Τρι04232024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Καλοκαιρινή χαλάρωση παρατηρείται στην αγορά των Εμπορευματοκιβωτίων

container 004353

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Φαίνεται πως η χαλαρή θερινή περίοδος έχει επηρεάσει την αγορά των CONTAINERS. Ο δείκτης HARPEX υποχώρησε την προηγούμενη εβδομάδα κατά 16 μονάδες (αντιστοιχεί σε -24 %), φτάνοντας τις 652 μονάδες.

Με εξαίρεση τα σκάφη των 8500 TEUs και των 3500 TEUs, που παρέμειναν σταθερά, τα υπόλοιπα μεγέθη εμφάνισαν πτώση. Η μεγαλύτερη πτώση (1250 $/ημέρα) σημειώθηκε στα πλοία χωρητικότητας 6,500 TEUs, ενώ στις υπόλοιπες κατηγορίες η πτώση κυμάνθηκε από 100 έως 500$ /ημέρα.

Φαίνεται πως οι μεγάλες εταιρίες τακτικών γραμμών βρίσκονται σε κλίμα καλοκαιρινών διακοπών, αλλά κάποιοι μικρότεροι ναυλωτές κλείνουν πλοία, γεγονός που εξηγεί γιατί οι ναύλοι έχουν διατηρηθεί, παρά την εμφανή πτώση της δραστηριότητας.

Ας δούμε όμως πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:

Όσον αφορά τα POST-PANAMAXes, την προηγούμενη εβδομάδα δεν παρατηρήθηκε κάποια δραστηριότητα. Τα πλοία χωρητικότητας 8-8.500 TEUs παρέμειναν στα $ 19Κ /ημέρα, αλλά δεν αναμένεται να διατηρηθούν αυτά τα νούμερα. Τα μικρότερα πλοία της κατηγορίας ήταν περισσότερο δραστήρια την προηγούμενη εβδομάδα. Ένα πλοίο χωρητικότητας 6000 TEUs ναυλώθηκε για περισσότερα από $ 16Κ/ημέρα.

Γενικότερα, παρατηρείται πίεση σε αυτό το τμήμα, τόσο για τα μικρότερα, όσο και για τα μεγαλύτερα πλοία. Ωστόσο, το θετικό σημείο είναι πως η διαθέσιμη χωρητικότητα δεν είναι μεγάλη. Ελπίζουμε πως μετά τους χαλαρούς μήνες θα έχουμε πάλι ανοδικές τάσεις.

Τα PANAMAXes ήταν ενεργά την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς υπήρξαν αρκετά κλεισίματα. Μπορεί το συγκεκριμένο τμήμα να μην κινείται στους ρυθμούς των προηγούμενων μηνών, αλλά βλέπουμε ακόμα κλεισίματα που ξεπερνούν τα $ 13Κ /ημέρα. Τα μεγαλύτερα πλοία δείχνουν να δυσκολεύονται περισσότερο από τα υπόλοιπα πλοία στο να βρουν απασχόληση με ικανοποιητικούς ναύλους. Περιμένουμε να συνεχιστεί για λίγο ακόμα η πτώση.

Στα «3,5άρια» επικράτησε ηρεμία για άλλη μια εβδομάδα. Μέχρι τέλος Ιουλίου αναμένονται 2-3 πλοία να ανοίξουν, οπότε δεν περιμένουμε ιδιαίτερες μεταβολές το επόμενο διάστημα. Οι πλοιοκτήτες των πλοίων που ανοίγουν είναι λίγο πιο νευρικοί, σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα, αλλά μέχρι στιγμής η αγορά εμφανίζεται σταθερή και όχι πτωτική.

Για τα ελαφρώς μικρότερα πλοία, χωρητικότητας 2.800 TEUs, βλέπουμε ότι οι ναύλοι έχουν πέσει κάτω από τις $ 12Κ /ημέρα. Η πτώση περιορίζεται σταδιακά και περιμένουμε ανάκαμψη μετά το καλοκαίρι. Πλέον, οι ναυλωτές ρυθμίζουν τους όρους των συμφωνιών και τους ναύλους, αν και οι πλοιοκτήτες αντιστέκονται. Τα πλοία χωρητικότητας 2.500 TEUs, με καλά χαρακτηριστικά, διατήρησαν τους ναύλους τους, πάνω από $ 12Κ/ημέρα. Αντιθέτως, τα υπόλοιπα πλοία ίδιου μεγέθους, κινούνται λίγο πάνω από τις $ 11Κ /ημέρα.

Όσον αφορά τα πλοία χωρητικότητας 1700 TEUs, η αγορά είναι μάλλον ανενεργή και τα πλοία που ανοίγουν καθ 'όλη τη θερινή περίοδο βρίσκονται υπό μικρή πίεση. Οι περίοδοι ναυλώσεων είναι μικρότερες και ορισμένοι OPERATORS τακτικών γραμμών προσπαθούν να επωφεληθούν από την τρέχουσα κατάσταση και να μειώσουν τα ναύλα.

Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως ένα πλοίο τύπου Wenchong, έχει καθοριστεί στην Άπω Ανατολή στα $ 9,5Κ /ημέρα, ενώ ένα άλλο αδελφό σκάφος πέτυχε ναύλωση στα $ 10,5Κ /ημέρα, αργότερα στην εβδομάδα.

Τα FEEDERS, των 1100-700 TEUs, στην Άπω Ανατολή δεν εμφάνισαν μεγάλη δραστηριότητα και οι ναύλοι κινούνται στα ίδια επίπεδα, παρόλο που οι καλοκαιρινοί μήνες προκαλούν πτώση. Δεδομένου ότι οι τιμές των καυσίμων εξακολουθούν να αυξάνονται, τα οικολογικά διαθέσιμα πλοία προτιμούνται από τους ναυλωτές, ενώ τα κανονικά σχέδια προσελκύουν μικρό ενδιαφέρον.

Από την πλευρά του Ατλαντικού, η δραστηριότητα ήταν μηδενική, και μόλις δύο ταξίδια σύντομης περιόδου, φημολογείται ότι έχουν κλειστεί. Η προσφερόμενη χωρητικότητα αυξάνεται, καθώς το καλοκαίρι είναι σε πλήρη εξέλιξη. Ανοίγουν πολλές θέσεις τις ημερομηνίες του Ιουλίου και βλέπουμε πολύ λιγότερες απαιτήσεις στον ορίζοντα για να απορροφήσουν αυτά τα πλοία και να διατηρήσουν την ισορροπία του τομέα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter