Σαβ04202024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Στασιμότητα στα μεγαλύτερα και πτώση στα μικρότερα μεγέθη των πλοίων εμπορευματοκιβωτίων

00 1075885 κουτί

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Παρατηρούμε την τελευταία περίοδο να αναδύονται νέες συνέργιες και κοινοπραξίες στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, που περιμένουμε το νέο έτος να παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο.


Η δραστηριότητα της προηγούμενης εβδομάδας κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα, όπως συμβαίνει και την τελευταία περίοδο. Ο HARPEX την προηγούμενη Παρασκευή παρέμεινε κάτω από τις 500 μονάδες (συγκεκριμένα στις 496) υποχωρώντας κατά 3 μονάδες σε σχέση με τις 7 Δεκεμβρίου. Η οριακή αυτή πτώση οφείλεται στα μικρότερα μεγέθη πλοίων, κάτω των 2.800 TEUs, καθώς τα μεγαλύτερα σκάφη παρέμειναν αμετάβλητα.
Ας δούμε, όμως αναλυτικά πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:
Όσον αφορά τα POST-PANAMAXes, δεν είχαμε κάποιο επιβεβαιωμένο κλείσιμο πλοίου χωρητικότητας 8.000 TEUs την προηγούμενη εβδομάδα. Πολλοί ναυλωτές επιθεωρούν την αγορά για πλοία που θα είναι διαθέσιμα την Άνοιξη, προκαλώντας αισιοδοξία στην πλευρά της προσφοράς. Την ίδια αισιοδοξία μοιράζονται και τα μικρότερα πλοία της κατηγορίας, τα οποία ναι μεν εμφανίζουν σφιχτή διαθέσιμη χωρητικότητα, αλλά επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τα μικρότερα σκάφη. Οι ναύλοι διατηρούνται στα $ 17Κ /ημέρα.
Στα PANAMAXes είδαμε μειωμένη κινητικότητα, καθώς οι περισσότεροι OPERATORS έχουν καλυφθεί και δεν αναμένεται κάποια νέα κίνηση από μεριάς τους μέχρι το τέλος του έτους. Στην Ασία οι ναύλοι για τα μικρά πλοία της κατηγορίας έφτασαν στα $ 9,5-10Κ /ημέρα, ωστόσο παρατηρήθηκε συσσώρευση της χωρητικότητας με αποτέλεσμα να περιμένουμε πιέσεις στους ναύλους το επόμενο διάστημα.
Την προηγούμενη εβδομάδα οι ναύλοι στα «3,5άρια» διατηρήθηκαν πάνω από τα $ 9,5Κ /ημέρα, καθώς ένα πλοίο επέκτεινε τη ναύλωση του στα $ 9,6Κ /ημέρα, στην περιοχή του Περσικού Κόλπου. Περιμένουμε να δούμε αν τα 2 εναπομείναντα πλοία αυτού του μεγέθους θα καταφέρουν να ναυλωθούν κοντά σ’ αυτά τα επίπεδα.
Για τα ελαφρώς μικρότερα πλοία, χωρητικότητας 2.800 TEUs, η δραστηριότητα της προηγούμενης εβδομάδας ήταν άτονη, ενώ είδαμε να αυξάνεται η προσφορά των άμεσα διαθέσιμων πλοίων στην Ασία. Στόχος των πλοιοκτητών είναι να περιορίσουν την πτώση των ναύλων, καθώς δεν αναμένεται να μειωθεί ως το τέλος του έτους. Οι ναύλοι κυμαίνονται λίγο πάνω από τα $ 9,5Κ/ημέρα για ναυλώσεις μικρής διάρκειας. Αξίζει να σημειωθεί πως ένα πλοίο χωρητικότητας 2.400 TEUs κλείστηκε στην Ασία για 12 μήνες στα $ 14Κ/ημέρα.
Όσον αφορά τα πλοία των 1700 TEUs, παρατηρήσαμε ότι η δραστηριότητα μειώθηκε σημαντικά, με λιγότερες απαιτήσεις. Επιπρόσθετα, είδαμε τη χωρητικότητα να αυξάνεται, αφού αρκετά πλοία «άνοιξαν» σε Ευρώπη και Ασία. Ως εκ τούτου, οι πλοιοκτήτες μείωσαν τις προσδοκίες τους για τις μικρής διάρκειας ναυλώσεις. Έτσι στην Ασία ένα πλοίο επέκτεινε τη ναύλωση του λίγο πάνω από τα $ 7Κ /ημέρα.
Σχετικά με τα FEEDERs, των 1100-700 TEUs, η εικόνα που παρουσίαζαν δε διαφέρει από τα υπόλοιπα γειτονικά μεγέθη, με μηδενική δραστηριότητα και τον έντονο ανταγωνισμό μεταξύ των πλοιοκτητών για μια έστω και σύντομη απασχόληση. Σε αυτό το κλίμα οι ναύλοι μόλις που ξεπερνούσαν τα $ 6Κ /ημέρα, και τα μικρότερα τα $ 5Κ /ημέρα (στην Ασία).

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter