Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Οι ναυλωτές πιέζουν την αγορά

bulk ships 000

Προσπάθειες κάνουν οι ναυλωτές να κρατήσουν χαμηλά τους ναύλους στα πλοία ξηρού φορτίου σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο «George Moundreas». Θετικά µας εξέπληξε η πορεία του δείκτη την προηγούμενη εβδομάδα καθώς κατάφερε όχι µόνο να σπάσει τις 800 µονάδες, αλλά και να κρατηθεί πάνω από αυτές, δημιουργώντας προσδοκίες σε µερικούς ότι θα συνεχίσει έτσι µέχρι τις 1.000 µονάδες, αναφέρει στην ανάλυση του οίκος και εκτιμά ότι είναι πρώιµο να προεξοφληθεί η συνεχόµενη ανοδική πορεία του δείκτη έως τα επίπεδα των 1,000 µονάδων.

Στηρίζει την εκτίμηση του αυτή στο γεγονός ότι οι ναυλωτές βλέποντας την αγορά να ανεβαίνει, αρχίσανε να «ρίχνουν» λιγότερα φορτία στην αγορά δηµιουργώντας έτσι «τεχνητή» συγκράτηση των ναύλων. Παράλληλα, συμπληρώνει ότι πρέπει να ληφθεί υπόψη και το φαινόµενο της εποχικότητας και λογικά ο δείκτης θα αρχίσει σιγά-σιγά να δέχεται πτωτικές πιέσεις.

Τους πρώτους 5 µήνες του έτους, συνεχίζει την ανάλυση του οίκος, ο ηµερήσιος µέσος όρος εσόδων για όλα τα πλοία µεταφοράς ξηρού φορτίου έκλεισε στα 6.364 δολ. την ημέρα, κυρίως λόγω της µείωσης των εισαγωγών από την Κίνα αλλά και φυσικά την υπέρ-προσφορά τονάζ.

Το πρώτο εξάμηνο του 2015, ο εξαµηνιαίος µέσος όρος των ηµερησίων εσόδων, έφτασε στο χαµηλότερο επίπεδο από το δεύτερο εξάµηνο του 1999, έχοντας δηµιουργήσει τροµερές πιέσεις στους πλοιοκτήτες αυξάνοντας έτσι τον αριθµό των πλοίων που είναι υπό καθεστώς laid up αλλά και οδηγώντας τους, όπως έχουµε προαναφέρει να αναζητούν λύσεις όπως την συµµετοχή τους σε Pools τα οποία προσφέρουν πιο ορθολογική διαχείριση των εξόδων και οικονοµίες κλίµακος ενώ ταυτόχρονα µειώνουν το ρίσκο.

Μία άλλη πραγµατικότητα που αποδεικνύει την αρνητική εικόνα της αγοράς είναι και η µεγάλη πτώση των τιµών των µεταχειρισµένων πλοίων συγκριτικά µε τις αρχές του 2014. Συγκεκριµένα, οι τιµές των µεταχειρισµένων πλοίων µεταφοράς ξηρού φορτίου φέτος τον Μάιο έχουν παρουσιάσει πτώση 40% σε ετήσια βάση και ουσιαστικά βρίσκονται σε χαµηλό τουλάχιστον 12ετίας.

Αξίζει να αναφέρουµε πως τον Μάιο η τιµή ενός Cape 5ετίας ήτανε στα 32 εκατ. δολ., 36% µειωµένη σε ετήσια βάση και η πρώτη φορά που βρίσκεται σε αυτά τα επίπεδα τα τελευταία 11 χρόνια.

Αντίστοιχα, η τιµή ενός Panamax 5ετίας τον Απρίλιο ήτανε στα16,5 εκατ. δολ. τον Απρίλιο την χαµηλότερη τιµή των τελευταίων 13 χρόνων. Στον τοµέα των παραγγελιών η µείωση είναι δραµατική, καθώς την περίοδο Ιανουαρίου – Μαΐου η δραστηριότητα έχει µειωθεί κατά 97% σε ετήσια βάση, µε µόνο 35 πλοία µεταφοράς ξηρού φορτίου να έχουν παραγγελθεί, γεγονός βέβαια το οποίο είναι θετικό για την αγορά καθώς επιδρά θετικά στο µελλοντικό ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης.

Στον, «αντίποδα» στον τοµέα των διαλύσεων, την ίδια περίοδο του Ιανουαρίου – Μαΐου ο συνολικός όγκος έφτασε τους 17,3 εκ. DWT, ξεπερνώντας τον συνολικό αριθµό των διαλύσεων για όλο το 2014 κατά 7%.

Ο όγκος των διαλύσεων των Capes την περίοδο των πρώτων 5 µηνών του 2015 έκλεισε στους 10,3 εκ. DWT, διπλάσιο από τον συνολικό όγκο των διαλύσεων για όλο το 2014. Ο αυξηµένος όγκος των διαλύσεων θα µειώσει σηµαντικά την αύξηση του στόλου των πλοίων, η οποία µέχρι στιγµής εκτιµάται στο 2,4% για φέτος, την χαµηλότερη αύξηση της 10ετίας, αλλά από την άλλη πρέπει να λάβουµε υπόψη ότι η αύξηση του εµπορίου για φέτος θα κινηθεί στο 1,6%.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter