Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Συνεχίζεται η πτώση της αγοράς των Εμπορευματοκιβωτίων

Container 00

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Συνεχίζεται η πτώση της αγοράς των CONTAINERS.

Ο δείκτης HARPEX υποχώρησε την προηγούμενη εβδομάδα κατά 23 μονάδες (αντιστοιχεί σε -3,53 %), φτάνοντας τις 629 μονάδες.

Τη μεγαλύτερη πτώση κατέγραψαν τα σκάφη των 8500 TEUs και των 6500 TEUs, ενώ τα μικρότερα μεγέθη, κάτω των 2.500 TEUs παρέμειναν σταθερά.

Η μεγαλύτερη πτώση (2100 $/ημέρα) σημειώθηκε στα πλοία χωρητικότητας 8,500 TEUs και στα πλοία χωρητικότητας 6,500 TEUs η πτώση έφτασε τα 1250 $/ημέρα. Στα μεγέθη από 2.700 έως 4.250 TEUs η πτώση κυμάνθηκε από 100 έως 250$ /ημέρα.

Ας δούμε όμως πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:

Όσον αφορά τα POST-PANAMAXes, η δραστηριότητα έχει μειωθεί σημαντικά τις τελευταίες 3 εβδομάδες με αποτέλεσμα να χει αυξηθεί η διαθέσιμη χωρητικότητα στα μεγαλύτερα μεγέθη. Αυτή η κατάσταση είναι αναμενόμενη για τη συγκεκριμένη περίοδο και είναι πιθανό να συνεχιστεί μέχρι τα τέλη Αυγούστου. Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στο να δούμε αν η αγορά θα αναβιώσει μετά την καλοκαιρινή περίοδο και αν τα πλοία θα βρίσκουν ευκολότερα κάποια απασχόληση.

Τα PANAMAXes παρέμειναν ενεργά την προηγούμενη εβδομάδα. Υπάρχει ακόμα ικανοποιητική δραστηριότητα και οι ναύλοι διατηρούνται στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο διάστημα, αν και τα ανοιχτά πλοία αυξάνονται.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως ναυλώθηκε πλοίο κάτω από τα $ 13Κ /ημέρα, αλλά η σχέση προσφοράς -ζήτησης στη συγκεκριμένη υπο-αγορά εξακολουθεί να είναι υγιής.

Στα «3,5άρια», παρατηρήθηκε πτώση την προηγούμενη εβδομάδα. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι υπάρχουν πληροφορίες πως την προηγούμενη εβδομάδα κλείστηκε ένα πλοίο στην Άπω Ανατολή λίγο πάνω από τα $ 11Κ/ ημέρα. Η πτώση αυτή οφείλεται στον ανταγωνισμό που υπάρχει από τα μικρότερα PANAMAXes και τα πλοία των 2.800 TEUs.

Σε γενικές γραμμές, ωστόσο, παρόλο που ο τομέας αυτός έχει καταγράψει μια σχετικά ελαφρά υποχώρηση των ναύλων τις τελευταίες εβδομάδες, παραμένει γύρω στα $ 12Κ /ημέρα.

Για τα ελαφρώς μικρότερα πλοία, χωρητικότητας 2.800 TEUs, πιστεύουμε ότι υπάρχει αρκετή ζήτηση και δραστηριότητα για να παραμείνουν οι ναύλοι πάνω από τα $ 11Κ/ ημέρα, επί του παρόντος, αν και οι ναυλωτές έχουν το πάνω χέρι.

Τα πλοία χωρητικότητας 2.500 TEUs, δεν εμφάνισαν κάποια μεταβολή την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς η ζήτηση στην Ασία ήταν μάλλον αδύναμη και μερικά πλοία αγωνίζονταν να βρουν απασχόληση. Ο Ατλαντικός φάνηκε πιο υγιής με πολύ λιγότερη διαθέσιμη χωρητικότητα.

Όσον αφορά τα πλοία χωρητικότητας 1700 TEUs, δεν αναφέρθηκαν πολλά την προηγούμενη εβδομάδα, αν και κάποια πλοία αποδεσμεύονται το επόμενο διάστημα.

Η αγορά δείχνει να χει μειώσει ρυθμούς, αλλά η αύξηση των τιμών των καυσίμων πιέζει τους πλοιοκτήτες να μην μειώσουν τις απαιτήσεις τους. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως ένα πλοίο τύπου Wenchong, έχει καθοριστεί στον Περσικό Κόλπο στα $ 10,3Κ /ημέρα.

Τα FEEDERS, των 1100-700 TEUs, κρατούν στάση αναμονής στην Ανατολή. Οι μεγάλες εταιρείες υπολειτουργούν, λόγω καλοκαιρινών διακοπών, με αποτέλεσμα να υπάρχει σαφώς μειωμένη δραστηριότητα στην αγορά.

Ενδεικτικά αναφέρουμε πως η MTT ναύλωσε για 3-4 μήνες ένα πλοίο χωρητικότητας 1100 TEUs για $ 8,5Κ/ημέρα, γεγονός που δείχνει τη μείωση των ναύλων στο τμήμα αυτό.

Στη Μεσόγειο δεν αναφέρθηκε κάποιο κλείσιμο την προηγούμενη εβδομάδα. Υπάρχουν μερικά πλοία που κάθονται και δεν έχει υπάρξει κάποια απασχόληση μέχρι τώρα. Ως εκ τούτου, προβλέπουμε ότι οι ναύλοι θα δεχτούν πίεση.

Ο τομέας των «700αριών», είδε, επίσης, περιορισμένη δραστηριότητα αλλά τα άμεσα διαθέσιμα πλοία επέλεξαν να κάνουν εργασίες συντήρησης, αφού το καλοκαίρι στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού είναι ήσυχο και οι ναύλοι διατηρούνται σταθεροί.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter