Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

«Καλοκαιρινή» χαλάρωση για την αγορά των Εμπορευματοκιβωτίων

cma cgm benjamin franklin 680 2

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Η δραστηριότητα συνεχίστηκε υποτονικά με λίγα νέα κλεισίματα την προηγούμενη εβδομάδα.

Ωστόσο, τα επίπεδα των ναύλων για τα περισσότερα μεγέθη πλοίων παραμένουν σταθερά μέχρι στιγμής, αλλά αναμένουμε καθοδική τάση κατά τις προσεχείς εβδομάδες.

Ιδιαίτερα στα μικρότερα μεγέθη όλο και περισσότερα πλοία FEEDERs συγκεντρώνονται στη SPOT αγορά, ωστόσο οι διαδρομές από τη Σαγκάη έχουν ανοδική πορεία.

Μια θετική τάση που ελπίζουμε ότι συνεχίσει όλη την καλοκαιρινή περίοδο και να σημειώσει ρεκόρ.
Ας δούμε όμως πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:

Όσον αφορά τα POST-PANAMAXes, την προηγούμενη εβδομάδα υπήρξαν κάποια πλοία των 6.000 TEUs, που αποδεσμεύτηκαν και θα πρέπει να απορροφηθούν, προκειμένου η αγορά να μη χάσει την δυναμική της.

Τα πλοία των 8.000 TEUs δείχνουν να ανακάμπτουν ελαφρώς, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν πολλά ελεύθερα πλοία. Δεδομένης της υπάρχουσας ζήτησης, περιμένουμε ότι οι ναύλοι θα διατηρηθούν σε αυτά τα επίπεδα καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού.

Τα PANAMAXes εμφάνισαν σταθερότητα στη δραστηριότητα τους την προηγούμενη εβδομάδα. Οι ναύλοι της Άπω Ανατολής κρατήθηκαν στα $ 14Κ /ημέρα.

Όμως, υπάρχουν ακόμα λίγα πλοία, τα οποία δεν έχουν βρει απασχόληση και αναμένεται να ασκήσουν πίεση στην αγορά. Χρειάζονται νέες απαιτήσεις προκειμένου να αποφευχθεί η πτώση των ναύλων. Από την άλλη πλευρά, στον Ατλαντικό οι ναύλοι πλησίασαν τις $ 15Κ/ημέρα, καθώς η προσφορά είναι περιορισμένη.

Στα «3,5άρια» επικράτησε ηρεμία, καθώς η αναλογία ζήτησης –προσφοράς παραμένει ισορροπημένη, τόσο στον Ατλαντικό, όσο και στην Άπω Ανατολή.

Όλα δείχνουν πως αυτή εικόνα θα διατηρηθεί όλο το καλοκαίρι. Ησυχία επικράτησε και στα ελαφρώς μικρότερα πλοία, χωρητικότητας 2.800 TEUs.

Οι ναύλοι έχουν υποχωρήσει ελαφρώς τις τελευταίες δύο εβδομάδες, αλλά περιμένουμε η αγορά να παραμείνει σταθερή το επόμενο διάστημα, καθώς εξακολουθούν να υπάρχουν λίγες εναλλακτικές λύσεις, ώστε να επωφεληθούν οι ναυλωτές.

Ομοίως και τα πλοία χωρητικότητας 2.500 TEUs δεν έδειξαν κάποια δραστηριότητα. Οι καλοκαιρινοί μήνες εμφανίζουν ηρεμία και λίγα πλοία έχουν απομείνει να αναζητούν απασχόληση στην Άπω Ανατολή. Θα πρέπει να σημειωθεί πως παρά τη μειωμένη δραστηριότητα φαίνεται, προς το παρόν, να παραμένει σταθερή στην Ασία, ενώ σε σχέση με το 2017 έχει αυξηθεί κατά $4Κ (+50%).

Όσον αφορά τα πλοία χωρητικότητας 1700 TEUs, στην Ασία οι ναύλοι έφτασαν στα $ 13,5-14,2Κ /ημέρα. Έχει ενδιαφέρον να δούμε ποια θα είναι η κατεύθυνση της αγοράς το επόμενο διάστημα.

Τα FEEDERS, των 1100-700 TEUs, στην Ασία παρουσίασαν σταθερότητα στους ναύλους, παραμένοντας στα $8Κ/ημέρα (για πλοίο 1100 TEUs).

Η αύξηση των τιμών των καυσίμων, εξαιτίας κυρίως των εμπορικών πολέμων, έχει ωθήσει τους OPERATORS να επιλέγουν πλοία με πιο οικονομικά χαρακτηριστικά, προκειμένου να περιορίσουν το κόστος των καυσίμων.

Τέλος, τα «700άρια» που αποδεσμεύονται τον Ιούλιο συγκεντρώνονται στην Ασία και στον Ειρηνικό με αποτέλεσμα να αυξάνεται η προσφορά. Από την άλλη πλευρά λίγα κενά πλοία παρατηρούνται στη Μεσόγειο.

Δεδομένου ότι ο Ιούλιος και ο Αύγουστος θεωρούνται παραδοσιακά ως περίοδος καλοκαιρινών διακοπών για τα εργοστάσια στην Ιαπωνία και την Κορέα, οι συναλλαγές μπορεί να επηρεαστούν πτωτικά.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter