Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Προτιμητέος επενδυτής τη Δευτέρα η κοινοπραξία που διεκδικεί το 67% του ΟΛΘ

thessaloniki limani ol8 olth aftodioikisi.medium

Σε προτιμητέο επενδυτή αναμένεται να αναδειχθεί την Δευτέρα 19/6 η κοινοπραξία DIEP-Terminal Link-Βelterra που πλειοδότησε για την απόκτηση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), όπως επισήμανε ο co-ordinator και επίσημος εκπρόσωπός της, Σωτήρης Θεοφάνης, μιλώντας σήμερα, για πρώτη φορά με την ιδιότητά του αυτή, στο συνέδριο του Συνδέσμου Εξαγωγέων Β. Ελλάδας (ΣΕΒΕ), Export Summit V.

Κατά την έναρξη της εισήγησής του, ο κ. Θεοφάνης επισήμανε ότι η κοινοπραξία που διεκδικεί τον ΟΛΘ διαθέτει ουσιαστική λιμενική τεχνογνωσία, ακόμη και σε διεθνές επίπεδο - και απάντησε σε όσους διατυπώνουν τις αμφιβολίες τους για το εάν το σχήμα διαθέτει βιώσιμο επενδυτικό σχέδιο, λέγοντας: "τους βεβαιώνουμε ότι αν και όταν τους χρειαστούμε, θα τους το ζητήσουμε".

Ο ίδιος δεν ξεκαθάρισε ότι πρόθεση της κοινοπραξίας είναι να υλοποιήσει άμεσα, σε βάθος τετραετίας - στον τεχνικά γρηγορότερο δυνατό χρόνο - και όχι επταετίας, τις υποχρεωτικές επενδύσεις των 180 εκατ. ευρώ που προβλέπονται στη σύμβαση, "και ανεξάρτητα από το εάν η πολιτεία θα φανεί συνεπής στην υποχρέωσή της να ολοκληρώσει τις οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις του λιμανιού", αφού όπως είπε "εάν δεν το πράξουμε αυτό, ο ΟΛΘ που σήμερα βρίσκεται σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, θα χάσει το τρένο".

Πάντως, ξεκαθάρισε ότι εάν η πολιτεία δεν σπεύσει να εκτελέσει τα έργα που "έχει υποχρέωση να κάνει", οι επενδύσεις που θα γίνουν από τον ιδιώτη δεν αποκλείεται τελικά να πέσουν "σε βαρέλι δίχως πάτο". Η πολιτεία, όπως πρόσθεσε, θα πρέπει να δώσει ένα ιδιαίτερο στίγμα για τον ΟΛΘ, δείχνοντας έμπρακτα ότι αντιμετωπίζει το λιμάνι σαν έναν οικονομικό πολλαπλασιαστή, με επενδύσεις εκτός λιμένα, όπως για παράδειγμα με τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου.

Επισημαίνοντας δε, ότι η κοινοπραξία αποφάσισε να επενδύσει και να αναπτύξει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης χωρίς να έχει ανταγωνιστικά συμφέροντα σε λιμενικές δραστηριότητες στην περιοχή, ο κ. Θεοφάνης εξήγησε τους στόχους που έχουν τεθεί, λέγοντας ότι "ο θαλάσσιος Δρόμος του Μεταξιού δεν σταματάει στον Πειραιά" και πρόσθεσε χαρακτηριστικά ότι "ο δρόμος αυτός μπορεί να φτάσει στη Θεσσαλονίκη και θα φανεί".

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε επίσης ο ίδιος σε θέματα απασχόλησης, λέγοντας πως "θέλουμε να επενδύσουμε στο ανθρώπινο δυναμικό, παρέχοντας ουσιαστική εκπαίδευση, ώστε αυτό να μπορέσει να δουλέψει κάτω από ένα καινούργιο παραγωγικό μοντέλο".

Απαντώντας σε δημοσιογραφική ερώτηση για τα σχέδια της κοινοπραξίας σε ό,τι αφορά την προσέλκυση τουρισμού κρουαζιέρας, απάντησε ότι θα γίνουν ανακοινώσεις όταν έρθει η ώρα, και υπογράμμισε χαρακτηριστικά ότι το θέμα της ανάπτυξής της είναι πολύ ευρύτερο των δράσεων που μπορεί να αναλάβει ο ΟΛΘ.

Μάλιστα, ο ίδιος, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι είναι πολύ αυστηρός στο συγκεκριμένο πεδίο, ζήτησε από τα μέλη της διοίκησης του ΟΛΘ και όσους εμπλέκονται "να είναι πολύ προσεκτικοί με δηλώσεις τους γιατί επηρεάζουν την αξία του".

Την εκτίμησή του ότι με τις υφιστάμενες σιδηροδρομικές γραμμές μπορούν να ανέλθουν σε 198.000 τα 45άρια container που διακινεί σε συνεργασία με τον ΟΛΘ (τόσα διακινούσε το 2009), από 8.500 που μετέφερε πέρυσι, διατύπωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Kuehne+Nagel Α.Ε, Φώτης Κυριλλίδης, υπενθυμίζοντας ότι το διάστημα 2004-2010 επενδύθηκαν 30 εκατ. ευρώ σε υποδομές στη Σίνδο και ακόμη βρίσκονται σε αναμονή της επέκτασης του 6ου προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Κατά την ομιλία του στο συνέδριο, ο ίδιος επισήμανε ότι το τελευταίο 12μηνο, η εταιρεία 94 φόρες σταμάτησε να δουλεύει λόγω απεργιών και άλλων κινητοποιήσεων, ενώ μεταξύ άλλων υπογράμμισε ότι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εταιρεία είναι ο ελλιπής αριθμός μηχανοδηγών.

Μεταξύ άλλων, ο ίδιος επισήμανε ότι στη Θεσσαλονίκη της ανεργίας του 40%, με την αξιοποίηση διαθέσιμων αποθηκευτικών χώρων περίπου 500.000 τ.μ., μπορούν να δημιουργηθούν περί τις 2.000 θέσεις εργασίας σε γραφεία και ισόποσες σε αποθηκευτικά κέντρα.

Σε πάνω από 50 εκατ. άτομα θα ανέρχονται οι επιβάτες που θα μπορούν να διακινηθούν από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας που ανέλαβε να λειτουργεί, διαχειρίζεται, αναπτύσσει και συντηρεί η Fraport Greece για τα επόμενα 40 χρονια (συν 10 χρόνια παράταση), επισήμανε μιλώντας από το βήμα του συνεδρίου ο γενικός διευθυντής εμπορικής και επιχειρηματικής ανάπτυξής της, Γιώργος Βήλος, υπενθυμίζοντας ότι η εταιρεία κατέβαλε ποσό ύψους 1,234 δισ. ευρώ για την απόκτησή τους και μεταξύ άλλων θα διαθέτει στο ελληνικό δημόσιο ετησίως 23 εκατ. ευρώ και το 1/3 των λειτουργικών της κερδών.

Μεταξύ άλλων, ο ίδιος επισήμανε ότι στο πρώτο 5μηνο φέτος, με εξαίρεση το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, η επιβατική κίνηση στα ελληνικά αεροδρόμια αυξήθηκε σε ποσοστό 9%, και διατύπωσε την εκτίμηση ότι το 2017 θα αποτελέσει χρονιά ρεκόρ υποδοχής τουριστών στους αερολιμένες.

Ειδικότερα για το αεροδρόμιο Μακεδονία στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Βήλος τόνισε ότι πέρυσι υποδέχτηκε 5,7 εκατ. επιβάτες, περισσότερους κατά 6% συγκριτικά με το 2015 και ήδη στο πρώτο πεντάμηνο φέτος έχει σημειωθεί αύξηση κατά 9%, συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα και ο αριθμός τους ανέρχεται σε 5,7 εκατ. επιβάτες.

Επιπλέον, ο ίδιος σημείωσε ότι η επιβατική κίνηση από το εξωτερικό καταγράφεται αυξημένη σε ποσοστό 15% συγκριτικά με το περσινό πεντάμηνο και τόνισε ότι στο εσωτερικό αυτή δεν υπερβαίνει το 1%.Αναφερόμενος στο επενδυτικό σχέδιο της εταιρείας, ο κ. Βήλος επισήμανε ότι στην επόμενη τετραετία θα γίνουν πέντε νέοι τερματικοί σταθμοί, μεταξύ άλλων σε Κω, Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη και Κεφαλονιά, με αποτελέσμα να υπερδιπλασιαστούν τα καλυμμένα τετραγωνικά στρέμματα σε 420.000, από 200.000 τ.μ σήμερα.

Ειδικά για το αεροδρόμιο "Μακεδονία" είπε ότι το 1/3 των επενδύσεων της Fraport Greece θα γίνουν στον αερολιμένα της Θεσσαλονίκης και τόνισε ότι ο δεύτερος τερματικός σταθμός που θα λειτουργήσει εντός της επόμενης τετραετίας θα αυξήσει τους χώρους από 27.000 τ.μ σε 60.000 τ.μ. Μεταξύ άλλων, επισήμανε ότι στο "Μακεδονία" θα γίνει και αναδιοργάνωση του χώρου για τα αεροσκάφη και ως αποτέλεσμα θα μπορεί αυτό να υποδέχεται περισσότερα κατά 15% τουλάχιστον.

Τονίζοντας ότι σήμερα γίνονται μικρής κλίμακας επενδύσεις στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που έχει αναλάβει η Fraport Greece, λόγω αυξημένης επιβατικής κίνησης ενόψει και του καλοκαιριού, ο κ. Βήλος τόνισε ότι από τον Οκτώβριο "οι μηχανές θα δουλεύουν στο φουλ".

Επιπλέον, ο ίδιος επισήμανε τις τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης του κάργκο στο "Μακεδονία" και τόνισε ότι ο όγκος της εμπορευματικής κίνησης το 2016 (εξωτερικού και εσωτερικού) παρουσίασε την καλύτερη επίδοση και διαμορφώθηκε στους 6.600 τόνους. Επιπλέον, γνωστοποίησε ότι στα σχέδια της εταιρείας, είναι να εισέλθει στις συνδυασμένες μεταφορές, μέσω συνεργασιών.

 

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ, capital.gr

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter