Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Λιμενικές υποδομές: Απαιτούνται σοβαρά κεφάλαια για ανάπτυξη εμπορικών και τουριστικών δραστηριοτήτων

olp 987

Ανάγκη επενδύσεων, επενδύσεων και ξανά επενδύσεων στο λιμενικό τομέα. Το ιδιότυπο αυτό «τρίπτυχο» είναι ένα εκ των πολυτίμων συμπερασμάτων που εξήχθησαν τα τελευταία 24ωρα της περασμένης εβδομάδας στις συζητήσεις που έγιναν στο πλαίσιο αλλά και στο περιθώριο του 3ου Posidonia Sea Tourism Forum αλλά και του συνεδρίου της Ευρωπαϊκής Ημέρας Θάλασσας.

Ωστόσο στο «πρακτικό τμήμα» του εν λόγω συμπεράσματος συγκλίνουσες ήταν οι απόψεις ότι μόνο ο ιδιωτικός τομέας και κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις μπορεί να επενδύσει τα απαιτούμενα τεράστια κεφάλαια είτε για την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό των στρατηγικής σημασίας λιμενικών εγκαταστάσεων είτε εκείνων που είναι αφιερωμένες στην κρουαζιέρα και το yachting. Εκ του αρνητικού, από άποψη ενδιαφέροντος άρα και οικονομικής συνεισφοράς, αποτελέσματος της τελευταίας δεκαετίας όπου ήταν και είναι ενεργός η διαδικασία συμπράξεων ιδιωτών και δημοσίου (ΣΔΙΤ) ,κατέστη σαφές ότι το «μοντέλο» αυτό «δεν περπάτησε». Τουναντίον με την περίπτωση των διαγωνισμών ιδιωτικοποίησης των Οργανισμών Λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης όπου το διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον είναι καταγεγραμμένο και παραμένει ζέον. Εμπειρογνώμονες περί τα λιμενικά έργα έχουν υποστηρίξει ότι τα λιμενικά έργα απαιτούν σοβαρά κεφάλαια για την υλοποίησή τους γεγονός που επιβεβαιώνεται επίσης το τελευταίο διάστημα καθώς λιμάνια σε παγκόσμια κλίμακα επενδύουν δις δολαρίων για εξοπλισμούς και εγκαταστάσεις. Δις δολαρίων ή ευρώ που στην συγκεκριμένη οικονομική συγκυρία-πραγματικότητα για την Ελλάδα δεν υπάρχουν για να διατεθούν τουλάχιστον από την πλευρά του κράτους αλλά ούτε και από την πλευρά της αυτοδιοίκησης η οποία και αντιμετωπίζει τα δικά της οικονομικά και άλλα προβλήματα.
Εκείνο δε που καυτηριάστηκε ως η βασική αιτία που η χώρα «έχασε» την οικονομική πρωτίστως και τουριστική δευτερευόντως ανάπτυξη ήταν «οι ιδεοληψίες» περί την κρουαζιέρα και το κοινό της αλλά και για το yachting και το τι αυτό αντιπροσώπευε. Επ αυτών το συμπέρασμα και στις δύο διοργανώσεις ήταν ότι χάθηκε πολύτιμος χρόνος για δράσεις που όλοι αναγνώρισαν έστω και από την δική τους οπτική γωνία ότι πρέπει να «αναπληρωθούν». Ώστε ο ανταγωνισμός να μην παραμείνει ανεξέλεγκτος. Κύκλοι των παραγωγικών τάξεων αλλά και χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων σημείωναν επίσης ότι χάρη στις «ιδεοληψίες» υπήρξε αισθητή καθυστέρηση στον τομέα των ιδιωτικοποιήσεων των λιμένων παρά το γεγονός ότι οι πάντες συνομολογούν ότι η αξιοποίηση τους είναι θέμα υψίστης σημασίας για τα συμφέροντα της χώρας γεωπολιτικά και οικονομικά.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter