Τρι03192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ένα σχέδιο από το… 1979

0ποταμι

Μπορεί η σιδηροδρομική παράκαμψη των Δαρδανελίων να έχει προκαλέσει το παγκόσμιο εμπορικό ενδιαφέρον για την υλοποίηση του σχεδίου στο οποίο επίκεντρο είναι η Ελλάδα και η Βουλγαρία αλλά η ποτάμια «παράκαμψη» μάλλον θα επανέλθει δυναμικά στο προσκήνιο. Και τούτο ελέω του 7ου Export Summit που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων ΣΕΒΕ πρόσφατα στη Θεσσαλονίκη στις εργασίες του οποίου έγινε λόγος και για τις ποτάμιες μεταφορές όπου αίσθηση προκάλεσε η τοποθέτηση του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρου Βενιάμη ότι η Θεσσαλονίκη μπορεί να αποτελέσει στις ενδοποτάμιες μεταφορές την «καγκελόπορτα» της Ευρώπης και των Βαλκανίων. «Είναι θέμα χρόνου η Θεσσαλονίκη να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία που διανοίγεται», είπε ο κ. Βενιάμης, εξηγώντας ότι η πόλη μπορεί να πρωταγωνιστήσει σε μια αγορά που αναμένεται να έχει μεγάλη δυναμική, καθώς οι διελεύσεις πλοίων από τις εσωτερικές πλωτές οδούς της Ευρώπης εκτιμάται ότι θα καταγράψουν σημαντική αύξηση μέχρι το 2024.
Ένα σχέδιο του περασμένου αιώνα
Γεγονός είναι ότι από το 1979 υφίσταται εξάτομη μελέτη σκοπιμότητας από το United Nations Development Programme (UNDΡ) η οποία και προέβλεπε τη ζεύξη του ποταμού Αξιού/Vardar με τους ποταμούς Μοράβα /Δούναβη (κοντά στο Βελιγράδι) δια της κατασκευής υδάτινης οδού (waterway) που διέσχιζε την Σερβία, την τέως Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας (ΠΓΔΜ) και συντόμευε την μεταφορά φορτίων από τη Μαύρη Θάλασσα προς τη Μεσόγειο Θάλασσα κατά 1.200 χλμ. παρακάμπτοντας τα Στενά των Δαρδανελίων. Να σημειωθεί ότι η σύνδεση του Δούναβη με το Αιγαίο εμπλέκει δύο Διευρωπαϊκούς Διαδρόμους Μεταφορών: Τον Διάδρομο VII Δούναβης (μεταφορές από Ανατολή-Δύση στα Βαλκάνια) και τον Διάδρομο X (μεταφορές από Βορρά–Νότο στα Βαλκάνια). Όποια και αν είναι η εξέλιξη, σύμφωνα με εκτιμήσεις εμπειρογνωμόνων στις συνδυασμένες μεταφορές η εν λόγω μελέτη θα χρειαστεί ,εφ όσο υπάρξει κάποια εξέλιξη επί του συγκεκριμένου θέματος, επικαιροποίηση δεδομένου ότι έχουν σημειωθεί μεγάλες αλλαγές τόσο σε τεχνολογικό επίπεδο όσο και στα γεωπολιτικά της ευρύτερης περιοχής της Νότιας Βαλκανικής.

(Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.)

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter