Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Θετικά κινούνται CAPES και KAMSARMAXES, μικτές τάσεις στα SUPRA/ULTRAMAXES

cape 43433

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Μειωμένες εμφανίζονται οι παραδόσεις πλοίων κατά το πρώτο μισό του 2018. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως τον Ιούνιο παραδόθηκαν 32 σκάφη (2 VLOC, 3 CAPEs, 2 POST-PANAMAX, 7 KAMSARMAX, 8 SUPRA/ULTRAMAX και 10 HANDYSIZE) συνολικής χωρητικότητας 2,6 εκατ. τόνων.

Όμως, και οι διαλύσεις κινούνται σε χαμηλά επίπεδα, αφού από την αρχή του έτους έχουν πωληθεί σε κάποιο διαλυτή συνολικά 40 πλοία (12 CAPES, 4 PANAMAXes, 11 SUPRAMAXes και 13 HANDYSIZEs), ενώ το τελευταίο τρίμηνο έχουν πωληθεί μόλις 5 σκάφη.

Από την άλλη πλευρά, οι παραγγελίες πλοίων σημείωσαν αύξηση κατά 6 εκατ. τόνους, μόνο κατά το μήνα Ιούνιο. Συνολικά οι παραγγελίες νέων πλοίων έχουν φτάσει τα 850 πλοία και η χωρητικότητα στους 87 εκατ. τόνους. Παράλληλα, το βιβλίο παραγγελιών για το 2019 αυξάνεται στους 41 εκατ. τόνους, ενώ το βιβλίο παραγγελιών του 2018 ανερχόταν στα 33 εκατ. τόνους την 1η Ιανουαρίου.

Ας δούμε πως κινείται η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:

CAPES

Ατλαντικός
Τα υπερατλαντικά ταξίδια (TΑ) έκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 29,5K /ημέρα και τα ταξίδια προς Άπω Ανατολή (FH) στα $ 42K /ημέρα (παραμένοντας σταθερός, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα). Η χωρητικότητα του Β. Ατλαντικού ήταν περιορισμένη. Η αγορά TA /FH αναμένεται να αυξηθεί αυτή την εβδομάδα, λόγω της περιορισμένης χωρητικότητας και των περισσότερων φορτίων, στα υπερατλαντικά ταξίδια και προς Άπω Ανατολή, που αναμένεται να εμφανισθούν.

Βραζιλία / Νότια Αφρική (SAFR)
Το Ισοδύναμο χρονοναύλωσης στην περιοχή της Βραζιλίας (TCE) έκλεισε την περασμένη εβδομάδα στα $ 22K /ημέρα, χωρίς μεταβολή. Παρατηρείται έλλειψη κενών πλοίων για τον Ιούλιο, γεγονός που θα βοηθήσει στη διατήρηση των ναύλων. Επίσης, η σχέση φορτίου / πλοίου παραμένει θετική έως τέλη Ιουλίου. Περιμένουμε αυτή την εβδομάδα να καθορισθεί ο αριθμός των κενών πλοίων στην περιοχή της Βραζιλίας για το πρώτο 20ήμερο του Αυγούστου.

Ειρηνικός
Το TCE για τα κυκλικά ταξίδια στην περιοχή του Ειρηνικού έκλεισε στα $ 20,5K /ημέρα, την περασμένη εβδομάδα (μένοντας σταθερό, σε σχέση με την προηγούμενη), με αυξημένη δραστηριότητα από τους ανθρακορύχους και τους έμπορους.

Υπάρχει ακόμα μεγάλη προσφερόμενη χωρητικότητα που πρέπει να καλυφθεί, και απαιτείται ένας ικανοποιητικός όγκος φορτίων σιδηρομεταλλεύματος, καθώς τα φορτία άνθρακα από την Αυστραλία μειώνονται. Η χωρητικότητα στον Ειρηνικό φαίνεται ισορροπημένη και οι ανθρακωρύχοι φαίνεται να έχουν καλύψει τις πρώτες θέσεις.

KAMSARMAX

Νότιος Ατλαντικός
Στη διαδρομή ECSA -Άπω Ανατολή είδαμε να αυξάνονται οι ναύλοι, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας, και τα κλεισίματα έφτασαν τα $16Κ /ημέρα +600K, για φορτώσεις στις αρχές Αυγούστου. Η αύξηση αυτή οφείλεται στην ενδυνάμωση της αγοράς του Β. Ατλαντικού με αποτέλεσμα να βελτιωθεί το κλίμα και στο Νότο. Τα κενά πλοία έχουν μειωθεί ελαφρώς, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Αναμένουμε η περιοχή να παραμείνει υποστηριζόμενη και αυτή την εβδομάδα.

Βόρειος Ατλαντικός
Στον Β. Ατλαντικό βλέπουμε σημαντική βελτίωση, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας, λόγω της στενότητας της προσφερόμενης χωρητικότητας και των όγκων άνθρακα από την Βαλτική. Οι πλοιοκτήτες πλέον επιδιώκουν συμφωνίες με υψηλότερα ναύλα, αν και ακόμα δεν καταγράφονται πολλά κλεισίματα.

Τα KAMSARMAXes έκλειναν για κυκλικά υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 14Κ/ημέρα και για σύντομα κυκλικά ταξίδια στη Βαλτική στα $ 16Κ /ημέρα.

Νότιος Ειρηνικός
Το κλίμα στο Ν. Ειρηνικό παραμένει θετικό, παρόλο που η δραστηριότητα περιορίστηκε στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας. Το μεγαλύτερο μέρος της δραστηριότητας συγκεντρώθηκε γύρω από την Ινδονησία. Τα KAMSARMAXes που ανοίγουν στη Ν. Κίνα έκλειναν στα $ 11Κ/ ημέρα, ενώ αυτά που ανοίγουν στην Ινδία έκλειναν στα $ 12Κ /ημέρα. Τα κυκλικά δρομολόγια προς την περιοχή της ECSA θα καθορίσουν το πώς θα κινηθεί η αγορά αυτή την εβδομάδα.

Βόρειος Ειρηνικός (NOPAC)
Η δραστηριότητα του Β. Ειρηνικού εξακολουθεί να συγκεντρώνεται γύρω από την Αν. Ακτή της Αυστραλίας και την Κίνα, με τα πλοία που ανοίγουν στη Β. Κίνα να πετυχαίνουν ναύλους ύψους $ 11Κ /ημέρα, για κυκλικά ταξίδια.

ULTRAMAX /SUPRAMAX

Ανατ. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA)
Η προηγούμενη εβδομάδα ξεκίνησε θετικά για την περιοχή της ECSA και περιμένουμε ότι η αγορά θα παραμείνει σταθερή αυτή την εβδομάδα. Τα SUPRAMAXes, έκλειναν για ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 14/ημέρα (bss Recalada dely), προς την Ευρώπη στα $ 13,75Κ /ημέρα (bss Recalada dely) και προς τη Σιγκαπούρη /Ιαπωνία στα $13,5 /ημέρα +350Κ (bss Santos dely)
Αμερικάνικος Κόλπος (USG) /Βόρεια Ακτή Νοτίου Αμερικής (NCSA)

Η εβδομάδα που πέρασε διατήρησε το θετικό πρόσημο των τελευταίων ημερών και περιμένουμε και αυτή τη βδομάδα να διατηρηθεί έτσι. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τα SUPRAMAXes για ένα ταξίδι από τον Αμερικάνικο Κόλπο προς τη Μεσόγειο (με Petcoke) έκλειναν στα $ 17Κ /ημέρα (bss aps), προς την Ευρώπη στα $16Κ/ημέρα (bss aps), προς Σιγκαπούρη /Ιαπωνία στα $20Κ /ημέρα (με σιτηρά, bss aps), προς την Ινδία στα $21,5 (με Petcoke, bss aps) και προς WAFR στα $15,5Κ/ημέρα. Επίσης, για ταξίδια από τη Βόρεια Ακτή της Νοτίου Αμερικής (NCSA) προς την Ευρώπη έκλειναν στα $ 16,5Κ /ημέρα (bss aps) και προς τη Μεσόγειο στα $ 17,5Κ /ημέρα (bss aps).

Μεσόγειος

Στη Δυτ. Μεσόγειο είδαμε την προηγούμενη εβδομάδα μικρότερη δραστηριότητα, ενώ αντίθετα στην Αν. Μεσόγειο σημειώθηκε βελτίωση. Ομοίως, από Μαύρη Θάλασσα προς Άπω Ανατολή, σημειώθηκε βελτίωση. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως οι ναύλοι για τα SUPRAMAXes από το Canakkale προς τη Μεσόγειο ήταν στα $ 12,5Κ /ημέρα, προς την Ευρώπη στα $ 10Κ/ημέρα, προς Ινδία στα $ 20Κ /ημέρα, προς Σιγκαπούρη/ Ιαπωνία στα $ 19,5Κ/ ημέρα και προς τον Αμερικάνικο Κόλπο στα $ 7,25Κ/ημέρα.

Ευρώπη

Η περιοχή του Ατλαντικού έδειξε βελτίωση την προηγούμενη εβδομάδα. Τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο /Τουρκία, με SCRAP φορτία, έκλειναν στα $ 12,5K /ημέρα, προς τη Ν. Αφρική στα $ 13,25Κ /ημέρα, προς τον Αμερικάνικο κόλπο στα $ 8,5Κ /ημέρα και προς Σιγκαπούρη/Ιαπωνία στα $19,5Κ/ημέρα.

Νότια Αφρική (SAFR)

Οι εξαγωγές άνθρακα της Νοτίου Αφρικής είναι εξαιρετικά σταθερές για πολλούς μήνες. Μέχρι στιγμής, η Ινδία αντιπροσωπεύει σχεδόν το 50% των εξαγωγών της Ν. Αφρικής, με το Πακιστάν και τη Ν. Κορέα να αντιπροσωπεύουν περίπου το 15%, έκαστο. Οι ναύλοι για τα ULTRAMAXes κυμάνθηκαν στα $12,5-13Κ/ημέρα +275-300Κ. Τα SUPRAMAXes κινήθηκαν λίγο χαμηλότερα στα $ 12Κ + $ 200k bss aps Saldanha Bay /FEAST. Αυτή την εβδομάδα περιμένουμε η αγορά να αυξηθεί ελαφρώς, καθώς τα επίπεδα χωρητικότητας παραμένουν αμετάβλητα και αυξάνονται σταδιακά φορτία στην αγορά. Οι ναύλοι κινήθηκαν από Νότια Αφρική προς PG/WCI στα $ 12Κ/ημέρα + 200Κ bb και προς Άπω Ανατολή /Κίνα στα $12,5Κ/ημέρα +250Κ (aps bss).

Περσικός Κόλπος (PG) /Ινδία

Η αγορά του Περσικού Κόλπου –Ινδίας υποχώρησε την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς η έλλειψη υποστήριξης από τις γύρω περιοχές βοήθησε τους OPERATORS να μειώσουν τα ναύλα σε σχέση με τα φορτία που είχαν κλείσει.

Η ανατολική ακτή της Ινδίας είχε επίσης χαμηλή δραστηριότητα την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά τα παράκτια φορτία εξακολουθούν να είναι ενεργά

Τα SUPRAMAXes έφτασαν για ταξίδια από τον Κόλπο της Μέσης Ανατολής προς την Κίνα /Άπω Ανατολή στα $ 12Κ /ημέρα, προς WCI στα $ 12Κ/ημέρα, προς ECI στα $ 13Κ /ημέρα, από Ερυθρά Θάλασσα προς Ινδία στα $ 15Κ /ημέρα και προς Κίνα στα $ 14Κ/ημέρα.

Νοτιοανατολική Ασία (SEASIA)

Η αγορά της Ν.Α. Ασίας ήταν αδύναμη την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς υπήρξε περιορισμένη δραστηριότητα. Η περιοχή επηρεάστηκε, επίσης, από τις περιορισμένες επιλογές στην Άπω Ανατολή που έβλεπαν οι πλοιοκτήτες.
Το ταξίδι από την Ινδονησία /Ινδία προς την Αν. Ακτή Ινδίας, με άνθρακα, έφτασε στα $ 10,5Κ/ημέρα, προς τη Δυτ. Ακτή της Ινδίας στα $ 10Κ/ημέρα, με επαναπαράδοση στη Σιγκαπούρη, από Ινδονησία προς Κίνα (με άνθρακα) στα $ 10,25Κ/ημέρα και από Φιλιππίνες προς Κίνα (με νικέλιο) με $ 11Κ/ημέρα, με βάση επαναπαράδοσης στη Ν. Κίνα.

Βόρεια Κίνα (NOPAC)

Χωρίς οποιαδήποτε στήριξη από την περιοχή του Ειρηνικού, η περιοχή του NO.PAC. παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Υπήρχαν την προηγούμενη εβδομάδα πολλά ανοιχτά σκάφη και τα φορτία άνθρακα έχουν μειωθεί. Δεν αναμένεται βελτίωση της κατάστασης αυτή την εβδομάδα.

Οι ναύλοι από τη Β. Κίνα προς τη Ν.Α. Ασία κινήθηκαν στα $ 8Κ/ημέρα, για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC στα $ 10,5Κ /ημέρα, προς την Ευρώπη/Μεσόγειο στα $ 6,25Κ /ημέρα και προς τον Αμερικάνικο Κόλπο στα $ 4,5Κ/ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter