Η ακτιβιστική ΜΚΟ Transport & Environment (T&E) εξέδωσε μια νέα μελέτη υποστηρίζοντας ότι οι μεγάλοι ναυτιλιακοί μεταφορείς «κερδοσκοπούν από τα τέλη εκπομπών άνθρακα της ΕΕ», που εισήχθησαν στις αρχές του 2024. Ισχυρίζεται ότι οι προσαυξήσεις που εισήγαγαν οι carriers είναι περισσότερες από το πραγματικό κόστος για τις ναυτιλιακές εταιρείες από τα νέα μέτρα, ενώ οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες που αναφέρονται στην έκθεση απάντησαν γρήγορα λέγοντας ότι η μελέτη της ΜΚΟ χρησιμοποίησε ανακριβή και ελλιπή δεδομένα. Οι carriers δήλωσαν ότι θα συνεχίσουν να έχουν πρόσβαση στα τέλη και να τα επικαιροποιούν ανά τρίμηνο ώστε να αντικατοπτρίζουν τις πραγματικές τιμές που χρεώνει η ΕΕ και την εμπειρία τους με το κόστος του EU ETS. Η T&E ήταν ισχυρός υποστηρικτής του EU ETS, λέγοντας ότι οι πρωτοβουλίες δεν προχωρούν αρκετά και πρέπει να είναι ταχύτερες, ενώ υποστήριξαν ότι οι μεταφορές συνολικά είναι ο πιο αργός τομέας στην απαλλαγή από τον άνθρακα. Σε αυτή την έκθεση, η T&E καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ακόμη και τα πιο φιλόδοξα μέτρα για το κλίμα θα προσθέσουν μόλις λίγα λεπτά στα περισσότερα καταναλωτικά αγαθά. Η ΕΕ έγινε η πρώτη μεγάλη περιοχή που επέβαλε τέλη στις ναυτιλιακές εταιρείες για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Η εξαιρετικά αμφιλεγόμενη δράση που προκάλεσε έντονη πολιτική συζήτηση εισήχθη φέτος και εφαρμόζεται σταδιακά τα επόμενα χρόνια. Αρχικά, το τέλος επιβάλλεται στο 40% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και αυξάνεται στο 70% και στη συνέχεια στο 100% το 2026.