Σαβ04202024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Τέλη Απρίλη τα νέα για τις ναυπηγοεπισκευές;

002001 ploti deksameni peramatos olp

Προς τα τέλη του τρέχοντος μηνός αναμένεται το συναρμόδιο κυβερνητικό επιτελείο για την «παλινόρθωση» του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου να έχει στα χέρια του στοιχεία που θα επιτρέψουν να δώσει σαφές στίγμα περί των μελλοντικών εξελίξεων. Τούτο προκύπτει και από το γεγονός ότι στην προ ημερών δοθείσα εφ όλης της ύλης συνέντευξής του ο υπουργός Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλής έθεσε χρονικό ορίζοντα την 17η τρέχοντος ως τερματική ημερομηνία για να εκδοθεί η διαιτητική απόφαση που θα δρομολογήσει τις εξελίξεις αναφορικά με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και η οποία ουσιαστικά θα είναι αφορμή δρομολόγησης γενικότερων ενεργειών για τον ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα. Ο υπουργός επεσήμανε ότι υπάρχει έντονη κινητικότητα χωρίς ωστόσο να προχωρήσει σε αποκάλυψη συγκεκριμένων δράσεων δεσμευόμενός ωστόσο ότι θα είναι σε θέση να πει κάτι πιο συγκεκριμένο στα τέλη του μήνα και σε προσεχή συνέντευξη του καθώς περί τα αρχάς του επόμενου μήνα τοποθέτησε τη δρομολόγηση εξελίξεων. Ωστόσο αποκάλυψε ότι έχει ασκήσει πιέσεις στην πλευρά της COSCO για επίσπευση των χρονοδιαγραμμάτων έλευσης των δύο πλωτών δεξαμενών, οι οποίες για τον Πειραϊκό χώρο και τις εναπομείνασες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται περί τις ναυπηγοεπισκευές, έχουν προσλάβει σημασία του «Μάνα εξ ουρανού» . Αξίζει να σημειωθεί ότι οι συζητήσεις που διατηρούνται ζέουσες στον Πειραϊκό χώρο σε κύκλους των παραγωγικών τάξεων πολύ περισσότερο εστιάζουν στην έλευση των δεξαμενών της COSCO παρά στην επίλυση των χρόνιων προβλημάτων που σχετίζονται με τις μεγάλες ναυπηγοεπισκευαστικές μονάδες του Κόλπου της Ελευσίνας θεωρώντας μακρύ τον ορίζοντα των εξελίξεων, καθώς εφ όσον υπάρξουν λύσεις θα πρέπει να δρομολογηθούν διαγωνισμοί, από την εξέλιξη των οποίων θα κριθεί η τύχη των εν λόγω μονάδων.
Αν και το όλο θέμα, στην παρούσα φάση, φαίνεται να μην απασχολεί, ενδεχομένως πέραν του επιχειρηματικού ενδιαφέροντος, τη φορτηγό ναυτιλία στην συντριπτική της πλειοψηφία, αντιστρόφως «καίει» τον κλάδος της ακτοπλοΐας ο οποίος την προσεχή τριετία θα πρέπει να δρομολογήσει προγράμματα εκσυγχρονισμού μονάδων του υφιστάμενου στόλου ή κατασκευής νεότευκτων καθώς τούτο επιτάσσουν πλέον οι κανονισμοί σε ευρωπαϊκό αλλά και διεθνές περιβάλλον. Άλλωστε τούτο κατέστη σαφές και στην πρόσφατη συνέντευξη της διοίκησης του ΣΕΕΝ όπου το θέμα της ανανέωσης και συμμόρφωσης του στόλου στις νέες απαιτήσεις ήταν ένα εκ των ζητημάτων που βρίσκεται στις πρώτες θέσεις της ατζέντας των ζητημάτων που απασχολούν τα μέλη.
Από τα στοιχεία που έρχονται με το σταγονόμετρο στη δημοσιότητα καθίσταται σαφές επίσης ότι δεν έχει διαλάθει της προσοχής του συναρμόδιου κυβερνητικού επιτελείου το γεγονός ότι η εκπεφρασμένη διάθεση της COSCO και της Κινεζικής κυβέρνησης να καταστήσει τον Πειραιά κομβικής-στρατηγικής σημασία λιμάνι για τα ευρωπαϊκά δεδομένα, στο πλαίσιο της υλοποίησης δράσεων που συνδέονται με τον «θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού», μπορεί να «συνδεθεί» με την «τύχη» των ναυπηγείων του Κόλπου της Ελευσίνας με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Και τούτο διότι αφ ενός οι εν λόγω μονάδες ήταν και θα είναι στη Μεσογειακή ρότα μεγάλων πλοίων που διέρχονται του Σουέζ αλλά και «καταληκτήρια διαδρομή για μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων των γραμμών Ασίας-Ευρώπης. Άρα και σημείου όπου θα μπορούσαν εν δυνάμει να συμβούν ναυπηγοεπισκευές ή ακόμη και μελλοντικά ναυπηγήσεις tailor made επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter