Τρι04232024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ναυλαγορά ξηρού φορτίου: Κρίση υπερπροσφοράς

cape

Η επήρεια των µεγαλύτερων πλοίων στην πορεία του ∆είκτη, «αποκαλύπτει» για άλλη µία φορά την εξάρτηση της πορείας του BDI από τις εισαγωγές της Κίνας, αποδεικνύοντας για πολλοστή φορά την τεράστια συνεισφορά της Κίνας στον κλάδο των πλοίων µεταφοράς ξηρού φορτίου – και όχι µόνο – την τελευταία δεκαετία, τουλάχιστον.

Παράλληλα όµως, δηµιούργησε κατά κάποιο τρόπο και «ζηµία», καθώς επικράτησε η πεποίθηση- ψευδαίσθηση ότι η ανάπτυξη της Κίνας θα ήταν αέναη, µε αποτέλεσµα την τεράστια αύξηση των παραγγελιών και την ανυπέρβλητη σωρευτική υπέρ-προσφορά τονάζ, επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος «G. Moundreas».

Μετά από το ξέσπασµα της κρίσης του 2008, βρισκόµαστε στο σηµείο όπου είµαστε αντιµέτωποι µε υπέρ-προσφορά τονάζ και µείωση της ζήτησης, προσθέτει και συνεχίζει: «Είναι χαρακτηριστικό ότι το World Seaborne Trade αυξήθηκε µε ρυθµό κάτω του 2% το 2015, τον χαµηλότερο ρυθµό από το 2009. Οι θαλάσσια µεταφερόµενες εισαγωγές της Κίνας το 2015 έφθασαν στον υψηλό αριθµό των 2,1 δισ. τόνων, αποτελώντας το 20% όλων των εισαγωγών Παγκοσµίως. Αυτά όµως τα εντυπωσιακά νούµερα της Κίνας το 2015 απλά αντιστοιχούν σε µία ποσοστιαία αύξηση των εισαγωγών της του 1%, όταν µεταξύ 2011 και 2014 ο αντίστοιχος µέσος όρος της αύξησης ήταν 9%.

Στην παρούσα φάση, και συγκεκριµένα το 1ο τρίµηνο του έτους οι θαλάσσιες Κινεζικές εισαγωγές επέδειξαν µία αρκετά ικανοποιητική πορεία καταγράφοντας 6% αύξηση σε ετήσια βάση. Βασικό αίτιο αυτού του θετικού αποτελέσµατος είναι η πορεία των εισαγωγών του Iron Ore, όπως διαχρονικά συµβαίνει, αν λάβουµε υπόψη ότι για το 2015 οι εισαγωγές του σιδηροµεταλλεύµατος αντιστοιχούσαν στο 45% των συνολικών εισαγωγών της.

Αντίστοιχα το 1ο τρίµηνο του έτους οι εισαγωγές Iron Ore αυξήθηκαν κατά 7% φτάνοντας τους 239 εκ. τόνους παρά το γεγονός ότι η παραγωγή χάλυβα το ίδιο διάστηµα µειώθηκε κατά -4%. Για άλλη µία φορά η αύξηση των εισαγωγών του Iron Ore οφείλεται στην Κρατική παρέµβαση µε στόχο την ενίσχυση των έργων υποδοµής και κατασκευαστικών έργων όπως επίσης και στην δηµιουργία αποθεµάτων.

Η ενίσχυση των εισαγωγών σιδηροµεταλλεύµατος είχαν θετικό αντίκτυπο στην Βραζιλία, καθώς το πρώτο τρίµηνο οι εξαγωγές της σε ετήσια βάση αυξήθηκαν κατά 7,5%, όπως επίσης οφείλουµε να επισηµάνουµε ότι εξίσου θετική πορεία είχαν και οι εξαγωγές Soybean προς την Κίνα.

Η βασανιστική ερώτηση όµως παραµένει, το αν η θετική πορεία της Κίνας του 1ου τριµήνου θα έχει διάρκεια ή απλά πρόκειται για την συνήθη εποχική κυκλικότητα σε συνδυασµό µε τις προσπάθειες του Πεκίνου για συντήρηση της οικονοµικής δραστηριότητας και του ΑΕΠ. Το µόνο σίγουρο που όλοι οι αναλυτές αναγνωρίζουν, είναι ότι το Παγκόσµιο οικονοµικό outlook είναι ασταθές, όπως και αυτό της Κίνας, µε τις αρνητικές τάσεις να είναι επικρατέστερες και διατηρούν µεγάλες επιφυλάξεις για την θετική πορεία της ναυλαγοράς στο σύνολο της για το 2016».

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter