Πεμ04252024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

«Ψεύτικη»… ιστοσελίδα

0cyberattacksΣτον κυβερνοπόλεμο και τις κυβερνοαπάτες όλα επιτρέπονται...

Αβεβαιότητα στον Ατλαντικό, συνέχεια κερδών στην Ασία

bulk cargo 653Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Με μικρή άνοδο προχώρησε η αγορά ξηρού φορτίου. Ο Ατλαντικός βρίσκεται υπό γενική αβεβαιότητα λόγω του πολέμου, αφού Μεσόγειος και Ευρώπη είναι παγωμένες από πλευράς ζήτησης και η προσφερόμενη χωρητικότητα που βρίκεται εκεί προσπαθεί να μετακινηθεί στις υπόλοιπες περιοχές.

«Κολλημένοι» στα λιμάνια

0naytikoiΧιλιάδες Ουκρανοί και Ρώσοι ναυτικοί έχουν εγκλωβιστεί σε λιμάνια σε όλο τον κόσμο καθώς ο πόλεμος στην Ουκρανία εντείνεται και οι πλοιοκτήτες προσπαθούν να βρουν αντικαταστάτες για να συνεχίσουν να λειτουργούν τεταμένες αλυσίδες εφοδιασμού.

Έλλειμμα σε ναυτικούς φέρνει ο πόλεμος στην Ουκρανία

nautiki ekpaideusi ploiarxosΑντιμέτωπη με ελλείψεις σε αξιωματικούς και κατώτερο πλήρωμα θα έρθει η διεθνής ναυτιλία λόγω του ρωσοουκρανικού πολέμου.

Επαναπατρίστηκαν δέκα Έλληνες ναυτικοί

0Πλακ1ΒουλΔέκα συνολικά είναι οι Έλληνες ναυτικοί που επαναπατρίστηκαν συμφωνά με τα νεότερα στοιχεία του ΥΝΝΠ από την εμπόλεμη θαλάσσια ζώνη της Μ. Θάλασσας. Σύμφωνα με το ΥΝΝΠ με την επιχείρηση Νόστος 5 που οργάνωσε με επιτυχία το υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδας έξι ναυτικοί έφρασαν από την Ουκρανία στην Μολδαβία ανεβάζοντας τον αριθμό των προς επαναπατρισμό Ελλήνων ναυτικών στους δέκα.

Ερωτήματα χωρίς απαντήσεις για την αγορά πετρελαίου και δεξαμενοπλοίων

deksamenoploiaΟ πόλεμος στην Ουκρανία έχει επιφέρει διαταραχές την αγορά πετρελαίου, σύμφωνα με τον οίκο Gibson. Το Reuters αναφέρει έναν αυξανόμενο αριθμό φορτίων στα Ουράλια για παράδοση τον Μάρτιο που δεν βρίσκουν αγοραστές, παρά τις εκπτώσεις ρεκόρ. Το CPC blend (καζάκικο πετρέλαιο) αρχίζει να αντιμετωπίζει παρόμοια κατάσταση, λόγω ανησυχιών για την ανάμειξή του με ρωσικά φορτία και τη φόρτωση σε ρωσικό λιμάνι στη ζώνη των συγκρούσεων.
Από την άλλη το πετρέλαιο της Mέσης Ανατολής σημειώνει νέα υψηλά ρεκόρ, ενώ ανεπιβεβαίωτες αναφορές υποδηλώνουν επίσης ότι μερικά ρωσικά διυλιστήρια αναστέλλουν τη λειτουργία τους εν μέσω υλικοτεχνικών προβλημάτων και μείωση της ζήτησης, αναφέρει ο οίκος αναλύσεων Gibson.
Στα δεξαμενόπλοια οι ναύλοι που συνδέονται άμεσα με τη Ρωσία και τις ζώνες των συγκρούσεων έχουν εκτοξευθεί στα ύψη ξεπερνώντας τα 115.000 δολ τη ημέρα για τα suezmax και aframax από Βαλτική για Μεσόγειο και Ηνωμένο Βασίλειο
Οι τιμές των δεξαμενόπλοιων προϊόντων έχουν επίσης αυξηθεί, αλλά όχι τόσο σε σύγκριση με τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού . Μένει να δούμε αν η τρέχουσα τάση της αποφυγής των ρωσικών φορτίων αργού να διατηρηθούν μακροπρόθεσμα.
Στο ακραίο σενάριο της συνολικής απαγόρευση του ρωσικού εμπορίου προς τη Δύση, οι ροές αργού και προϊόντων θα επαναπροσδιοριστούν πλήρως.
Το μεγάλο ερώτημα είναι, πόσο από το ρωσικό πετρέλαιο που θα αποκλειστεί από τις οικονομίες της Ευρώπης, των ΗΠΑ και του ΟΟΣΑ στην Ασία, θα καταναλώσουν άλλες χώρες; Η Κίνα είναι πιθανό να αυξήσει τις εισαγωγές, ενώ η Ινδία αναμένεται επίσης να καταναλώσει επιπλέον όγκους, εκτός εάν επιβληθούν κυρώσεις. Ορισμένες εταιρείες της Λατινικής Αμερικής θα μπορούσαν επίσης να ζητήσουν περισσότερα φορτία, υποθέτοντας ότι οι κυρώσεις δεν τις εμποδίζουν. Ωστόσο, το ερώτημα είναι αν θα υπάρχει επαρκής αριθμός πλοίων.
Σε κάθε περίπτωση, σημειώνονται θεμελιώδεις αλλαγές στις παγκόσμιες εμπορικές ροές, ενώ βραχυπρόθεσμα υπάρχει κίνδυνος μείωσης του συνολικού όγκου συναλλαγών.
Μακροπρόθεσμα, ο αρνητικός αντίκτυπος στην παγκόσμια οικονομία είναι επίσης πιθανό να είναι ουσιαστικός, μετά την φυγή πολλών πολυεθνικών εταιρειών από τη Ρωσία, ενώ η άνοδος των τιμών της ενέργειας μπορεί να μειώσουν την κατανάλωση, σημειώνει ο Gibson.
Πριν από την εισβολή, η ζήτηση πετρελαίου, αναμενόταν να ανακάμψει κατά 3,3 εκατ. βαρέλια την ημέρα, το 2022, αλλά τώρα με τα νέα δεδομένα είναι ένα ερώτημα πως θα κινηθεί η ζήτηση. Ο Gibson καταλήγει επισημαίνοντας ότι αυτή την στιγμή τα ερωτήματα είναι περισσότερα από τις απαντήσεις.

Γιάννης Πλακιωτάκης: «Είμαστε σε συνεχή επικοινωνία με τους ναυτικούς μας στην Ουκρανία και έτοιμοι να παρέχουμε κάθε δυνατή συνδρομή»

0ΠΛΑΚΒ1«Διαμηνύουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι η ασφάλεια των θαλασσίων μεταφορών, των ναυτικών μας και των πλοίων μας, πρέπει να υπακούσει άμεσα στη γενικότερη προσπάθεια για την εμπέδωση της ειρήνης και την αποχή από πράξεις ανατροπής κυρίαρχων Κρατών που γυρίζουν την Ευρώπη και τον κόσμο ολόκληρο σε καιρούς σκοτεινούς, που κανείς δεν επιθυμεί να ξαναβιώσει.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter