Κέρδη με τη «σέσουλα»…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 23 Νοεμβρίου 2024 09:29
Το τρίτο τρίμηνο του 2024 σημειώθηκαν σημαντικά οικονομικά αποτελέσματα για τους μεγάλους carriers, με συνδυασμένο EBIT ύψους 17,06 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αντανακλώντας αύξηση 600% σε ετήσια βάση.
Τα τελευταία στοιχεία αντιπροσωπεύουν επίσης μια αξιοσημείωτη αύξηση από τα 6,12 δισεκατομμύρια δολάρια EBIT που αναφέρθηκαν το 2ο τρίμηνο του 2024.
Μεταξύ των εννέα carriers αναφοράς, η Sea-Inteligence σημείωσε ότι οκτώ κατέγραψαν EBIT που υπερβαίνει το 1 δισεκατομμύριο δολάρια, με τρεις να ξεπερνούν τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η COSCO αναδείχθηκε ως η κορυφαία εταιρεία με EBIT ύψους 4,71 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 3ο τρίμηνο του 2024. Παρά τις ισχυρές επιδόσεις της, η COSCO δεν πέτυχε το υψηλότερο EBIT ανά TEU λόγω της αύξησης κατά 10,8% του παγκόσμιου όγκου.
Το EBIT της COSCO ανά TEU ανήλθε στα 716 δολάρια, ακολουθώντας τα 1.273 δολάρια ανά TEU της ZIM, το υψηλότερο μεταξύ των αερομεταφορέων.
Άλλα αξιοσημείωτα στοιχεία περιλάμβαναν το ONE στα 567 δολάρια ανά TEU και το Maersk στα 446 δολάρια ανά TEU.
Η Sea-Intelligence σημειώνει πώς τα οικονομικά αποτελέσματα υποδηλώνουν ένα μικτό περιβάλλον αγοράς. Ενώ η κερδοφορία παραμένει πολύ χαμηλότερη από τα έκτακτα επίπεδα που παρατηρήθηκαν κατά τα πανδημικά έτη 2021-2022, υπερβαίνει τα προ πανδημίας πρότυπα.
Οι διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας φαίνεται να έχουν διαδραματίσει ρόλο στην αύξηση των ναύλων και στην αύξηση του όγκου, ιδίως σε δρομολόγια όπως η Ασία-Ευρώπη, συμβάλλοντας στην κερδοφορία των αερομεταφορέων.
Ωστόσο, η εταιρεία αναλύσεων παρατήρησε ότι ενώ οι τρέχουσες συνθήκες της αγοράς έχουν ωθήσει την κερδοφορία πάνω από τα τυπικά επίπεδα του 3ου τριμήνου, αυτά «δεν αρκούν για να αυξήσουν αυτά τα στοιχεία στα υψηλά επίπεδα που παρατηρήθηκαν κατά τη διάρκεια του 2021-2022».