Δομικές αλλαγές στη ναυτιλία με πλοία νέας γενιάς

Bulk carrier 1

Χαρακτήρα δομικών αλλαγών αναμένεται να λάβει η στροφή της παγκόσμιας ποντοπόρου ναυτιλίας σε ένα προφίλ φιλικότερο προς το περιβάλλον, με αφορμή και τα ψηφίσματα που έχουν συμφωνηθεί από την διεθνή κοινότητα, στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) του ΟΗΕ. Εκτός από την χρήση ναυτιλιακών καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο από τον υφιστάμενο στόλο πλοίων, μεγάλη συζήτηση γίνεται και για τα πλοία της νέας γενιάς της ναυτιλίας, τα οποία θα αποτελέσουν το «εργαλείο» για την σταδιακή επίτευξη των στόχων μείωσης ρύπων από τον κλάδο στο σύνολό του.
Σύμφωνα λοιπόν με μια μελέτη, η οποία δημοσιεύτηκε χθες στη Νότια Κορέα, με αφορμή την «Παγκόσμια Ημέρα της Μητέρας Γης» του ΟΗΕ, υπολογίζεται ότι το 2025, σε λίγα χρόνια δηλαδή από σήμερα, έξι στα 10 νέα πλοία που θα ναυπηγούνται, θα χρησιμοποιούν ως αποκλειστικό καύσιμο το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), σε αντίθεση με το ντίζελ, που αποτελεί σήμερα το κυρίαρχο καύσιμο της ναυτιλίας.
Η μελέτη αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία, αν υπολογιστεί ότι η Νότια Κορέα αποτελεί την ηγέτιδα χώρα στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία, καθώς εναλλάσσεται διαρκώς με την Κίνα στην πρώτη θέση της σχετικής κατάταξης. Η μελέτη βασίστηκε σε στοιχεία από την Clarksons, τον μεγαλύτερο ναυλομεσιτικό όμιλο στον κόσμο και την Lloyd’s Register, τον βρετανικό νηογνώμονα. Την επιμελήθηκαν η Αναπτυξιακή Τράπεζα της Κορέας (Korea Development Bank) και η Υπηρεσία Προώθησης Εμπορίου-Επενδύσεων της Κορέας (Korea Trade-Investment Promotion Agency).
Βάσει αυτής, μέχρι το 2025, το 60,3% των παγκόσμιων παραγγελιών νεότευκτων πλοίων θα αφορά πλοία με κινητήριο καύσιμο το LNG. Μέχρι τότε, θα έχουν ήδη ναυπηγηθεί 1.962 πλοία που θα χρησιμοποιούν LNG, ενώ προβλέπεται και δεκαπλασιασμός της ανάγκης για πλοία εφοδιασμού σε LNG, από τους μόλις 313.000 τόνους που ήταν το 2016, σε 3,2 εκατ. τόνους το 2030. Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Νοέμβριο, η κυβέρνηση της Ν. Κορέας δεσμεύτηκε να υποβάλλει παραγγελίες για την ναυπήγηση 140 νέων πλοίων έως το 2025, όλα με βασικό καύσιμο το φυσικό αέριο, προκειμένου να ενισχύσει την ναυπηγική βιομηχανία της χώρας, η οποία δεν διανύει και τις καλύτερες των ημερών της.
Τις εξελίξεις παρακολουθούν στενά οι Έλληνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι παραδοσιακά αποτελούν πρωτοπόρους στην υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών. Ωστόσο, η απόφαση για την ναυπήγηση ενός πλοίου LNG συνιστά, όχι μόνο σημαντική επένδυση, αλλά πρώτιστα προϋποθέτει την ύπαρξη των απαιτούμενων υποδομών για την απρόσκοπτη χρήση του, κύρια της δυνατότητας ανεφοδιασμού του με το απαιτούμενο καύσιμο. Αν και οι σχετικοί σταθμοί ανεφοδιασμού έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, παραμένουν ένα κλάσμα των αντίστοιχων σταθμών που υπάρχουν για τις πετρελεύσεις των πλοίων που χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα, γεγονός που αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για τους ενδιαφερόμενους πλοιοκτήτες. Σε κάθε περίπτωση, φαίνεται πως η αξιοποίηση του φυσικού αερίου ως καυσίμου για τα πλοία νέας γενιάς είναι μονόδρομος για τους πλοιοκτήτες, καθώς θεωρείται η πιο βιώσιμη μεταβατική λύση για την επόμενη – τουλάχιστον δεκαετία – της ναυτιλίας. Σύμφωνα με μια σειρά μελετών, το φυσικό αέριο προσφέρει αντίστοιχη κατανάλωση με τα συμβατικά καύσιμα, αλλά παράγει 20% λιγότερους ρύπους. Ακόμα πιο σημαντικό είναι ότι κοστίζει λιγότερο ως καύσιμο σε σχέση με το πετρέλαιο, με αποτέλεσμα όλο και περισσότεροι πλοιοκτήτες να εξετάζουν την ευρύτερη υιοθέτησή του.

Πηγή: economistas.gr

новинки кинематографа
Машинная вышивка, программа для вышивания, Разработка макета в вышивальной программе, Авторский дизайн