Σαβ04202024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Σε περίοδο διακοπών η Ασία και η αγορά των Containers

Container 00

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Νέα μείωση παρατηρήσαμε στην αγορά των εμπορευματοκιβωτίων, καθώς βρισκόμαστε σε περίοδο διακοπών στην Ασία.

O δείκτης HARPEX υποχώρησε την Παρασκευή άλλες 5 μονάδες, κλείνοντας στις 534 μονάδες. Τα περισσότερα μεγέθη παρέμειναν σταθερά και μειώθηκαν μόνο τα πλοία χωρητικότητας 1700 και 4250 TEUs κατά 250 $ /ημέρα έκαστο.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο HARPEX έχει υποχωρήσει κατά 30 μονάδες σε διάστημα 1 μηνός, ενώ έχει χάσει 140 μονάδες κατά τη διάρκεια του τελευταίου 3μήνου.

Ας δούμε, όμως αναλυτικά πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:

Όσον αφορά τα POST-PANAMAXes, μετά από μία εβδομάδα με έντονη κινητικότητα στα μεγέθη των 8000 TEUs, η προηγούμενη εβδομάδα ήταν πιο ήσυχη. Η προσφορά αυτών των πλοίων τις επόμενες εβδομάδες δείχνει να κινείται σε λογικά πλαίσια. Αυτό, όμως, δεν ισχύει για τα μικρότερα πλοία αυτού του τομέα, καθώς υπάρχουν ακόμα πολλά πλοία μεγέθους 5500 - 7500 TEUs που περιμένουν κάποια ζήτηση.

Η Χρυσή Εβδομάδα που διανύουμε θα λειτουργήσει ανασταλτικά και περιμένουμε να δούμε αν κάποιοι φορτωτές σε Ασία και ΗΠΑ θα επιστρέψουν στην αγορά και κατά πόσο θα ασκήσουν επιπλέον πίεση.
Στα PANAMAXes, η υψηλή συγκέντρωση πλοίων στην Ασία, την προηγούμενη εβδομάδα –αλλά και τις δύο επόμενες, αύξησε την πίεση στην αγορά.

Κάποιες δουλειές που βρίσκονται υπό διαπραγμάτευση κυμαίνονται στα επίπεδα των $ 11,5 -11,9Κ /ημέρα και για σύντομες περιόδους. Στον Ατλαντικό, η εικόνα είναι διαφορετική καθώς η προσφορά είναι πολύ πιο περιορισμένη.

Τα διαθέσιμα «3,5άρια» της προηγούμενης εβδομάδας αλλά και αυτά που ανοίγουν τις επόμενες εβδομάδες είναι πολύ λίγα, καθώς αναμένουμε ότι η διακύμανση του τομέα θα συνεχιστεί. Αυτό το μέγεθος έχει καταφέρει να διατηρήσει τους ναύλους σε σχετικά υψηλό επίπεδο, δηλαδή $ 12,5Κ /ημέρα.

Για τα ελαφρώς μικρότερα πλοία, χωρητικότητας 2.800 TEUs, παρατηρήσαμε ότι η προσφορά αυξήθηκε περισσότερο στην Άπω Ανατολή από ό, τι στον Ατλαντικό, αλλά πολλά πλοία ολοκληρώνουν τις ναυλώσεις τους τις προσεχείς εβδομάδες. Προβλέπουμε ότι τις επόμενες εβδομάδες αυτό το τμήμα θα δει μια πικρή πτώση.

Τα πλοία χωρητικότητας 2.500 TEUs εμφάνισαν περιορισμένη δραστηριότητα στην Ασία, η οποία επικεντρώθηκε σε οικολογικούς τύπους.

Στον Ατλαντικό, η ζήτηση είναι γενικά απογοητευτική και μερικά πλοία εντοπίζονται ακόμα διαθέσιμα στη Μεσόγειο.

Ενδεικτικά αναφέρουμε πως ένα πλοίο τέτοιου μεγέθους επέκτεινε τη ναύλωση του για 12 μήνες, σε γραμμές της Καραϊβικής, στα $ 11,7Κ /ημέρα (μειωμένα επίπεδα σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα).

Όσον αφορά τα πλοία χωρητικότητας 1700 TEUs, είδαμε αρκετή δραστηριότητα σε όλες τις περιοχές, αν και η πλειονότητα των αναφερόμενων συμφωνιών αφορούσαν επεκτάσεις. Παρατηρήθηκε έλλειψη από νέες δουλείες, ενώ ο κατάλογος ποσοτήτων αρχίζει να συσσωρεύεται.

Στην Ασία, ένα πλοίο επέκτεινε τη ναύλωση του για μια σύντομη περίοδο σε επίπεδα πάνω από $ 10Κ /ημέρα. Αυτή την εβδομάδα, και ενώ είναι σε εξέλιξη η Χρυσή Εβδομάδα στην Κίνα, η αγορά στην Ασία είναι πιθανό να κρατήσει στάση αναμονής.

Σχετικά με τα FEEDERs, των 1100-700 TEUs, δεν περιμένουμε έντονη κινητικότητα στην Ασία, δεδομένου ότι η Ν. Κορέα διανύει εβδομάδα Ευχαριστιών και η Κίνα τη Χρυσή εβδομάδα. Παρατηρήσαμε υποχώρηση των ναύλων στα «1.100», όπου υπάρχουν ακόμη διαθέσιμα πλοία. Η ίδια κατάσταση ισχύει και στην ευρωπαϊκή αγορά, όπου τα άμεσα διαθέσιμα σκάφη ανταγωνίζονται για λιγότερες απαιτήσεις.

Τα «700άρια» βίωσαν μια ακόμη πιο ήσυχη εβδομάδα, όπου δεν είδαμε καμία κίνηση στην αγορά τόσο στην Ασία όσο και στην Ευρώπη. Περιμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε πώς η αγορά στην Ασία θα κινηθεί μετά τις διακοπές.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter