Σαβ04202024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ανησυχούν οι Γερμανοί; -Πειραιάς το νέο Αμβούργο;

pireas 6455

Δύο βασικούς σοβαρούς λόγους έχουν οι Γερμανοί να ανησυχούν για... τον Πειραιά.

Ο ένας αφορά στο εμπορικό του λιμάνι με την ταχεία ανάπτυξη του οποίου ασχολήθηκε η Handelsblatt «φωτίζοντας» τις διεθνείς οικονομικές και άλλες παραμέτρους. Είναι γεγονός ότι ο Πειραιάς τον Ιούλιο ο Πειραιάς ξεπέρασε την Ισπανική Βαλένθια και έγινε το μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο ενώ στην ευρωπαϊκή κατάταξη των λιμένων ο Πειραιάς που σήμερα «απειλεί» την τρίτη θέση που «κατέχει» το λιμάνι του Αμβούργου. Και τα τρία λιμάνια της Β. Ευρώπης που προηγούνται του Πειραιά στην Ευρωπαϊκή κατάταξη το μόνο όπλο που διαθέτουν στην «μάχη των λιμένων» είναι οι σιδηροδρομικές τους καλύψεις και η δυνατότητα που τους παρέχουν να κάνουν διασπορά φορτίων στις αγορές της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης. Και ο Πειραιάς μέλλεται να αποκτήσει την πρέπουσα σιδηροδρομική κάλυψη.

Ο δεύτερος λόγος είναι το γεγονός ότι ο Πειραιάς επανέκαμψε στην πρώτη δεκάδα των ναυτιλιακών κέντρων. Τούτου δοθέντος αποκτά ιδιαίτερη αξία η προτροπή της ΕΕΕ και του προέδρου της κ. Θεόδωρου Βενιάμη προς την πολιτεία «να εκμεταλλευτεί τη δυναμική της ποντοπόρου ναυτιλίας και του ευρύτερου ναυτιλιακού πλέγματος καθώς και τις οικονομικές και πολιτικές συγκυρίες στην Ευρώπη για να δημιουργήσει μία ευρύτερη, αναπτυξιακή πλατφόρμα, επιχειρηματικά ελκυστική, η οποία θα ισχυροποιήσει σημαντικά τη θέση της Ελλάδας ως διεθνούς ναυτιλιακού κόμβου, με δυνατές προοπτικές ενίσχυσης της προστιθέμενης αξίας για την οικονομία».

Και οι Γερμανοί έχουν βάσιμους λόγους να ανησυχούν καθώς έχουν να αντιμετωπίσουν την εκπεφρασμένη διάθεση της Κινεζικής κυβέρνησης να αναπτύξει τα εκτός Κίνας λιμάνια που ελέγχει η COSCO, και ιδιαίτερα τον Πειραιά, για τους λόγους που αναπτύσσονται και στο εν λόγω δημοσίευμα . Έχουν να αντιμετωπίσουν τις πιέσεις του διεθνούς εμπορίου για οικονομικότερες και ταχύτερες διασπορές των εμπορευματικών ροών γεγονός που ο Πειραιάς είναι σε θέση να το προσφέρει επί ευρωπαϊκού εδάφους.
Αλλά και για ένα ακόμη σοβαρό λόγο. Ο Πειραιάς, αν η παρούσα κυβέρνηση ακούσει την προαναφερθείσα προτροπή της ΕΕΕ και του προέδρου της κ. Θεόδωρου Βενιάμη, μπορεί να «τραβήξει» πολλές ναυτιλιακές και παρα-ναυτιλιακές δραστηριότητες τις οποίες το Αμβούργο εποφθαλμιά ενόψει ενός «άτακτου», όπως όλα δείχνουν Brexit καθώς η «σιωπηρή παρουσία» του Πειραιά ως διεθνούς ναυτιλιακού κέντρου φαντάζει απειλητικότερη της ηχηρής παρουσίας άλλων ναυτιλιακών κέντρων που επιζητούν την μεταστέγαση σε αυτά ναυτιλιακών και άλλων οικονομικών δραστηριοτήτων από την Βρετανική πρωτεύουσα. Να σημειωθεί ότι τις τελευταίες δεκαετίες το Αμβούργο έχει συνδεθεί, για μία σειρά λόγους, που δεν είναι της παρούσης, με το επίκεντρο των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων της Γερμανίας και το ενδεχόμενο ο Πειραιάς να προωθηθεί και σαν λιμάνι και σαν ναυτιλιακό κέντρο μάλλον αποτελεί εφιάλτη για το Αμβούργο.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter