελπίζουμε να επαναληφθεί και φέτος, δεδομένου ότι η χωρητικότητα είναι σφιχτή και κάποια μεγέθη θα μπορούσαν να είναι πιο ελκυστικά για ναυλώσεις που αφορούν το 2019.

Η κύρια γραμμή Ασίας –Ευρώπης παρουσίασε για 4ο συνεχόμενο μήνα τον Αύγουστο μείωση με αποτέλεσμα ο ετήσιος μέσος όρος της αγοράς να παρουσιάζει στασιμότητα. Κατά την περίοδο αυτή έχουν παραδοθεί σε λειτουργία 23 πλοία χωρητικότητας άνω των 18.000 TEUS. Συνεπώς, οι ναύλοι είναι υπό πίεση.

Επιπλέον, οι τιμές των καυσίμων αυξήθηκαν, φτάνοντας στα 522 $/τόνο στη Σιγκαπούρη την προηγούμενη εβδομάδα. Αυτή η εικόνα θέτει υπό αμφισβήτηση την κερδοφορία των τακτικών γραμμών για το 2ο εξάμηνο του 2018.

Ας δούμε, όμως αναλυτικά πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:

Όσον αφορά τα POST-PANAMAXes, η προηγούμενη εβδομάδα ήταν ιδιαίτερα ήσυχη, καθώς η ζήτηση ήταν σχεδόν ανύπαρκτη.

Εκτός από τη Χρυσή Εβδομάδα φαίνεται πως επηρέασε την αγορά ο δισταγμός των OPERATORS να δεσμεύσουν πρόσθετη χωρητικότητα αν και οι ναύλοι των πλοίων των 5500/6500 TEUs βρίσκονται σε επίπεδα αρκετά κάτω από αυτά των PANAMAXes.

Δεδομένου ότι η διαθέσιμη χωρητικότητα έχει αυξηθεί, περιμένουμε οι ναύλοι των μικρότερων POST-PANAMAXES να μειωθούν, ενώ αυτά των 8000 TEUs και πάνω εμφανίζουν πιο θετική εικόνα.

Στα PANAMAXes, οι πλοιοκτήτες με άμεσα διαθέσιμα πλοία αισθάνονται την αυξανόμενη πίεση, καθώς η ζήτηση από τους OPERATORS παραμένει πολύ χαμηλή με αποτέλεσμα οι ναύλοι να μειώνονται περαιτέρω.

Η MAERSK φημολογείται ότι έκλεισε κάποια μικρά PANAMAXES για περίοδο στα $ 11,5Κ /ημέρα. Επίσης, η HAPAG LLOYD έκλεισε ένα πλοίο των 5000 TEUs για τη γραμμή της Αυστραλίας σε αρκετά χαμηλότερα επίπεδα από το προηγούμενο διάστημα.

Η προηγούμενη εβδομάδα ήταν ήρεμη για τα «3,5άρια» και οι ναύλοι παρέμειναν σταθεροί. Το συγκεκριμένο τμήμα δείχνει σταθερότητα και πιστεύουμε πως το 4ο τρίμηνο θα κινηθεί πιο έντονα. Προς το παρόν, δεν αναμένουμε σημαντικές μειώσεις των ναύλων, καθώς η προσφορά φαίνεται πιο υγιής.

Για τα ελαφρώς μικρότερα πλοία, χωρητικότητας 2.800 TEUs, παρατηρήσαμε μια μικρή άνοδο, παρά τη Χρυσή Εβδομάδα στην Κίνα, στην παγκόσμια δραστηριότητα. Οι πλοιοκτήτες βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση, καθώς οι ναυλωτές δεν αφήνουν κάποιο πλοίο αυτού του μεγέθους ανεκμετάλλευτο.

Τα πλοία χωρητικότητας 2.500 TEUs δείχνουν να αυξάνονται αυτή την περίοδο, καθώς αποδεσμεύονται τις επόμενες δύο εβδομάδες αρκετά πλοία, αν και ορισμένες νέες απαιτήσεις εμφανίστηκαν στην Άπω Ανατολή την προηγούμενη εβδομάδα.

Οι ναύλοι στη συγκεκριμένη αγορά έφτασαν στα $ 10Κ /ημέρα. Στην περιοχή του Ατλαντικού, υπάρχει έλλειψη πλοίων τέτοιου μεγέθους στην Καραϊβική, στην Ευρώπη και στη Μεσόγειο.

Όσον αφορά τα πλοία χωρητικότητας 1700 TEUs, την προηγούμενη εβδομάδα στην Ασία είδαμε κάποια δραστηριότητα, αλλά οι ναύλοι δείχνουν να δέχονται πιέσεις.

Η προτίμηση των ναυλωτών επικεντρώνεται σε GEARLESS χωρητικότητα και οι ναύλοι είναι υψηλότερη σε σχέση με τα GEARED πλοία. Στην περιοχή του Περσικού Κόλπου βρίσκουμε κάποια πλοία που ανταγωνίζονται για κάποια δουλειά και οι ναύλοι δέχονται πιέσεις.

Σχετικά με τα FEEDERs, των 1100-700 TEUs, δεν είδαμε ιδιαίτερη δραστηριότητα και οι ναύλοι στην Ασία κυμάνθηκαν στα $ 6,5-7 Κ /ημέρα. Σε αυτόν τον τομέα συσσωρεύονται πλοία και οι πλοιοκτήτες ελπίζουν ότι από αυτή την εβδομάδα η δραστηριότητα θα ανέβει και τα πλοία θα αρχίσουν να απασχολούνται. Τα «700άρια» βίωσαν μια ακόμη ήσυχη εβδομάδα, όπου δεν είδαμε καμία κίνηση στην αγορά της Ασίας και οι ναύλοι διατηρούνται στα $ 5Κ /ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter