Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Τι συμβαίνει με τα capes; Ξαφνική ζήτηση εκτινάσσει τους ναύλους

CAPE LILAC

Κατά 30% μέσα σε μία ημέρα ανέβηκε ο δείκτης των capes στις 1.637 μονάδες από 1.264 μία ημέρα πριν σαν αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης για πλοία capes από τη Βραζιλία.

Ο μέσος ημερήσιος ναύλος για capes, από τα μεγαλύτερα πλοία που μεταφέρουν σιδηρομετάλλευμα, εκτινάχθηκε από τα 9.249 δολάρια την Τετάρτη στα 11.876 δολάρια την Πέμπτη.

Οι πλοιοκτήτες και οι ναυλωτές να παίζουν το παιχνίδι της γάτας με το ποντίκι, δήλωσε στο Reuters μεσίτης από τη Σιγκαπούρη. Οι ναυλωτές είχαν προσφέρει 12 δολ ανά τόνο για φορτίο σιδηρομεταλλεύματος σε capsize από τη Βραζιλία προς την Κίνα, ενώ οι πλοιοκτήτες ζήτησαν 13 δολ ανά τόνο ανέφερε ναυλομεσίτης από τη Σαγκάη. με βάση Reuters την Πέμπτη.

Ο αριθμός των ανοικτών πλοίων γίνεται όλο και μικρότερος πρόσθεσε ο ίδιος μεσίτης, ωστόσο οι αναλυτές θεωρούν ότι τα περιθώρια βελτίωσης για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου είναι περιορισμένα.
Καθώς βρισκόµαστε µία ανάσα από το τελευταίο τρίµηνο του έτους και δεδοµένων των οικονοµικών εξελίξεων παγκοσµίως και ιδιαίτερα στην Κίνα, αρκετοί προσπαθούν να «προβλέψουν» το πώς θα κινηθεί η ναυλαγορά το αµέσως επόµενο διάστηµα και πότε θα αρχίσει η ουσιαστική ανάκαµψη.

Γεγονός είναι πως η τεράστια οικονοµική µεταβλητότητα παγκοσµίως δεν επιτρέπει και δεν αφήνει πολλά περιθώρια για τεκµηριωµένες προβλέψεις το επόµενο διάστηµα, αναφέρει ο ναυλοεμστικός οίκος George Moundreas.

Όπως έχουµε προαναφέρει, τα δεδοµένα είναι ότι διανύουµε µία περίοδο αυξηµένης προσφοράς πλοίων η οποία προέρχεται και έχει συσσωρευθεί από τα προηγούµενα χρόνια αλλά φέτος υπάρχει αντιστροφή του κλίµατος µε την αύξηση του στόλου να εκτιµάται στο 2,5% το 2015 στο 5% το 2016 και 2 – 2,5% το 2017 όταν από το 2010 έως και το 2012 ο στόλος αυξήθηκε κατά 17%, 14% και 11% αντίστοιχα.

Σε σύνολο πλοίων, τους πρώτους 7 µήνες παραδόθηκαν περίπου 390 πλοία ενώ οδηγήθηκαν προς διάλυση περίπου 290 πλοία. Παράλληλα, οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων από Ιανουάριο έως Ιούλιο µειώθηκαν σηµαντικά συγκριτικά µε την ίδια περίοδο του 2014, σηµατοδοτώντας πτώση 74%, µε τον συνολικό αριθµό παραγγελιών να κλείνει στα 283 πλοία. Αυτό όµως που θα πρέπει να συγκρατήσουµε είναι ότι µε την υπάρχουσα προσφορά πλοίων ο BDI κατά τη διάρκεια του Αυγούστου έφτασε στις 1,200 µονάδες.

Έχοντας εκτιµήσει λοιπόν την προσφορά πλοίων (Supply) η πιο δύσκολη µεταβλητή και η οποία θα κρίνει την πορεία της ναυλαγοράς, είναι η ζήτηση (Demand) ιδιαίτερα µε τις τελευταίες εξελίξεις στην Κίνα και την επερχόµενη αλλαγή νοµισµατικής πολιτικής από τις ΗΠΑ όπου γνωρίζουµε ότι θα επηρεάσει τις οικονοµίες και τα νοµίσµατα των αναδυόµενων χωρών άρα κατ’ επέκταση την Παγκόσµια οικονοµία και το Παγκόσµιο εµπόριο που είναι και το ζητούµενο.

Εκτιµάται ότι το πρώτο τρίµηνο του έτους ο όγκος συνολικά του Παγκόσµιου εµπορίου µειώθηκε κατά 1,5% και κατά 0,5% το 2 ο τρίµηνο γεγονός που εκ του αποτελέσµατος µπορούµε να πούµε ότι φάνηκε και από την πορεία του BDI.

Έντονος προβληµατισµός επικρατεί µε την επιβράδυνση της Κίνας, καθώς εικάζεται ότι η Κίνα θα προβεί σε σηµαντική µείωση των εισαγωγών κάτι που όπως αναλύσαµε στην προηγούµενη µας ανασκόπηση δεν έχει, ακόµη τουλάχιστον πραγµατοποιηθεί, µε µόνη εξαίρεση τις εισαγωγές σε Coal όπου η µείωση όµως οφείλεται σε διαφορετικούς κυρίως περιβαντολογικούς λόγους.

Θεωρούµε ότι είναι πρώιµο να προβούµε σε προβλέψεις για την επήρεια της επιβράδυνσης της Κίνας στην ναυλαγορά, χωρίς να αντιλέγουµε ότι δεν θα είναι αρνητικές, αλλά κάποιοι έχουν σπεύσει ήδη σε καταστροφικά σενάρια. Για παράδειγµα, κάποιοι εικάζουν ότι λόγω της υποτίµησης του Γουάν, οι εισαγωγές θα καταστούν ακριβότερες και θα µειωθούν δραστικά.

Σε αυτό το σηµείο να επισηµάνουµε ότι από τις αρχές του χρόνου το νόµισµα έχει υποτιµηθεί σχεδόν κατά 4% αλλά επίσης και η τιµή του Iron Ore από τον Ιανουάριο έχει µειωθεί κατά µέσο όρο 15%. Για το αµέσως επόµενο διάστηµα δεν εκτιµούµε ότι θα υπάρξει βελτίωση στην ναυλαγορά ιδιαίτερα για τα µεγαλύτερου τονάζ πλοία, ενώ για τα µικρότερα λόγω της αυξηµένης δραστηριότητας σε Grains και Minor Bulks εκτιµούµε ότι η αγορά θα κινηθεί θετικά, δεδοµένου ότι η παραγωγή σε USG και Αυστραλία αναµένεται να είναι αυξηµένη.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter