Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Εγκρίθηκε από τη Βουλή ο φιλικός διακανονισμός ΟΛΠ-COSCO

cosco olp provlita

Χωρίς απρόοπτα τελικώς εγκρίθηκε ο φιλικός δικανονισμός ΟΛΠ- COSCO που συζητήθηκε νωρίτερα σήμερα στη Βουλή ο οποίος και εισήλθε με τροπολογία, σε νομοσχέδιο που είχε προγραμματιστεί η συζήτησή του, με την οποία επικυρώθηκε και τυπικά το κείμενο του εν λόγω διακανονισμού ο οποίος πέρασε δια πυρός και σιδήρου πολλαπλώς εξεταζόμενος τόσο από την ΕΕ όσο και από τις τοπικές δικαστικές και όχι μόνο αρχές.


Η εν λόγω τροπολογία είχε δεχθεί βολές απο την αξιωματική αντιπολίτευση. Με την επικύρωση ουσιαστικά ανοίγει ο δρόμος για μία νέα σημαντική επένδυση στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά η οποία με την ολοκλήρωσή της θα προσδώσει επιπρόσθετη δυναμική στο terminal της PCT SA, αλλά και θα δημιουργήσει ένα νέο ισχυρό έρεισμα για την αύξηση των εμπορευματικών ροών προς το λιμάνι του Πειραιά το οποίο και πλέον αναδεικνύεται σε ισχυρό ανταγωνιστή των λιμένων της Βόρειας Ευρώπης για λόγους που έχουν παρουσιαστεί "εξαντλητικά" απο το "theseanation".Όπως προαναφέρθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, εισηγήθηκε σήμερα στη Βουλή των Ελλήνων την κύρωση του ιδιωτικού συμφωνητικού της δεύτερης τροποποίησης της από 25 Νοεμβρίου 2008 σύμβασης παραχώρησης των λιμενικών εγκαταστάσεων των Προβλητών 2 και 3 του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων της ανώνυμης εταιρείας «Οργανισμός Λιμένων Πειραιώς», όπως τροποποιήθηκε στις 26 Ιουλίου του 2011 και η οποία αφορά τη νέα επένδυση της COSCO στον Πειραιά.
Κατά την εισήγηση του, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, τόνισε τα εξής :
«Θεωρώ εξαιρετικά ευτυχή τον εαυτό μου που εισηγούμαι στη Βουλή των Ελλήνων τη συγκεκριμένη τροποποίηση της σύμβασης. Είναι η κύρωση της μεγαλύτερης ξένης επένδυσης που έγινε στη χώρα από την εποχή που ενέσκηψε η κρίση.
Είναι μια σύμβαση με την οποία φιλοδοξούμε το 2021, όταν θα ολοκληρωθούν τα έργα, η αξία της παραχώρησης που έγινε το 2008 προς την COSCO να έχει διπλασιαστεί, δηλαδή από περίπου 560.000.000 ευρώ, να πάει στο 1.100.000.000 ευρώ. Είναι η σύμβαση η οποία θα φέρει το Λιμάνι του Πειραιά στην πρώτη θέση των λιμανιών της Μεσογείου.
Το 2008 παραχωρήθηκε στην COSCO ο Προβλήτας 2 και το δικαίωμα να κτίσει τον ανατολικό Προβλήτα 3. Προχώρησε η επένδυση, έγινε η επένδυση. Έφτασε περίπου στο 85% της δυναμικότητάς της φέτος. Έχει «ταβανώσει» ουσιαστικά η δυνατότητά της να εξυπηρετήσει περαιτέρω εμπορευματοκιβώτια. Έχουμε σπάσει το φράγμα των τριών εκατομμυρίων κοντέινερ, όταν πριν υπάρξει αυτή η διεθνής στρατηγική συμμαχία, μόνο τετρακόσια πενήντα χιλιάδες κοντέινερ διακινούνταν διά μέσου του Πειραιά. Και βεβαίως, έχουν ξεπεραστεί όλες οι προσδοκίες για τα έσοδα.
Σήμερα, λοιπόν, τι κάνουμε; Σήμερα δίνουμε το δικαίωμα στην COSCO να κτίσει στη θάλασσα το δυτικό κομμάτι του Προβλήτα 3, να το εξοπλίσει, να ικανοποιήσει μια υποχρέωση την οποία είχε αναλάβει ο ΟΛΠ τότε και δεν μπόρεσε να υλοποιήσει, να φτιάξει έναν καινούριο σταθμό πετρελαιοειδών για το λιμάνι του Πειραιά, τον οποίο ο ΟΛΠ έπρεπε να είχε λειτουργήσει από το 2012 και βέβαια να αναβαθμίσει και τον εξοπλισμό και σε αυτήν, αλλά και στις διπλανές προβλήτες.
Νομίζω ότι το ρίσκο το οποίο αναλαμβάνει η ελληνική πολιτεία σε σχέση με αυτήν τη σύμβαση όχι μόνο είναι μηδενικό αλλά έχουν καλυφθεί όλες οι προϋποθέσεις νομιμότητας για την επικύρωση αυτής της σύμβασης.
Η σύμβαση μονογράφτηκε το Νοέμβριο του 2013, μετά από συμφωνία ενός μνημονίου που υπογράψαμε τον Ιούνιο του 2013 και ξεκίνησε ένας αγώνας μέσα στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να εγκριθεί από όλες τις αρμόδιες αρχές και με πολύ μεγάλη πίεση –πολιτική, οφείλω να ομολογήσω- του Πρωθυπουργού, δικής μου και όλης της Κυβέρνησης, στα πλαίσια της Ελληνικής Προεδρίας καταφέραμε τον Ιούλιο να πάρουμε τις απαραίτητες εγκρίσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Στη συνέχεια, ήλθε ο προσυμβατικός έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου και οι παρατηρήσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου ενσωματώθηκαν, επεκτάθηκε το σταθερό μίσθωμα που θα δίνει η COSCO, καλύφθηκαν οι προϋποθέσεις για το ελάχιστο εγγυημένο διακινούμενο όγκο κοντέινερ και βέβαια, σήμερα μετά την επικύρωσή τους και από τη Γενική Συνέλευση του ΟΛΠ, έρχεται για κύρωση από τη Βουλή.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σε όλη αυτήν την περίοδο της κρίσης, ένα ήταν το ζητούμενο πάντα. Νέες επενδύσεις στον τόπο, επενδύσεις που μπορούν να φέρουν θέσεις εργασίας και να μας βγάλουν από την περιφερειακή μιζέρια. Από την 1η Ιανουαρίου του 2014 που συνδέθηκε επιτέλους το τρένο με το λιμάνι του Πειραιά, πάνω από εκατόν πενήντα αμαξοστοιχίες έχουν φύγει για την κεντρική Ευρώπη, το λιμάνι του Πειραιά έγινε πόλος επενδύσεων και πολλές μεγάλες εταιρείες ήλθαν και εγκαταστάθηκαν στον Πειραιά. Μεγάλες τηλεπικοινωνιακές εταιρείες της Κίνας, όπως η Hewllet Packard, η Sony, η ΖTE, η Huawei επιλέγουν πλέον τον Πειραιά ως τόπο διακίνησης των προϊόντων τους.
Έχουμε μια πρωτοφανή αύξηση στα πλοία, τα οποία προσεγγίζουν το λιμάνι, με πολλαπλά οφέλη για τη ναυτιλιακή μας οικονομία, όπως καβοδεσίες, ρυμουλκά, πετρελεύσεις, τροφοδοσίες, πρακτορικά κοκ. Παρότι είχε μειωθεί η εμπορική κίνηση και οι εισαγωγές είχαν πέσει πάρα πολύ όλα αυτά τα χρόνια, αυτό που βλέπουμε είναι μια ραγδαία αύξηση της κίνησης του λιμανιού και βέβαια, έχουμε σοβαρά οικονομικά οφέλη για τον ΟΛΠ.
Σήμερα ο ΟΛΠ έχει ξεπεράσει τα προσδοκώμενα έσοδα που είχε ως ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα και το 2013 και το 2014 από τις ΣΕΠ. Φέρνει περισσότερα λεφτά από το ελάχιστο εγγυημένο και βέβαια, θα συνεχίσει να τα φέρνει, εφόσον επεκταθεί αυτή η σύμβαση.
Άκουσα δύο βασικά επιχειρήματα, κύριε Πρόεδρε. Με συγχωρείτε που μακρηγορώ, αλλά είναι ένα θέμα εξαιρετικά μεγάλης, εθνικής σημασίας.
Άκουσα, λοιπόν, δύο επιχειρήματα από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ. Το πρώτο είναι ότι αιφνιδιάζεται η Βουλή. Δεν αιφνιδιάζεται κανείς. Τα κείμενα που σήμερα συζητάμε έχουν συζητηθεί και βρίσκονται στη διάθεση του καθενός, ήδη από το Νοέμβριο. Είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του ΟΛΠ και γραμμένα σε όλες τις εφημερίδες. Δεν αιφνιδιάζεται κανείς με αυτήν την εξέλιξη. Θέλω πραγματικά -το ζήτησα και στον προϋπολογισμό- να ακούσω τι θα πουν σήμερα.
Θα μας πουν πάλι για κινέζικους μισθούς; Θα μας πουν πάλι ότι κάνουμε τον Πειραιά «προτεκτοράτο» του Πεκίνου, όταν αυτό που προβλέπεται μόνο από τις εισφορές, τους φόρους μισθωτών υπηρεσιών, τους φόρους εισοδήματος και το ΦΠΑ να εισπράξουμε φέτος από το λιμάνι, ξεπερνά τα 65 εκατομμύρια ευρώ, τόσο από την εταιρεία που διαχειρίζεται το προσωπικό όσο και από την κύρια εταιρεία που διαχειρίζεται το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων;
Εμείς προσπαθούμε να φέρουμε ανάπτυξη με πραγματικές δουλειές, όχι «πέτσινες», όχι επιδοτούμενες. Αυτή θα είναι η μεγαλύτερη επένδυση που γίνεται στη χώρα με την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, γιατί στο παρελθόν, όταν νομοθετούσαμε «στο πόδι» -και το ξέρετε πολύ καλά, κύριε Πρόεδρε- όταν αποκρατικοποιούσαμε τα ναυπηγεία του Σκαραμαγκά χωρίς τις απαραίτητες εγκρίσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ήλθε εκ των υστέρων η Ευρώπη και έβαλε δυσβάσταχτα πρόστιμα για κρατικές ενισχύσεις. Όλα αυτά οδήγησαν σήμερα τα ναυπηγεία στο να κλείσουν.
Σήμερα προχωράμε μέσα στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη μεγαλύτερη στρατηγικής σημασίας επένδυση για τη χώρα. Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός της Κίνας προχθές στο Βελιγράδι μίλησε για το πόσο σημαντική είναι αυτή η συμφωνία, για το πώς βλέπουν οι Κινέζοι το μεγαλύτερο παγκόσμιο λιμάνι ως πύλη εισόδου των προϊόντων τους για την Ευρώπη, τον Πειραιά.
Πιστεύω, λοιπόν, ότι οποιαδήποτε αρνητική ψήφος σ' αυτήν τη συμφωνία θα αποτελέσει όνειδος για τους Βουλευτές που θα καταψηφίσουν. Τους προκαλώ και τους προσκαλώ να δουν τι έπαθαν αυτοί που ψήφισαν το 2008 ενάντια στην αρχική σύμβαση και πόσο έχουν μετανιώσει για εκείνη τους την ψήφο ενόψει και της φιλοδοξίας τους να πάνε και στον Πειραϊκό αλλά και στον Ελληνικό λαό και να πουν ότι θα φέρουν ανάπτυξη. Η αρνητική ψήφος θα αποτελέσει το βασικό επιχείρημα γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ αρνείται την οποιαδήποτε ανάπτυξη στη χώρα μέσα από υγιή επιχειρηματικότητα, μέσα από μεγάλες διεθνείς συνεργασίες, μέσα από γενναίες επενδύσεις».

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter