Containers: Βελτίωση της διάρκειας ναύλωσης και των τιμών των secondhand

container ship

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Όπως ήταν αναμενόμενο, ο HRCI έσπασε τις 800 μονάδες την προηγούμενη εβδομάδα (+19 μονάδες ή 2,4%). Η εβδομάδα ήταν αρκετά ενεργή, με το μεγαλύτερο μέρος της δράσης να επικεντρώνεται στα πλοία κάτω των 4.000 TEUs, με πρωταγωνιστές τα πλοία χωρητικότητας 1.500-1.700 TEUs.

Ωστόσο, οι σημαντικότερες αυξήσεις στους ναυλοδείκτες σημειώθηκαν στα πλοία άνω των 2.400 TEUs, όπου τα κέρδη ανήλθαν κατά μέσο όρο στα $ 475/ημέρα και ιδίως στα «6.5άρια», όπου οι αυξήσεις έφτασαν στα $ 1.5Κ/ ημέρα.

Μικρές μειώσεις παρατηρήθηκαν στα πλοία χωρητικότητας 1.000-2.200, οι οποίες σε μερικές περιπτώσεις έφτασαν τα 100 $ περίπου.

Η μέση διάρκεια χρονοναύλωσης συνεχίζει να αυξάνεται.

Έτσι ορισμένα πλοία εξασφάλισαν ναυλώσεις διάρκειας δώδεκα μηνών. Αυτό το στοιχείο αποτελεί άλλη μία ένδειξη πως οι ναυλοδείκτες θα αυξηθούν περαιτέρω.

Επιπρόσθετα, η εμπιστοσύνη της αγοράς αντικατοπτρίζεται και στις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων. Από την αρχή του έτους οι τιμές έχουν αυξηθεί κατά 50-70%, σε σχέση με τις αρχικές τιμές αγοράς, πριν από ένα χρόνο περίπου.

Ας δούμε όμως πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:

Όσον αφορά τα POST-PANAMAXes, η κατάσταση εξακολουθεί να είναι διαφορετική. Αναλυτικότερα, ενώ τα «7.5άρια» δυσκολεύονται να βρουν καλές δουλειές, υπάρχει ικανοποιητική ζήτηση για πλοία χωρητικότητας 5000-7000 TEUs. Όλα τα πλοία απορροφώνται εύκολα και τα ποσοστά βελτιώνονται ελαφρώς, ενώ αναμένουμε ότι η θετική τάση θα συνεχιστεί.

Σχετικά με τα PANAMAXes, η προηγούμενη εβδομάδα κινήθηκε ιδιαίτερα θετικά, με την ανοδική πορεία των δεικτών. Λόγω της συνεχιζόμενης έλλειψης εναλλακτικών επιλογών για τους ναυλωτές, περιμένουμε να σπάσει σύντομα το φράγμα των $ 13Κ /ημέρα. Οι πλοιοκτήτες έχοντας «το πάνω χέρι» πιέζουν επιτυχώς τους ναυλωτές ώστε να κλείνουν ναυλώσεις ακόμα και για 1 έτος.

Στα 3,5άρια, ο Ατλαντικός φαίνεται να έχει καθιερωθεί στο επίπεδο των $ 11.5 Κ/ημέρα και οι πλοιοκτήτες είναι σε θέση να πιέσουν για μεγαλύτερες περιόδους ναύλωσης.

Δεν υπάρχουν νέα κλεισίματα, αφού απασχολούνται όλα τα πλοία αυτού του μεγέθους. Η έλλειψη αυτού του μεγέθους πλοίων συμπαρασύρει και τα μικρότερα πλοία χωρητικότητας 2800 TEUs, τα οποία ανεβαίνουν πολύ έντονα. Η δραστηριότητα αυτού του τμήματος συνεχίζει την πρωτοφανή δυναμική της και οι ημερήσιοι ναύλοι έφτασαν τα $12Κ, ενώ τα προσφερόμενα πλοία έχουν εξαντληθεί.

θα περίμενε κανείς ότι τα «2.5άρια» θα ακολουθήσουν το παράδειγμά των μεγαλυτέρων αλλά η δραστηριότητα σε αυτόν τον τομέα ήταν μάλλον χαμηλή την προηγούμενη εβδομάδα. Επίσης, τις ερχόμενες εβδομάδες περιμένουμε το τμήμα αυτό να ξεπεράσει τα $ 12Κ /ημέρα.

Τα πλοία χωρητικότητας 1700 TEUs δείχνουν να βελτιώνουν τους ναύλους τους, ενώ ανάλογα με την περιοχή αγορά, παρουσιάζουν και βελτιώσεις. Στην Ασία 2 τέτοια πλοία κλείστηκαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 14Κ/ημέρα, ενώ στον Ατλαντικό οι ναύλοι κυμαίνονταν στα $ 10,5-11Κ/ημέρα.

Ολοκληρώνοντας, στα FEEDERS, των 1100-700 TEUs, η αγορά βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα, ιδίως στην Ασία, καθώς υπάρχουν ελάχιστες απαιτήσεις προς κάλυψη. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας έφτασαν στα $8Κ /ημέρα, και για τα μικρότερα, των 700 TEUs, (στην Ασία) παρέμειναν σταθερά.

новинки кинематографа
Машинная вышивка, программа для вышивания, Разработка макета в вышивальной программе, Авторский дизайн