Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Το μαρτύριο της σταγόνας θυμίζει η ναυλαγορά ξηρού φορτίου!

baltic dry index

Με την έκφραση «το µαρτύριο της σταγόνας» µπορεί να χαρακτηριστεί η πορεία της ναυλαγοράς καθώς από τις 22 Φεβρουαρίου ναι µεν η ηµερήσια διακύµανση του είναι µε θετικό πρόσηµο, αλλά η άνοδος του είναι τόσο οριακή που ακόµη δεν έχει καταφέρει να σπάσει το φράγµα των 600 µονάδων.

Κατά καιρούς έχουµε αναφερθεί, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος George Moundreas, στην κυκλικότητα του δείκτη λόγω εποχικότητας, όπου συνήθως το 2ο τρίµηνο κάθε έτους χαρακτηρίζεται από αύξηση της ζήτησης το οποίο µε τη σειρά του επηρεάζει θετικά και την πορεία των ηµερησίων εσόδων των πλοίων µεταφοράς ξηρού φορτίου. Στη προηγούµενη µας ανασκόπηση είχαµε αναφέρει πως η έναρξη της περιόδου των Grains το 2ο τρίµηνο θα επηρεάσει θετικά την πορεία του BDI.

Να αναφέρουµε σαν παράδειγµα ότι σύµφωνα µε τελευταία στοιχεία από τον USDA, η συνολική παραγωγή Soybean από την Βραζιλία και την Αργεντινή θα φτάσει σε επίπεδα ιστορικού ρεκόρ, στους 150 εκ. τόνους, αυξάνοντας παράλληλα και τις εξαγωγές οδηγώντας µε αυτό τον τρόπο στην αύξηση της ζήτησης για πλοία µεταφοράς ξηρού φορτίου.

Αναφορικά µε τα Grains, για το σύνολο του έτους εκτιµάται ότι παγκοσµίως θα υπάρξει µείωση της τάξης του 2% συγκριτικά µε το 2014, ενώ σηµαντική µείωση θα σηµειώσουν οι εισαγωγές από την Κίνα, περίπου στο -25%, λόγω ότι η Κινεζική κυβέρνηση παρέχει επιδοτήσεις µε στόχο την αύξηση της εγχώριας παραγωγής.

Παράλληλα ένας πρόσθετος ανασταλτικός παράγοντας είναι και η ανατίµηση του δολαρίου όπου για παράδειγµα εκτιµάται ότι οι εξαγωγές σε Wheat θα µειωθούν κατά -20%, καθώς η τιµή του δεν θα είναι ανταγωνιστική. Βέβαια στον αντίποδα η µείωση αυτή, όπως επισηµαίνεται θα καλυφθεί από την Ουκρανία και όχι από την Βραζιλία όπου οι εξαγωγές της σε Wheat θα µειωθούν κατά 11% αφού λόγω της ξηρασίας η αγροτική παραγωγή επικεντρώθηκε σε Soybeans.

Στην τελευταία της έκθεση η BIMCO αναφέρει πως για την περίοδο Μαρτίου – Μαΐου, ο συνολικός µέσος όρος των ηµερησίων εσόδων για τα πλοία µεταφοράς ξηρού φορτίου θα κυµανθεί σχεδόν στα $ 9,000 την ηµέρα το οποίο σηµαίνει ότι όλοι οι τύποι των πλοίων θα καλύπτουν τα έξοδα τους (εκτός χρηµατοδοτικού κόστους) και θα έχουν και περιθώριο κέρδους, λαµβάνοντας υπόψη ότι τα έξοδα κυµαίνονται από $ 4,500 την ηµέρα για τα Handysize και φτάνοντας στα $ 7,500 την ηµέρα για τα Capes.

Να υπενθυµίσουµε πως στην παρούσα φάση, µόνο τα Handies και τα Supras είναι στο πράσινο, ενώ τα Panamax και τα Capes είναι στο κόκκινο. Συνεχίζοντας στην έκθεση της η BIMCO, εκτιµά πως η βελτίωση του BDI θα έρθει πρωτίστως από την αύξηση της ζήτησης για Capes και Panamax ενώ η αύξηση της ζήτησης για τα µικρότερα πλοία θα αυξηθεί µε µικρότερο ρυθµό, επισηµαίνοντας πως και η µέχρι τώρα πτώση του δείκτη οφείλεται στα πλοία µεγαλύτερου τονάζ.

Κλείνοντας την έκθεση της, κάνει αναφορά σε αυτό που επισηµάναµε την προηγούµενη εβδοµάδα, δηλαδή τις ευκαιρίες που επικρατούν στην αγορά των µεταχειρισµένων πλοίων. Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι οι τιµές των µεταχειρισµένων έχουν µειωθεί κατά 40% µέσα σε ένα χρόνο πλησιάζοντας µάλιστα τα χαµηλά του 2012. Αντίθετα εκτιµά πως οι τιµές των νεότευκτων πλοίων έχουν ακόµη περιθώριο διόρθωσης καθώς οι τρέχουσες τιµές τους βρίσκονται σε υψηλότερα επίπεδα από αυτά του 2012.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter