Σε ρότες… LNG- Στα ύψη προσεχώς η ζήτηση

09999 lng

Οι υβριδικές προώσεις που έχουν επιλεγεί στα ευρισκόμενα στις ναυπηγικές κλίνες πλοία σε όλο τον κόσμο με τα κρουαζιερόπλοια να ηγούνται μακράν φαίνεται ότι θα «απαλύνουν» σε πρώτη φάση το πρόβλημα των εκπομπών αέριων ρύπων από πλοία.

Ωστόσο όπως αναφέρθηκε στο πλαίσιο του συνεδρίου του 11ου Strategic Meeting της ΤΕΝ η ζήτηση για υγροποιημένα αέρια (LNG) θα αυξηθεί με γεωμετρική πρόοδο γεγονός που αφ ενός θα δώσει σημαντικό έργο στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένων αερίων και αφ ετέρου θα εξακοντίσει τη ζήτηση στα ύψη με ότι αυτό συνεπάγεται.

Γεγονός είναι ότι το θέμα των αέριων ρύπων απασχολεί τη διεθνή ναυτιλία έντονα τα τελευταία χρόνια και στην πρόσφατη διοργάνωση μεταξύ των άλλων τέθηκε και το εν λόγω θέμα. Να σημειωθεί ότι επώνυμα στελέχη της διεθνούς ναυτιλίας έχουν τοποθετηθεί επί των εξελίξεων που έχει δρομολογήσει ο ΙΜΟ με συγκλίνουσα άποψη ότι το θέμα της ποιότητας των καυσίμων, εν προκειμένω για τη ναυτιλία, αφορά τα διυλιστήρια σε όλο τον κόσμο που παράγουν μεταξύ των άλλων προϊόντων πετρελαιοειδών και αυτά τα καύσιμα.

Με τον χρόνο εφαρμογής των μέτρων να «πλησιάζει απειλητικά» ο μεγαλύτερος κίνδυνος που διαφαίνεται είναι αν οι ποσότητες των βελτιωμένων καυσίμων θα είναι επαρκείς να καλύψουν την ζήτηση από τη ναυτιλία καθώς δεν έχει καταστεί σαφές αν και σε ποιο βαθμό τα διυλιστήρια είναι έτοιμα να παράξουν αυτά τα καύσιμα σε ποσότητες που να μπορούν να καλύψουν τη ζήτηση.

Γεγονός που οδηγεί σε ένα «παράπλευρο» πρόβλημα που αναφέρεται στη διαμόρφωση του κόστους αυτών των καυσίμων. Από την άλλη πλευρά τεχνικοί εμπειρογνώμονες εκφράζουν φόβους ότι ο χρόνος που απομένει δεν επαρκεί για την τεχνική συμμόρφωση του διεθνούς στόλου καθώς απαιτούνται εργασίες προσαρμογής των λύσεων που προτείνονται στην διεθνή αγορά σε ναυπηγεία των οποίων οι ναυπηγικές κλίνες και άλλες εγκαταστάσεις είναι πλήρεις από τις εξελισσόμενες νέες ναυπηγήσεις.

Να σημειωθεί τέλος ότι στοιχεία έρευνας της Exxon Mobil που είδαν το φώς της δημοσιότητας αποτυπώνουν τον προβληματισμό και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η πετρελαϊκή και ναυτιλιακή «βιομηχανία» αναφερόμενα και στα υγροποιημένα αέρια.

Επισημαίνεται τέλος ότι ήδη μεγάλα λιμάνια της Β. Ευρώπης έχουν αρχίσει να επενδύουν δυναμικά στην ανάπτυξη εγκαταστάσεων για παροχή στα πλοία καυσίμων υγροποιημένων αερίων ενώ στις πλέον προωθημένες περιπτώσεις έχουν αναπτυχθεί και ειδικά σκάφη που θα μπορούν να εφοδιάζουν με LNG πλοία «μεσολαβώντας» μεταξύ των επίγειων εγκαταστάσεων και των πλοίων.

новинки кинематографа
Машинная вышивка, программа для вышивания, Разработка макета в вышивальной программе, Авторский дизайн