Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

«Αλλάζουν παράμετροι» του διαγωνισμού του ΟΛΠ (;)

OLP 853

Με φόντο τις δηλώσεις Δρίτσα περί του διαγωνισμού του ΟΛΠ , πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας που επικαλείται το ΑΠΕ, αναφέρουν ότι ο υπουργός ζητεί στη νέα σύμβαση μεταξύ των άλλων να διασφαλιστεί η δημόσια αρχή λιμένων (port authority) και στην οποία αναμένεται να μεταφερθούν όλες οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες του ΟΛΠ ενώ ανοικτό είναι και το ενδεχόμενο παρεμβάσεων στους όρους και τις προϋποθέσεις χρήσης και εκμετάλλευσης της γης.

Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Δρίτσας στην τελετή παραλαβής είχε τονίσει ότι "είναι υποχρέωσή μας να πετύχουμε μια σύμβαση παραχώρησης του ελληνικού Δημοσίου που να κατοχυρώνει όλα τα δικαιώματα των Δήμων, των πολιτών και των παραγωγικών δραστηριοτήτων αυτής της πόλης". Σύμφωνα με το ΑΠΕ τους όρους και τις προϋποθέσεις χρήσης και εκμετάλλευσης της γης, των κτισμάτων και της υποδομής της χερσαίας ζώνης του λιμανιού, σταθερά τιμολόγια για την ακτοπλοΐα για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και αύξηση του ετήσιου ανταλλάγματος (ενοικίου) προς το ελληνικό Δημόσιο από τα συνολικά έσοδα, από το 2% που είναι σήμερα στο 3,5%, με απόδοση των χρημάτων από την αύξηση αυτή στους παραλιμένιους δήμους, θα περιλαμβάνεται, στη νέα σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ.
Η νέα σύμβαση, που είναι απαραίτητη προκειμένου να προχωρήσει η παραχώρηση του ΟΛΠ σε ιδιώτες, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί τις επόμενες ημέρες και θα αποσταλεί για παρατηρήσεις στους εμπλεκόμενους φορείς, μεταξύ των οποίων και στη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων.
Ο Οργανισμός, πριν αποκτηθεί από το νέο επενδυτή, θα μπορεί να ασκεί μόνο εμπορική δραστηριότητα όπως αυτή τη στιγμή ασκεί ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ) θυγατρική της COSCO.
Χθες με κοινή ανακοίνωσή τους φορείς του Πειραιά επανέφεραν στο προσκήνιο το θέμα του επιλιμένιου μετώπου, μεγάλο μέρος του οποίου δεν ελέγχεται από τον ΟΛΠ, το οποίο επί δεκαετίες αποτελεί πεδίο αντεγκλήσεων σε πολιτικό και οικονομικό επίπεδο, αναφορικά με τη μέθοδο αξιοποίησής του, ενώ τέθηκε επίσης και θέμα «μετώπου» της επισκευαστικής ζώνης.
Εκ των στοιχείων συνάγεται ότι η όλη διαδικασία μάλλον θα χρονοτριβήσει περαιτέρω με το ΤΑΙΠΕΔ να «βρίσκεται σε θέση άμυνας» δεδομένου ότι πρόσφατα είχε επισημάνει ότι ο διαγωνισμός θα «τρέξει κανονικά».
Η νέα σύμβαση παραχώρησης, όταν και εφόσον ολοκληρωθούν οι παρατηρήσεις από τους εμπλεκόμενους φορείς, αναμένεται να τεθεί υπόψη των βασικών διεκδικητών για την απόκτηση του 51% των μετοχών του ΟΛΠ από τους οποίους είναι βέβαιο ότι θα ζητούνται επενδύσεις για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα προκειμένου να παραχωρηθεί στη συνέχεια και επιπλέον ποσοστό – μέχρι και το 67% των μετοχών της επιχείρησης.
Το σκηνικό που διαμορφώνεται πάντως θα παρουσιάσει εξαιρετικό ενδιαφέρον καθώς εκτιμάται ότι από τους χειρισμούς των συναρμόδιων υπουργείων και του ΤΑΙΠΕΔ θα εκπεμφθεί εκ νέου «μήνυμα» αφ ενός προς τους υποψήφιους επενδυτές αλλά και γενικότερα προς τους επενδυτές που αναμένουν τους χειρισμούς τις νέας κυβέρνησης στο θέμα των αποκρατικοποιήσεων.
Η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο στις αρχές του 2016, ενώ στις 6 Οκτωβρίου αναμένεται να εκδικαστεί προσφυγή στο ΣτΕ από φορείς που αντιδρούν στις ιδιωτικοποιήσεις ΟΛΠ-ΟΛΘ.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter