Σαβ04202024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ξηρό Φορτίο: Συνεχίζεται η πτώση των CAPES και των KAMSARMAXES.

Capesize Vessels

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Με μηνιαίο ρεκόρ έκλεισε ο Απρίλιος, όσον αφορά την παραγωγή χάλυβα (76,7 εκατ. τόνους) και βιομηχανικών μετάλλων (63,1 εκατ. τόνους).

Η βιομηχανική παραγωγή του Απριλίου ξεπέρασε τους στόχους κατά 7%, λόγω της ισχυρής παραγωγής.

Παρά τα θετικά στοιχεία, η παραγωγή υψικάμινων είναι κατά 0,5 εκατ. τόνους χαμηλότερη, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, για το πρώτο τετράμηνο.

Παράλληλα, για την ίδια περίοδο οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος έχουν αυξηθεί κατά 0,7 εκατ. τόνους, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, φτάνοντας τους 354 εκατ. τόνους.

Δεδομένου ότι περίπου οι μισοί χαλυβουργοπαραγωγοί της Κίνας (αντιστοιχούν σε περίπου 480 εκατ. τόνους) θα πρέπει να συμμορφωθούν με τους αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς της κινεζικής κυβέρνησης έως το 2020, η παραγωγή των υψικάμινων αναμένεται να περιορισθεί περαιτέρω.

Επίσης, αν και τα ορυχεία θα πρέπει να χρησιμοποιούν μεταλλεύματα υψηλότερης ποιότητας, περιμένουμε οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος να παραμείνουν, τουλάχιστον, σταθερές.

Ας δούμε πως κινείται η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:

CAPES

Ατλαντικός

Τα υπερατλαντικά ταξίδια (Transatlantic) έκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 9,5K /ημέρα και τα ταξίδια προς Άπω Ανατολή (FH) στα $ 22K /ημέρα (-$ 5,3Κ και $ 6,7Κ, αντίστοιχα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα), με μειωμένο όγκο εμπορίου και στις 2 περιοχές. Η προσφερόμενη χωρητικότητα του Β. Ατλαντικού παρέμεινε σταθερή αλλά υπάρχει έλλειψη φορτίων στην περιοχή του Ατλαντικού.

Βραζιλία / Νότια Αφρική (SAFR)

Το Ισοδύναμο χρονοναύλωσης στην περιοχή της Βραζιλίας (TCE) έκλεισε την περασμένη εβδομάδα στα $ 12K /ημέρα, μειωμένο κατά $ 5,3Κ/ημέρα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, με περιορισμένο όγκο συναλλαγών. Τα κενά πλοία, για τις αρχές Ιουνίου, συνεχίζουν να αυξάνονται, αυξάνοντας την πίεση στην αγορά.

Ειρηνικός

Το TCE για τα κυκλικά ταξίδια στην περιοχή του Ειρηνικού έκλεισε στα $ 12,5K /ημέρα, την περασμένη εβδομάδα, μειωμένο κατά $ 4,8K/ημέρα σε σχέση με την προηγούμενη.

Παρά τα υγιή επίπεδα φορτίων σιδηρομεταλλεύματος από τους ανθρακορύχους, οι δείκτες μειώθηκαν αφού οι πλοιοκτήτες δεν είναι διατεθειμένοι να ταξιδέψουν κενοί φορτίου προς την περιοχή Βραζιλίας –Ν. Αφρικής. Περιμένουμε αυτή την εβδομάδα να δούμε περισσότερα φορτία σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα.

KAMSARMAX

Νότιος Ατλαντικός

Η διαδρομή ECSA - Άπω Ανατολή συνέχισε να παρουσιάζει καλούς όγκους φορτίων αν και οι ναύλοι παρέμειναν στα ίδια επίπεδα. Τα KAMSARMAXes έκλειναν την προηγούμενη εβδομάδα λίγο πάνω από τα $ 14Κ /ημέρα + $ 400Κ για ταξίδια στ μέσα Ιουνΐου. Επίσης, τα κενά πλοία παρουσίασαν μείωση, στοιχείο που μας κάνει να πιστεύουμε πως θα περιοριστεί η συνεχόμενη πτώση.

Βόρειος Ατλαντικός

Οι δείκτες στο Βόρειο Ατλαντικό συνεχίζουν να πέφτουν. Οι μεταφορές άνθρακα στην Ευρώπη παραμένουν λιγοστές, ενώ παράλληλα η προσφερόμενη χωρητικότητα δεν μειώνεται. Οι ναύλοι για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 9Κ/ημέρα, ενώ για τα κυκλικά ταξίδια προς την Βαλτική έφτασαν στα $ 7Κ/ημέρα.

Νότιος Ειρηνικός

Υπάρχουν φορτία άνθρακα από την Ινδονησία προς την Ινδία και την Κίνα. Οι ναύλοι για τα KAMSARMAXes, που ανοίγαν στη Ν. Κίνα, έφτασαν κάτι λιγότερο από τα $ 12Κ /ημέρα για τα κυκλικά δρομολόγια από την Ινδονησία και τα κυκλικά δρομολόγια της ECSA έκλειναν την προηγούμενη εβδομάδα σχεδόν στα $ 11Κ /ημέρα με επαναπαράδοση στη Σιγκαπούρη.

Βόρειος Ειρηνικός (NOPAC)

Ο Β. Ειρηνικός ήταν πιο άτονος την προηγούμενη εβδομάδα, με σαφώς λιγότερη δραστηριότητα από τον Β. Ειρηνικό. Τα κυκλικά ταξίδια στο NOPAC και από την Αν. Ακτή της Αυστραλίας προς την Ινδία πετύχαιναν ναύλα ύψους $ 11Κ/ημέρα.

ULTRAMAX /SUPRAMAX

Ανατ. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA)

Η αγορά της ECSA την περασμένη εβδομάδα παρέμεινε σταθερή. Η ροή φορτίου παρέμεινε υποτονική και παρόλο που μειώθηκαν τα κενά πλοία από τη Ν. Αφρική, διατηρήθηκε η πίεση στους δείκτες. Τα φορτία προς Άπω Ανατολή (FH) ήταν πολύ περιορισμένα τις τελευταίες δύο εβδομάδες.

Η προσφορά φαίνεται να περιορίζεται, αλλά πρέπει να δούμε περισσότερα φορτία, ειδάλλως τα επίπεδα θα εξακολουθήσουν να είναι στάσιμα. Γενικά τα υπερατλαντικά ταξίδια έκλειναν στα $ 12,5-13Κ /ημέρα και προς Άπω Ανατολή (FH) στα $ 12,75Κ /ημέρα + 275Κ BB.

Αμερικάνικος Κόλπος (USG) /Βόρεια Ακτή Νοτίου Αμερικής (NCSA)

Ο Αμερικάνικος κόλπος φαίνεται να ανακάμπτει και μπορούμε να δούμε κάποια βελτίωση. Η άμεση χωρητικότητα έχει απορροφηθεί, οι εισροές πλοίων μειώνονται και η ροή φορτίου φαίνεται βελτιωμένη.

Τα υπερατλαντικά ταξίδια με petcoke φορτία έκλειναν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 13,5Κ/ημέρα για τα SUPRAMAXes. Επίσης, ένα

ULTRAMAX με ίδιο φορτίο προς την Ιαπωνία ή την Ινδία έκλεισε στα $ 19Κ /ημέρα.

Μεσόγειος

Η ανατολική Μεσόγειος ήταν λίγο πιο ήπια την προηγούμενη εβδομάδα, κυρίως για ταξίδια προς τα ανατολικά. Ο συνδυασμός περιορισμένων φορτίων προς την Άπω Ανατολή και κάποιων πλοίων που έπρεπε να πάνε προς τα ανατολικά, έκαναν κάποιους πλοιοκτήτες να δεχτούν χαμηλότερους ναύλους. Εάν τα πλοία που άνοιξαν κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου ξεκινήσουν κενά φορτίων προς τα δυτικά, ίσως δεν δούμε περαιτέρω βελτίωση.

Ευρώπη

Η Ευρώπη ήταν σταθερή την προηγουμενη εβδομάδα, χωρίς μεγάλη δραστηριότητα και με πολύ λίγα κλεισίματα. Τα SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο έκλειναν στα $ 13,5K/ημέρα, προς την Ανατολή στα $ 18Κ /ημέρα και στην Δ. Αφρική στα $ 14Κ/ημέρα.

Νότια Αφρική (SAFR)

Το τέλος της προηγούμενης εβδομάδας βρήκε τους ναύλους βελτιωμένους. Ένα SUPRAMAX από τη Ν. Αφρική προς το PG / WCI έκλεινε στα $12Κ/ημέρα + 150Κ bb και στα $ 12,25Κ/ημέρα +200Κ προς την Απω Ανατολή. Τα κενά πλοία από την Ινδία έχουν μειωθεί και αναμένουμε αύξηση των ναύλων αυτή την εβδομάδα.

Περσικός Κόλπος (PG) /Ινδία

Η περιοχή του Περσικού Κόλπου –Ινδίας ήταν πιο ενεργή σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά οι ναύλοι κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα.

Οι πλοιοκτήτες προτίμησαν να κλείσουν κάποια δουλειά εκεί παρά να κινηθούν κενοί φορτίων νοτιότερα, ακόμα και αν δέχτηκαν τους ναύλους των ναυλωτών. Τα SUPRAMAXes μπορούσαν να πετύχουν ναύλους $10,5Κ/ημέρα για ταξίδια από τη Δυτ. Ακτή της Ινδίας προς την Άπω Ανατολή και $ 11,5Κ/ημέρα για ταξίδια από τον Περσικό Κόλπο. Η Αν. Ακτή της Ινδίας ενισχύθηκε από τους ναύλους της Ν.Α. Ασίας και παρέμεινε σταθερή.

Αν και βρισκόμαστε στη μέση του Ραμαζανιού και πλησιάζει η εποχή των μουσώνων, περιμένουμε βελτίωση της συγκεκριμένης αγοράς.
Νοτιοανατολική Ασία (SEASIA)

Η αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας ήταν ενεργή, παραταύτα οι ναύλοι ήταν χαμηλότεροι σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Ακόμη και η άμεσα διαθέσιμη χωρητικότητα δεν μπορούσε να πετύχει τα υψηλά επίπεδα των προηγούμενων ημερών. Τα ταξίδια μεταξύ Ινδονησίας και Ινδίας πλήρωναν $11,5-12Κ/ημέρα από τη Ν. Κίνα, και 13,5-14Κ/ ημέρα από τη Σιγκαπούρη.

Εάν η Ινδία μειώση των όγκο των φορτίων τότε η Κίνα δε θα μπορέσει να απορροφήσει την προσφορά των πλοίων.

Βόρεια Κίνα (NOPAC)

Kαλή δραστηριότητα παρατηρήθηκε στη Β. Κίνα, αλλά όχι τόσο όσο την προηγούμενη εβδομάδα. Σε αντίθεση με 15 μέρες πριν, δεν βλέπουμε ναυλωτές να πιέζονται για να πληρώσουν περισσότερα. Οι ναύλοι στο NOPAC κινούνται στα $ 11Κ/ημέρα, ενώ ειδικά τα φορτία χάλυβα από τη Ν.Α. Ασία στα $ 10Κ/ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter