Παρ09272024

Last updateΠαρ, 27 Σεπ 2024 8pm

Allianz:Στο χαμηλότερο ετήσιο χαμηλό όλων των εποχών οι απώλειες για τη ναυτιλία

0735 ναυάγιο

Η παγκόσμια ναυτιλία καταγράφει συνεχή μείωση των μεγάλων ζημιών πλοίων, παρά το γεγονός ότι ο τομέας αντιμετωπίζει αυξανόμενους κινδύνους. Η παγκόσμια ασφαλιστική Allianz δημοσίευσε το Safety and Shipping Review 2024, το οποίο δείχνει ότι οι απώλειες από τη ναυτιλία έφτασαν στο χαμηλότερο επίπεδο όλων των εποχών, διατηρώντας μια τάση που αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια.
Η ανασκόπηση υποστηρίζει ότι παρά το γεγονός ότι ο παγκόσμιος στόλος παλεύει με την αυξανόμενη αστάθεια και τις αβεβαιότητες από τον πόλεμο και τα γεωπολιτικά γεγονότα, την κλιματική αλλαγή και την αναζωπύρωση της πειρατείας μεταξύ άλλων κινδύνων, ο τομέας έχασε μόλις 26 μεγάλα πλοία το 2023. Αυτό αντιπροσώπευε μείωση άνω του ενός τρίτου σε ετήσια βάση και κατά 70% την τελευταία δεκαετία. Το 2022 και το 2021 καταγράφηκαν συνολικά 41 και 59 απώλειες αντίστοιχα, ενώ την τελευταία δεκαετία χάθηκαν 729 πλοία.
Η Allianz υπογραμμίζει ότι η μείωση των απωλειών λαμβάνει χώρα σε ένα όλο και πιο επικίνδυνο περιβάλλον. Η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετωπίζει ένα ευρύ φάσμα ζητημάτων, συμπεριλαμβανομένων των συγκρούσεων στη Γάζα και την Ουκρανία, την επανεμφάνιση της πειρατείας στη Σομαλία μετά από μια μακρά ανάπαυλα, την ξηρασία που προκάλεσε η κλιματική αλλαγή, τη στροφή προς ακόμη μεγαλύτερα πλοία λόγω πιέσεων απαλλαγής από τον άνθρακα. Η πρόκληση είναι ότι αυτά τα ζητήματα εξελίσσονται γρήγορα αλλάζοντας το περιβάλλον λειτουργίας των ναυτιλιακών εταιρειών.
Η ανασκόπηση του 2024 δείχνει ότι η Νοτιοανατολική Ασία παραμένει το παγκόσμιο hotspot απωλειών. Η θαλάσσια περιοχή της Νότιας Κίνας, της Ινδοκίνας, της Ινδονησίας και των Φιλιππίνων αντιπροσώπευαν σχεδόν το ένα τρίτο των πλοίων που χάθηκαν πέρυσι, οκτώ συνολικά. Την τελευταία δεκαετία, 184 μεγάλα πλοία έχουν χαθεί στην περιοχή. Οι περιοχές της Ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας κατέλαβαν τη δεύτερη θέση με έξι απώλειες το 2023.
Η ανασκόπηση υπογραμμίζει ότι τα φορτηγά πλοία αντιπροσώπευαν πάνω από το 60% των πλοίων που χάθηκαν παγκοσμίως κατά τη διάρκεια του έτους. Η βύθιση ήταν η κύρια αιτία των απωλειών, αντιπροσωπεύοντας το 50%, όλων των απωλειών πλοίων. Τα ακραία καιρικά φαινόμενα αναφέρθηκαν ως παράγοντας για τουλάχιστον οκτώ απώλειες πλοίων σε όλο τον κόσμο το 2023, με το τελικό σύνολο πιθανότατα υψηλότερο.

Η τάση μείωσης των ζημιών μεταφέρθηκε επίσης στον αριθμό των συνολικών περιστατικών το 2023. Η Allianz υπολογίζει ότι σε παγκόσμιο επίπεδο, ο αριθμός των περιστατικών μειώθηκε ελαφρώς από 3.036 σε 2.951 το 2023. Οι Βρετανικές Νήσοι είχαν τον μεγαλύτερο αριθμό περιστατικών με 695.

Η Allianz συνεχίζει να προβάλλει φωτιές στα πλοία, μια διαχρονική ανησυχία της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Το γεγονός ότι η πυρκαγιά παραμένει βασικό ζήτημα ασφάλειας σε μεγαλύτερα σκάφη, δεδομένης της πιθανής απειλής για τη ζωή, της κλίμακας των ζημιών και, ως εκ τούτου, το σχετικό κόστος μπορεί να είναι σοβαρό. Η Allianz λέει ότι ο συνεχής υψηλός αριθμός περιστατικών πυρκαγιάς παραμένει μια σημαντική ανησυχία. Το 2023 αναφέρθηκαν 205 περιστατικά πυρκαγιάς, το δεύτερο υψηλότερο σύνολο για μια δεκαετία μετά το 2022. Τα τελευταία πέντε χρόνια, 55 απώλειες προκλήθηκαν από πυρκαγιές.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter