Αρκτικές ρότες «βλέπουν τα κουτιά»…

1422 αρκτικές ρότες

Άλλη μία εταιρία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων ήρθε να προστεθεί στην ομάδα των ναυτιλιακών εταιριών του τομέα που διερευνούν το ενδεχόμενο μελλοντικής χρήσης ρότας από τον Αρκτικό κύκλο. Πρόκειται για την Hyundai Merchant Marine η οποία διερευνά τις πιθανότητες τις οποίες ως είναι ήδη γνωστό τις έχουν διερευνήσει, μεταξύ των οποίων και η COSCO, και άλλες εταιρίες. Ωστόσο το όλο θέμα παραμένει επι σχεδίου δεδομένων των συνθηκών που επικρατούν σε θαλάσσιες ζώνες του Αρκτικού κύκλου αλλά και των ιδιαιτεροτήτων της διέλευσης καθώς δεν έχει αποσαφηνιστεί, τουλάχιστον από επιστημονικής πλευράς, αν η ρότα ή οι ρότες θα παραμένουν «πλεύσιμες» και για ποιο χρονικό διάστημα. Ωστόσο με φόντο τις διερευνήσεις από ναυτιλιακές εταιρίες του ενδεχόμενου χρήσης της Αρκτικής ρότας εταιρίες logistics ήδη «κάνουν τους δικούς τους υπολογισμούς» καθώς είναι ήδη γνωστό ότι η επιλογή της ρότας αυτής μειώνει σημαντικά τον χρόνο πλου εμπορικών πλοίων από την Ασία προς την Ευρώπη(Busan – Rotterdam 14 ημέρες αντί 24 των σημερινών επιλογών).
Πιέσεις και «παράπλευρές απώλειες»
Γεγονός είναι ότι το παγκόσμιο εμπόριο ασκεί «πιέσεις» για επιτάχυνση της διακίνησης αγαθών μεταξύ Ασίας-Ευρώπης-ΗΠΑ ιδιαίτερα δε για μειωμένα κόστη διακίνησης γεγονός που φαίνεται να έχει οδηγήσει τις ναυτιλιακές εταιρίες του τομέα να εξετάζουν την ναυπήγηση όλο και μεγαλύτερων σε μεταφορική ικανότητα πλοίων, όπως πρόσφατα η CMA-CGM για καθετοποίηση-μείωση του κόστους ανά TEU’s. Από την άλλη πλευρά, αν και ο ορίζοντας χρήσης της Αρκτικής ρότας προσδιορίζεται μετά το 2020-2025 η «παράπλευρες απώλειες» για το Σουέζ αλλά και τα μεγάλα εμπορικά Μεσογειακά λιμάνια δεν έχουν ακόμη εκτιμηθεί καθώς τώρα επιχειρείται να εκτιμηθεί το «επίπεδο» του ανταγωνισμού μεταξύ του θαλάσσιου και του σιδηροδρομικού «δρόμου του μεταξιού» που εν παραλλήλω προωθεί η Κίνα.

новинки кинематографа
Машинная вышивка, программа для вышивания, Разработка макета в вышивальной программе, Авторский дизайн