Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ναυλαγορά ξηρού φορτίου: Το «τραινάκι του τρόμου»

Capesize Vessels

Η συμπεριφορά του δείκτη της ναυλαγοράς (BDI) έχει δημιουργήσει µία ψυχολογία που μοιάζει µε το «τραινάκι του τρόµου», η οποία φυσικά επηρεάζει και τις αποφάσεις των εταιρειών, όπως αυτές που σχετίζονται µε τις αγοραπωλησίες, τις διαλύσεις αλλά και την στρατηγική των ναυλώσεων.

Για παράδειρα το τελευταίο διάστηµα που η αγορά έκανε ένα ανοδικό σερί, άµεση ήταν και η ανταπόκριση στην αύξηση της τιµής των µεταχειρισµένων πλοίων, επισημαίνει στην εβδομαδιαία ανάλυση του, ο ναυλομεσιτικός οίκος «G. Moundreas».

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγµα ότι περίπου σε διάστηµα ενός µήνα, οι τιµές των µεταχειρισµένων πλοίων έχουν αυξηθεί µεταξύ 10 – 15%.

Γεγονός είναι, όπως πολλές φορές έχουµε επισηµάνει, πως ο «κανόνας» επιβάλλει ότι σε ανοδική αγορά η «ταχύτητα» αύξησης των τιµών είναι ιδιαίτερα µεγάλη και άµεσα προσαρµόσιµη, εν αντιθέσει µε τις περιόδους χαµηλής αγοράς όπου η πτωτική διόρθωση των τιµών γίνεται µε πιο χαµηλή «ταχύτητα».

Η µείωση του στόλου συνεχίζει και παραµένει το ζητούµενο για την βελτίωση της αγοράς, δεδοµένης της χαµηλής Παγκόσµιας Ανάπτυξης και του Εµπορίου και αν δεν συνεχίσει να λαµβάνει χώρα τότε η αγορά απλά θα συντηρείται σε χαµηλά επίπεδα για µεγαλύτερο χρονικό διάστηµα.

Είναι γνωστές ήδη οι εκτιµήσεις ότι έως και τα µέσα του 2017 δεν αναµένονται συνταρακτικές εξελίξεις στην αγορά, χωρίς βέβαια αυτό να σηµαίνει ότι κατά τη διάρκεια αυτή δεν θα υπάρχουν και τα γνωστά εποχικά rebounds. Αναφορικά µε τις διαλύσεις, οι οποίες κινούνται µε ιδιαίτερα ικανοποιητικό ρυθµό, τους πρώτους 4 µήνες του έτους 224 πλοία (άνω των 10,000 DWT) ή 17,35 εκ. DWT οδηγήθηκαν προς διάλυση, δηλαδή αύξηση κατά 1,87 εκ. DWT η 12% συγκριτικά µε την ίδια περίοδο του 2015 όπου 205 πλοία η 15,48 εκ. DWT πήγαν για διάλυση. Από το σύνολο των διαλύσεων τους πρώτους 4 µήνες του έτους, την µεγαλύτερη «συνεισφορά» την είχαν τα Panamax, καθώς αυξήθηκαν κατά 84% σε ετήσια βάση, από 2,44 εκ. DWT το 2015 στους 4,68 DWT φέτος.

Σχετικά µε τα Capes, ο όγκος των διαλύσεων τους πρώτους 4 µήνες του έτους έκλεισε στα ίδια επίπεδα µε αυτόν του 2015, δηλαδή στους 8,95 εκ. DWT. Στην «αντιπέρα» όχθη, στον τοµέα των παραδόσεων, το πρώτο 3µηνο του έτους οι παραδόσεις παρουσίασαν ανοδική πορεία καταγράφοντας 44 Capes και 53 Panamax να πέφτουν στο νερό, γεγονός βέβαια που είναι σύνηθες στις αρχές του χρόνου οι παραδόσεις να είναι αυξηµένες.

Αντίθετα, τον Απρίλιο µόνο 3 Capes και 4 Panamax παραδόθηκαν. Το αξιοσηµείωτο είναι ότι στην παρούσα φάση αρκετά πλοία παραµένουν αδρανή (Idle) στα ναυπηγεία καθώς η χρονική περίοδος µεταξύ Launching και Delivery έχει επιµηκυνθεί κατά τη διάρκεια της κρίσης, από 40 ηµέρες το 2007 στις 160 ηµέρες κατά µέσο όρο το 2015 και φέτος.

Διαβάστε εδώ όλη την ανάλυση

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter