Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Η αποχή των Τελωνειακών στον ΟΛΘ διώχνει πλοία στον Πειραιά

thessaloniki limani ol8 olth aftodioikisi.medium

Τον διπλάσιο χρόνο αναγκάζονται να μείνουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης τα κοντεϊνεράδικα, από τη στιγμή που θα ρίξουν άγκυρα μέχρι που θα αποπλεύσουν, εξαιτίας της απεργίας των τελωνειακών κατά τις ώρες της νυκτερινής βάρδιας στην Πύλη 16. Επιπλέον, τρία container ships, δρομολογημένα για τον ΟΛΘ από τις MSC και ARKAS, άλλαξαν προορισμό και δεν έπιασαν Θεσσαλονίκη αλλά κατευθύνθηκαν στο λιμάνι του Πειραιά. Τόσο οι ναυτικοί πράκτορες, όσο και οι εκτελωνιστές τονίζουν ότι το πρόβλημα είναι μεγάλο, ότι οφείλεται στην απεργία των τελωνειακών και όχι σε τεχνικά προβλήματα στη λειτουργία των γερανογεφυρών που προκαλούν τις ...συνήθεις για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης καθυστερήσεις, που όμως συνυπολογίζονται ούτως ή άλλως από τα ναυτιλιακά γραφεία, στο χρόνο εξυπηρέτησης των πλοίων. Ο Σύλλογος Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης τις τελευταίες ημέρες έχει συστηματοποιήσει την αποστολή στοιχείων για την κίνηση του λιμένα. Σύμφωνα λοιπόν με την αναλυτική κατάσταση που στάλθηκε την 1η Οκτωβρίου, τα πλοία που βρίσκονται αρόδο είναι πέντε και περιμένουν ως και 18 ώρες, τα πλοία που εργάζονται στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων είναι τρία και οι εργασίες εκφόρτωσης – φόρτωσης έχουν καθυστερήσεις από 80 έως 89 ώρες, λόγω της απεργίας των τελωνειακών όπως γράφει στις παρατηρήσεις του ο Σύλλογος. Την 1η Οκτωβρίου είχαν αποπλεύσει εννέα πλοία, τέσσερα από τα οποία παρέμειναν στο λιμάνι για πάνω από 100 ώρες, ένα έμεινε συνολικά 125 ώρες και ένα άλλο 127 ώρες, ενώ μόνο ένα έμεινε 90 ώρες. Εν ολίγοις, η συνολική παραμονή στο λιμάνι, ενός container ship, από τις δύο ή δυόμισι ημέρες, όπως συνέβαινε προ απεργίας τελωνειακών, πλησιάζει τις τέσσερις ημέρες και φτάνει να ξεπερνάει και τις πέντε. Η κατάσταση έτσι όπως διαμορφώνεται συνεπάγεται ζημία για όσους επαγγελματικά δραστηριοποιούνται στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, για την εταιρεία ΟΛΘ Α.Ε. ενώ η μεγαλύτερη ζημιά που θα έχει επιπτώσεις και σε βάθος χρόνου, προκύπτει από την επιλογή ναυτιλιακών εταιρειών, να εξυπηρετήσουν τα φορτία τους από άλλο λιμάνι, όπως έγινε με τις ΜSC και ARKAS που προτίμησαν να στείλουν τα πλοία στον Πειραιά. Το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί σε ένα βαθμό διακρίνει και ο απλός περιπατητής που από την Παλιά Παραλία βλέπει στο Θερμαϊκό, εμπορικά πλοία, πολλά, να βρίσκονται αγκυροβολημένα στα ανοικτά.

Πηγή: www.voria.gr

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter