Σαβ04202024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Οι εκατό μέρες του Ο.Λ.Θ.

olth-0583

Και ενώ στον Πειραιά η υπόθεση για μια ακόμη φορά της ιδιωτικοποίησης παραπέμπεται από τους συνδικαλιστικούς παράγοντες προς περαιτέρω διερεύνηση, η υπόθεση της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ έρχεται εκ των πραγμάτων στο προσκήνιο, καθώς υπάρχει εκπεφρασμένο ενδιαφέρον τουλάχιστον από ρωσικής πλευράς για την ιδιωτικοποίηση του, με τη συμμετοχή του όμως σε λύση πακέτο από κοινού με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Αν και μέχρι ώρας το ΤΑΙΠΕΔ δεν φαίνεται να ανοίγει τα χαρτιά του, εκτιμήσεις κύκλων των χρηστών αλλά και των παραγωγικών τάξεων θέλουν το διάστημα που μεσολαβεί μέχρι τις ευρωεκλογές να αποτελεί διάστημα διεργασιών, ενώ επίσης εκτιμούν ότι η όλη υπόθεση της αποκρατικοποίησης του θα τρέξει υπό την προϋπόθεση της διμερούς συμφωνίας ΕΕ- Ρωσίας, η οποία θα επιτρέψει όπως εκτιμούν οικονομικοί κύκλοι ,την έλευση ρωσικών κεφαλαίων σε βεντάλια ευρωπαϊκών επενδύσεων, μια εκ των οποίων αφορά και τη λύση πακέτο ΟΛΘ - ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Να σημειώσουμε ότι τόσο ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κ. Παπούλιας όσο και ο Πρωθυπουργός Αντ. Σαμαράς, έχουν προσκαλέσει ανοιχτά τη Ρωσική πλευρά να επενδύσει σε τομείς της ελληνικής οικονομίας ιδιαίτερα δε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ο Πρωθυπουργός, ενώ αντίστοιχες προσκλήσεις έχουν απευθύνει με πλέον πρόσφατη αυτής του Σότσι και προς την κινεζική ηγεσία.

Ωστόσο οι παλινωδίες αναφορικά με τις διαδικασίες των ιδιωτικοποιήσεων των δύο λιμένων, τα πήγαινε - έλα των φακέλων αλλά και το ρευστό το πολιτικού σκηνικού και σε επίπεδο ευρωεκλογών και σε επίπεδο εθνικών εκλογών, όποτε γίνουν, διατηρεί τις «αποστάσεις» από τους εν δυνάμει ενδιαφερόμενους επενδυτές, χωρίς να συνυπολογίζεται ότι αυτή η τακτική που «ροκανίζει τον χρόνο» μπορεί να αποβεί «μοιραία» για το ήδη εκπεφρασμένο ενδιαφέρον, το οποίο και στις δύο περιπτώσεις και των δύο λιμένων παραμένει συγκεκριμένο από συγκεκριμένες εταιρείες, ενώ μέχρι ώρας δεν υπάρχει πέραν αυτών κάποιο άλλο εκπεφρασμένο επισήμως ενδιαφέρον με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται.

Και αυτό γιατί οι επιλογές της ελληνικής πλευράς φαίνεται να μην «αυγατίζουν», αφού όπως προαναφέρθηκε δεν υπάρχει άνοιγμα της βεντάλιας του επιχειρηματικού ενδιαφέροντος.

Ωστόσο το ερώτημα το οποίο παραμένει είναι αν η παρούσα κυβέρνηση θα αποφασίσει να τρέξει τις αποκρατικοποιήσεις των δύο λιμένων, ανεξαρτήτως των όποιων ενστάσεων συνδικαλιστικών ή άλλων φορέων κα σε μία προσπάθεια να καλύψει τα ανοίγματα που αρχίζουν να εμφανίζονται όσον αφορά τα έσοδα από αποφάσεις δικαστηρίων που είτε αναφέροντα στα χαράτσια, είτε σε μειώσεις μισθών και συντάξεων είτε σε λοιπούς χώρους που αφορούν τα ακίνητα.

Να σημειώσουμε τέλος ότι οι αποκρατικοποιήσεις των λιμένων είναι ενταγμένες στα προαπαιτούμενα από την πλευρά της Τρόικα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter