Maersk: «Όχι» σε παραγγελίες νέων μεγάλων containerships

box ship misc merlion pics8 876

H Maersk Line δεν έχει σχέδια για να ναυπηγήσει και άλλα «mega» πλοία στα επόμενα δύο χρόνια και θεωρεί ότι θα είναι πολύ θετικό για την αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και άλλοι liners να κάνουν το ίδιο.
Αυτό υποστήριξε σε δηλώσεις του με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του δευτέρου τριμήνου ο διευθύνων σύμβουλος του Maersk Group κ. Soren Skou.
Ο κ. Skou απάντησε σε σχετική ερώτηση αναλυτών που επικαλέστηκαν αναφορές ότι η CMA CGM είναι έτοιμη να προχωρήσει σε παραγγελία εννέα containerships μεταφορικής ικανότητας 22.000 teu. Δεν σχολιάζω φήμες, είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Maersk, έσπευσε όμως να σημειώσει ότι θα ήταν καλό για το σύνολο του κλάδου να μην τοποθετηθούν περισσότερες παραγγελίες πριν από το 2019.
Το βιβλίο παραγγελιών είναι τώρα στο 13% του στόλου και μειώνεται γρήγορα. Εάν δεν σημειωθούν νέες παραγγελίες θα πέσει στο 7% στο τέλος του 2018 και στο 1% το 2019, γεγονός που συνιστά μία θετική προοπτική για τον κλάδο, πρόσθεσε.
Όμως, ο κ. Skou αναγνώρισε ότι με τις χαμηλές τιμές που προσφέρουν τα ναυπηγεία είναι αναπόφευκτο να παραγγελθούν νέα πλοία, αλλά από επιχειρηματική πλευρά απουσιάζει η ανάγκη αυτή. Δεν υπάρχει κίνητρο για να παραγγείλουμε νέα πλοία, σημείωσε και πρόσθεσε ότι πριν από 3-5 χρόνια παραγγέλθηκαν μεγάλα πλοία με στόχο την οικονομία στα καύσιμα, όμως με δεδομένο τις τρέχουσες τιμές η ανάγκη αυτή έχει ελαχιστοποιηθεί. Επίσης, η αγορά ναυλώσεων βρίσκεται σε ύφεση οπότε το να αγοράζεις πλοία αντί να τα ναυλώνεις είναι μια δύσκολη υπόθεση. Οι νέες παραγγελίες πλοίων θα πρέπει να ικανοποιούν την αυξημένη ζήτηση και τίποτε άλλο, συμπλήρωσε ο κ. Skou και υπογράμμισε ότι ο όμιλός του δεν έχει παραγγείλει μεγάλα πλοία από το τρίτο τρίμηνο του 2015 και δεν έχει σκοπό να τοποθετήσει άλλες παραγγελίες αυτό ή το επόμενο έτος.
Να σημειωθεί, όπως αναφέρει το Tradewinds, ότι και ο οίκος αναλύσεων Drewry σχολιάζει τις πληροφορίες που θέλουν τη CMA CGM να σχεδιάζει μια νέα παραγγελία μεγάλων πλοίων, επισημαίνοντας ότι εάν αυτές είναι αληθινές θα υπονομεύσουν τους όρους για μια βιώσιμη ρότα της βιομηχανίας των liners. Επίσης, σύμφωνα με τον Drewry, η CMA CGM προβληματίζεται κυρίως από τον αντίκτυπο που θα έχει στην ίδια μία συγχώνευση των COSCO-OOCL.
Οι liners λαμβάνουν αποφάσεις για επενδύσεις με βάση τη δική τους οπτική θεωρώντας τον πιθανό αντίκτυπο στην ευρύτερη βιομηχανία ως δευτερεύουσα παράμετρο, αναφέρει ο οίκος αναλύσεων.
Σημειώνεται ότι η Maersk Line παρέλαβε στο δεύτερο τρίμηνο του 2017 δύο από τα 11 δεύτερης γενιάς Triple-E containerships που παραγγέλθηκαν το 2015 και έστειλε για διάλυση τέσσερα πλοία. Μέχρι το τέλος Ιουνίου η Maersk Line είχε 25 πλοία υπό ναυπήγηση, συνολικής χωρητικότητας 347.000 teu για παράδοση το 2017 και το 2018.
Η παγκόσμια χωρητικότητα του στόλου των εμπορευματοκιβωτίων ανήλθε στα 20,6 εκατομμύρια teu στο τέλος του δεύτερου τριμήνου, σημειώνοντας αύξηση 1,4% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπ’ όψιν και τη μείωση από 4,6% σε 2,6% του στόλου που ήταν αδρανοποιημένος, η προσφερόμενη χωρητικότητα αυξήθηκε στα ίδια επίπεδα με την αύξηση της ζήτησης κοντά στο 4%.
Πορεία μεγεθών
Το δεύτερο τρίμηνο του 2017, η A.P. Moller- Maersk κατέγραψε έσοδα ύψους 9,6 δισ. δολαρίων, έναντι 8,86 δισ. δολαρίων το αντίστοιχο τρίμηνο του περασμένου έτους, λόγω κυρίως των αυξημένων ναύλων στον χώρο δραστηριοποίησης της Maersk Line. Τα έσοδα της Maersk Line αυξήθηκαν στα 6,1 δισ. δολάρια το δεύτερο τρίμηνο του 2017 έναντι 5,061 δισ. δολαρίων το ίδιο διάστημα πέρυσι. Τα κέρδη A.P. Moller- Maersk για την ίδια περίοδο αυξήθηκαν από 134 εκατ. δολάρια το 2016 σε 389 εκατ. δολάρια το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, με τη Maersk Line να συνεισφέρει κυρίως σε αυτά τα κέρδη (327 εκατ. δολάρια), λόγω της βελτιωμένης αγοράς των εμπορευματοκιβωτίων.

Πηγή: naftemporiki.gr

новинки кинематографа
Машинная вышивка, программа для вышивания, Разработка макета в вышивальной программе, Авторский дизайн