Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Συνεχίζουν θετικά τα Capes και η αγορά του Ατλαντικού για τα μικρότερα μεγέθη.

Bulk carrier 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Οι έντονες βροχοπτώσεις του Απριλίου και του Οκτωβρίου στην Κολομβία επηρέασαν τις εξαγωγές άνθρακα, με αποτέλεσμα να εμφανίσουν οριακή μείωση, σε σχέση με το 2017. Παράλληλα, άλλαξαν και οι εξαγωγικοί προορισμοί, καθώς αυξήθηκαν οι ποσότητες προς την Ασία και τη Λατινική Αμερική και μειώθηκαν οι αντίστοιχες προς την Ευρώπη. Μεγάλος ανταγωνιστής της Κολομβίας είναι η Αμερική, ωστόσο μετά τη μεγάλη πτώση των τιμών του άνθρακα της 1ης έναντι της 2ης , φαίνεται πως ανέκτησε το πλεονέκτημα και πάλι.
Αναλυτικότερα, οι μεταφορές άνθρακα προς την Ασία αυξήθηκαν κατά 29 % (αντιστοιχεί σε 6,6 εκατ. τόνους) σε σχέση με την περσινή χρονιά. Το μεγαλύτερο ποσοστό από αυτές τις ποσότητες προορίζονταν προς τη Ν. Κορέα, η οποία απορρόφησε τους διπλάσιους τόνους άνθρακα (4,7 εκατ. τόνους).
Η Ν. Αμερική συνέχισε να αυξάνει περαιτέρω τις εισαγωγές κολομβιανού άνθρακα, με 1η χώρα τη Βραζιλία και ακολούθησε η Χιλή. Η πρώτη κατάφερε να αυξήσει τις εισαγωγές της από την Κολομβία πάνω από 20%, ενώ η 2η κατά 17,4 %.
Στην Ευρωπαϊκή αγορά, ο «καλύτερος πελάτης» παραμένει η Τουρκία, η οποία μάλιστα αύξησε τις εισαγωγές της κατά 5%. Αντιθέτως, η Ολλανδία εμφάνισε σημαντική πτώση, κατά 3,1 εκατ. τόνους.
Θα πρέπει να σημειωθεί πως η πλειοψηφία των φορτίων του άνθρακα διακινούνται με CAPEs και POST-PANAMAXes, και μάλιστα τα τελευταία έχουν απορροφήσει δουλειές από τα μικρότερα PANAMAXes, στις περιοχές της Βραζιλίας, των ΗΠΑ και της Πολωνίας.
Ας δούμε πως κινείται η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου.
Όσον αφορά τα CAPES, η προηγούμενη εβδομάδα έκλεισε αρκετά ήσυχα τόσο στον Ατλαντικό όσο και στον Ειρηνικό. Oι κακές καιρικές συνθήκες στην Κίνα προκάλεσαν μεταβολές στα χρονοδιαγράμματα των πλοίων, ιδίως στην περιοχή του CJK, ενώ μειώθηκαν και οι τιμές των καυσίμων.
Συνοπτικά αναφέρουμε πως τα υπερατλαντικά ταξίδια (TΑ) έκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 14K /ημέρα και τα ταξίδια προς Άπω Ανατολή (FH) στα $ 24K /ημέρα ($ +2,5Κ/ημέρα και +2Κ/ημέρα, αντίστοιχα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα). Η υπερπροσφορά πλοίων αναμένεται ασκήσει πιέσεις στην αγορά του Ατλαντικού αυτή την εβδομάδα.
Επίσης, το Ισοδύναμο χρονοναύλωσης στην περιοχή της Βραζιλίας (TCE) έκλεισε την περασμένη βδομάδα στα $ 13,5K /ημέρα, με αύξηση 3Κ /ημέρα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.
Το TCE για τα κυκλικά ταξίδια στην περιοχή του Ειρηνικού έκλεισε στα $ 15K /ημέρα, την περασμένη εβδομάδα, με αύξηση $ 4Κ /ημέρα, σε σχέση με την προηγούμενη. Η περιοχή του Ειρηνικού βλέπουμε ότι σταδιακά υποχωρεί. Για το λόγο αυτό οι ναυλωτές προσπαθούν να επωφεληθούν παρακολουθώντας τα άμεσα διαθέσιμα πλοία και αποφεύγουν αυτά που αποδεσμεύονται μετά τα μέσα Δεκεμβρίου.
Σχετικά με τα KAMSARMAXes στον Ατλαντικό, στην περιοχή της ECSA, η αγορά ήταν σταθερή, σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο. Για τις φορτώσεις του Νοεμβρίου οι ναύλοι διατηρήθηκαν στα $ 15Κ /ημέρα+500Κ ΒΒ και $ 1Κ λιγότερο για τα PMX, κατά μέσο όρο. Οι ναύλοι για τα υπερατλαντικά ταξίδια προς την Ευρώπη αυξήθηκαν ελαφρώς και έφτασαν στα $ 18Κ /ημέρα. Τα κενά πλοία μειώθηκαν, ενώ η δραστηριότητα για το Δεκέμβριο δείχνει να κυμαίνεται σε υγιή επίπεδα.
Η αγορά του Β. Ατλαντικού βελτιώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, κυρίως λόγω της μετακίνησης των πλοίων και όχι εξαιτίας των συνθηκών της αγοράς. Τα αμερικάνικα φορτία ήταν περιορισμένα και οι ναυλωτές πίεσαν τους ναύλους στα επίπεδα των $ 13Κ +300ΒΒ με παράδοση στο Γιβραλτάρ. Η αγορά της Μαύρης Θάλασσας για άλλη μια εβδομάδα ήταν ενεργή, ωστόσο οι ναύλοι υποχώρησαν ελαφρώς, καθώς οι ναυλωτές επέλεγαν πλοία από το WCI για να πραγματοποιήσουν ταξίδια προς την Ανατολή, με αποτέλεσμα οι ναύλοι να υποχωρήσουν στα $ 21Κ /ημέρα.
Στην πλευρά του Ειρηνικού και συγκεκριμένα στην αγορά του Ν. Ειρηνικού, η αγορά βελτιώθηκε λόγω των περισσότερων φορτίων από Ινδονησία και Αυστραλία, κυρίως προς τη Ν.Α. Ασία και την Ινδία. Όμως η χωρητικότητα έδειξε αυξητικές τάσεις, αν και οι κακές καιρικές συνθήκες στην Κίνα επηρέασε τα χρονοδιαγράμματα των πλοίων Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια μεταξύ Ινδονησίας –Αυστραλίας έφτασαν στα $ 9,5Κ /ημέρα.
Στον Β. Ειρηνικό η αγορά εμφάνισε μικρή βελτίωση εξαιτίας της μείωσης της προσφοράς χωρητικότητας. Οι ναύλοι ανέβηκαν στα $ 10,5Κ /ημέρα. Περιμένουμε αυτή την εβδομάδα η αγορά να παρουσιάσει περαιτέρω βελτίωση, εφόσον δούμε περισσότερα φορτία.
Για τα SUPRAMAXes -ULTRAMAXes, στην περιοχή του Ειρηνικού είδαμε να αυξάνονται οι δείκτες, καθώς μειώθηκε η χωρητικότητα και οι ναυλωτές αναγκάστηκαν να πληρώσουν υψηλότερους ναύλους για να καλύψουν άμεσες απαιτήσεις, κυρίως για φορτία από την Ινδονησία. Οι ναύλοι στη Ν.Α. Ασία κυμάνθηκαν για τα UMX στα $ 10Κ /ημέρα basis Ν. Κίνα και έως $ 11,5Κ /ημέρα dop Σιγκαπούρη και για ταξίδια προς την Ευρώπη και τη Μεσόγειο έφτασαν στα $ 3,5Κ /ημέρα. Περιμένουμε η αγορά της Ν.Α. Ασίας να διατηρήσει τη δυναμική της αυτή την εβδομάδα κυρίως για τις βραχυπρόθεσμες απαιτήσεις.
Στο Β. Ειρηνικό, οι δείκτες παρέμειναν σε χαμηλά επίπεδα, αφού οι πλοιοκτήτες καλούνταν να περιορίσουν τις απαιτήσεις τους, προκειμένου να κλείσουν κάποια συμφωνία. Στην περιοχή του WCSA η χωρητικότητα περιορίστηκε καθώς η έλλειψη φορτίων οδήγησε πολλά πλοία να μετακινηθούν. Επίσης, οι ναύλοι παρέμειναν στα ίδια επίπεδα.
Στον Ατλαντικό, και ιδιαίτερα στην περιοχή του Αμερικάνικου κόλπου, είχαμε λιγότερα άμεσα διαθέσιμα πλοία αυτού του μεγέθους και σε συνδυασμό με τα αυξημένα φορτία PETCOKE, είδαμε την αγορά να συνεχίζει ανοδικά. Ένα UMX με φορτίο PETCOKE προς την Αν. Μεσόγειο μπορούσε να πετύχει ναύλο στα $ 24 -24,5Κ /ημέρα.
Τέλος, η περιοχή της ECSA δεν είχε την ίδια δυναμική, καθώς τα άμεσα διαθέσιμα πλοία ανταγωνίζονταν έντονα μεταξύ τους, προκειμένου να κλείσουν κάποια ναύλωση. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως ένα UMX για ταξίδι προς Μαύρη Θάλασσα πληρωνόταν με $ 24,5Κ /ημέρα, ενώ οι ναύλοι για ταξίδια προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 15Κ /ημέρα +500Κ ΒΒ.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter