Containers: Άνοδος των ναύλων αλλά και της τιμής των καυσίμων

Container 00

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Market Analyst

Οι εταιρείες τακτικών γραμμών προσπαθούν να ελέγξουν την αύξηση των τιμών των καυσίμων (οι οποίες την Παρασκευή έφτασαν στα $ 423/τόνο στη Σιγκαπούρη).

Συνεπώς, η κερδοφορία των εταιρειών δεν είναι η αναμενόμενη, αντιθέτως βρίσκεται υπό πίεση.

Από την άλλη πλευρά, ο HRCI την προηγούμενη εβδομάδα έφτασε τις 800 μονάδες, που είναι το υψηλότερο επίπεδο από το καλοκαίρι του 2011.

Η αργία της Πρωτομαγιάς, στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας, είχε ως αποτέλεσμα να ξεκινήσει υποτονικά η εβδομάδα, ωστόσο οι τελευταίες μέρες ήταν πιο ενεργές. Αξίζει να σημειωθεί πως τα μισά από τα κλεισίματα της εβδομάδος αφορούσαν νέες δουλειές.

Οι ναύλοι για τα PANAMAXes στην Ασία συνέχισαν να βελτιώνονται, πλησιάζοντας αυτούς του Ατλαντικού, λόγω της σφιχτότερης προσφοράς και των περισσότερων απαιτήσεων. Παράλληλα, η ζήτηση για τα μικρότρα POST-PANAMAXes αυξήθηκε.

Γενικότερα, με εξαίρεση τα 8.5άρια, τα οποία εξακολουθούν να είναι σχετικά ήρεμα, όλα τα μεγέθη έχουν ανοδική τάση και οι πλοιοκτήτες προσπαθούν να βελτιώσουν τα κλεισίματά τους, ενώ ένας αυξανόμενος αριθμός πλοίων επεκτείνει τις ναυλώσεις του.

Ας δούμε όμως πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:

Όσον αφορά τα POST-PANAMAXes, αν και δεν υπάρχουν πολλές αναφορές, εξακολουθούν να κινούνται σε αξιοπρεπή επίπεδα. Βλέπουμε μεγάλη ζήτηση στην Ασία για τις ημερομηνίες Μαΐου –Ιουνίου που προς το παρόν δεν καλύπτεται, έτσι περιμένουμε ότι η αγορά σε αυτό το μέγεθος θα παραμείνει θετική.

Σχετικά με τα PANAMAXes, η αγορά δείχνει να ζεσταίνεται πάλι, καθώς η προσφερόμενη χωρητικότητα μειώνεται σημαντικά και ταυτόχρονα υπάρχουν πολλές ακάλυπτες απαιτήσεις. Οι ναύλοι στην Ασία πλησιάζουν τα $ 12-13Κ /ημέρα, ενώ λόγω της έλλειψης χωρητικότητας οι ναυλωτες στρέφονται στα μικρότερα ή μεγαλύτερα πλοία.

Στα 3,5άρια, όλα τα ανοιχτά πλοία είτε επεκτείνουν τις ναυλώσεις τους, είτε βλέπουν μεγάλο ενδιαφέρον. Οι ναυλωτές είναι διατεθειμένοι να κρατήσουν τα πλοία που απασχολούν, επί του παρόντος, γνωρίζοντας πόσο δύσκολο είναι να βρεθούν οι κατάλληλες εναλλακτικές λύσεις.

Οι ναύλοι αυτού του μεγέθους συνεχίζουν να κινούνται γύρω στα $ 11,5Κ/ημέρα.

Τα πλοία χωρητικότητας 2-3.000 TEUs εμφάνισαν έντονη δραστηριότητα την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ αναφέρθηκαν και πολλά κλεισίματα.

Τα πλοία που ολοκληρώνουν τη ναύλωσή τους αναμένεται να επεκταθούν. Φαίνεται πως αυτή η τάση θα συνεχιστεί χωρίς να υπάρχουν ενδείξεις για κάποια αλλαγή. Οι ναύλοι αυτή την περίοδο βρίσκονται στα $ 11,5-12Κ/ημέρα και περιμένουμε να παραμείνουν στα $ 12Κ/ημέρα.

Τα πλοία χωρητικότητας 1700 TEUs δείχνουν να κρατάνε τους ναύλους τους στα υπάρχοντα επίπεδα, ενώ ανάλογα με την περιοχή αγορά, παρουσιάζουν και βελτιώσεις. Στην Ασία ένα τέτοιο πλοίο κλεινόταν στα $ 10,5Κ/ημέρα ενώ στον Ατλαντικό ελαφρώς ψηλότερα στα $ 10,65Κ/ημέρα.

Ολοκληρώνοντας, στα FEEDERS, των 1100-700 TEUs, η αγορά βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα, ιδίως στην Ασία, όπου ωστόσο δεν έχουν καλυφθεί ακόμα κάποιες απαιτήσεις.

Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας κυμαίνονται από $8,3Κ έως $9,5Κ/ημέρα, αναλόγως την περιοχή, και για τα μικρότερα, των 700 TEUs, (στην Ασία) παρέμειναν στην περιοχή των $5,5Κ /ημέρα.

новинки кинематографа
Машинная вышивка, программа для вышивания, Разработка макета в вышивальной программе, Авторский дизайн