Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

ΟΛΘ: Αποφασισμένοι για δεσμευτική προσφορά οι Φιλιππινέζοι της ICTS

thessaloniki limani ol8 olth aftodioikisi.medium

Παραμένει το ενδιαφέρον των Φιλιππινέζων της International Container Terminal Services για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της Voria.gr, πρόκειται, εκτός απροόπτου, να καταθέσουν δεσμευτική προσφορά για το ποσοστό του δημοσίου στην ΟΛΘ Α.Ε.
Προς στιγμήν οι άνθρωποι της ΙCTS είχαν κλονιστεί όταν παραμονές της επίσκεψης Τσίπρα στη Κίνα είχε ανακύψει το γνωστό θέμα με το σχέδιο νόμου για την πώληση του ΟΛΠ στη Cosco, που είχε φέρει ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Δρίτσας στη Βουλή. Η κίνηση Δρίτσα είχε προβληματίσει τους επικεφαλής της ICTS, που παρακολουθούν από πολύ κοντά τις διαβουλεύσεις και τις διαδικασίες για τις ιδιωτικοποιήσεις των μεγάλων ελληνικών λιμανιών, αφού μάλιστα η ICTS είχε συμμετάσχει και στην πρώτη φάση πώλησης της ΟΛΠ Α.Ε.
Τελικώς όλα δείχνουν πως θα προχωρήσουν με προσφορά για την ΟΛΘ Α.Ε., αν και όπως έχουν κάνει γνωστό, δεν συμφωνούν με το χρονοδιάγραμμα των επενδύσεων του μεσοπρόθεσμου που έχει εκπονηθεί με ευθύνη του ΟΛΘ. Η ICTS θεωρεί ότι δεν είναι αναγκαίες οι επενδύσεις των 309 εκατ. ευρώ που προβλέπει το 5ετές μεσοπρόθεσμο καθώς η ανανέωση του μηχανικού εξοπλισμού αλλά και των συστημάτων διαχείρισης των φορτίων και δη των containers, θα αυξήσουν άμεσα τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων χωρίς να απαιτείται σε πρώτη φάση η επέκταση της 6ης προβλήτας, δηλαδή της προβλήτας εξυπηρέτησης των εμπορευματοκιβωτίων.
Η ICTS, θεωρεί, όπως είχε άλλωστε δηλώσει στη Voria.gr ο αντιπρόεδρος της εταιρείας για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, Hans Ole Madsen, ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, από πλευράς γεωγραφικής θέσης, μεγέθους και δραστηριοτήτων ( σ.σ τους ενδιαφέρει και το συμβατικό φορτίο), είναι ιδανικό για το διεθνές δίκτυό τους.
Ωστόσο, μένει να δούμε εάν θα βρεθεί κοινός τόπος με το ΤΑΙΠΕΔ στα κρίσιμα θέματα των επενδύσεων, των φορτίων που θα δεσμευτούν ή όχι να διακινούν, αλλά βεβαίως και του τιμήματος. Επίσης, όπως άλλωστε όλοι οι συμμετέχοντες στο διαγωνισμό, θέλουν να δημοπρατηθεί από τη ΓΑΙΑΟΣΕ το έργο δημιουργίας ενός μεγάλου logistics center στο στρατόπεδο Γκόνου, το οποίο διαθέτει σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι.
Η ICTS είναι ένας αναπτυσσόμενος διαχειριστής container terminals, που δραστηριοποιείται σε 28 λιμάνια. Αυτή την περίοδο επενδύει περί τα 900 εκατ. σε δύο νέα λιμάνια που εντάσσονται στο δίκτυό της, στη Μελβούρνη της Αυστραλίας και στη Μπουέναβεντούρα της Κολομβίας. Η ICTS ασχολείται κυρίως με τη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων, αλλά επίσης την ενδιαφέρουν και λιμάνια με σημαντικό έργο στο συμβατικό φορτίο. Η εταιρεία που ελέγχεται από τον Ενρίκε Ραζόν, το 2015 διαχειρίσθηκε 7,7 εκατομμύρια containers σε ΤΕU's (+5%). Είχε κύκλο εργασιών 1 δισ. δολάρια και λειτουργικά κέρδη (EBITDA) 450 εκατ. δολάρια.
Η ICTS, με έδρα τη Μανίλα, έχει κυρίως αναπτύξει δίκτυο στην Ασία, την Αφρική, τη βόρειο και νότιο Αμερική. Στην Ευρώπη έχει τη μικρότερη παρουσία καθώς διαχειρίζεται terminals σε μόλις τρεις χώρες, στο Βατούμ της Γεωργίας, στη Ριέκα της Κροατίας και στο Γκντίνια της Πολωνίας.
Πηγή: voria.gr

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter