Πεμ04252024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Στα ύψη το επενδυτικό ενδιαφέρον για τα λιμάνια

0Βόλος

Στα ύψη βρίσκεται το διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον για τα λιμάνια που προσεχώς το ΤΑΙΠΕΔ θα διενεργήσει διαγωνισμούς για την παραχώρησή τους.

Οι χθεσινές αναφορές του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ κ. Ρ. Λαμπίρη στο Bloomberg για την δρομολόγηση των διαγωνιστικών διαδικασιών στις αρχές του νέου έτους για δυο ακόμα λιμάνια, του Ηρακλείου και του Βόλου επανάφεραν στο προσκήνιο το θέμα των αποκρατικοποιήσεων και του ρόλου τους, στην παρούσα συγκυρία, στην οικονομία. Συγκλίνουσες είναι οι πληροφορίες ότι, και για το λιμάνι του Βόλου, όπως της Αλεξανδρούπολης, υπάρχει ζέον επενδυτικό ενδιαφέρον από αμερικανικών συμφερόντων εταιρίες ενώ για το λιμάνι του Ηρακλείου και της Ηγουμενίτσας υπάρχει και εκπεφρασμένο ενδιαφέρον του Ομίλου Γκριμάλντι μετά και τις αλλεπάλληλες σχετικά δηλώσεις του Εμανουέλε Γριμάλντι ο οποίος βρίσκεται στην Ελλάδα με αφορμή εκδήλωση των Μινωικών Γραμμών. Μάλιστα κατά πληροφορίες η ηγεσία του ΥΝΝΠ κατέστη για μία ακόμη φορά κοινωνός του ενδιαφέροντος για συγκεκριμένα λιμάνια από τον Ιταλικό Όμιλο.
Πέραν του επενδυτικού ενδιαφέροντος ιδιαίτερης σημασίας προσλαμβάνουν και τα αποτελέσματα στα οποία θα καταλήξουν οι διαγωνισμοί ως προς τα επενδυτικά σχήματα καθώς τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας, του Βόλου της Αλεξανδρούπολης και της Ηγουμενίτσας έχουν ιδιαίτερη γεωστρατηγική σημασία. Ειδικότερα το «δίπολο» που σχηματίζουν τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Ηγουμενίτσας έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις συνδυασμένες μεταφορές καθώς βρίσκονται στις άκρες του άξονα της Εγνατίας. Γεγονός που πρώτος, από δεκαετιών, είχε επισημάνει ο αείμνηστος Περικλής Παναγόπουλος, αναφορικά με τον μέλλοντα ρόλο της Ηγουμενίτσας, ο οποίος επιπροσθέτως εκείνη την εποχή είχε θέσει και το θέμα της ανάπτυξης σιδηροδρομικού πορθμείου μεταξύ του λιμένα του Βόλου και ενός εκ των λιμένων της Συρίας. Μάλιστα η εν λόγω τοποθέτηση είχε χαρακτηριστεί «επαναστατική» για την εποχή της καθώς αφορούσε στη διαμόρφωση σιδηροδρομικού άξονα που θα συνέδεε την Ευρώπη και τα Βαλκάνια με το ασιατικό σιδηροδρομικό άξονα. Ως γνωστόν πολύ αργότερα και τη απουσία της εν λόγω σύνδεσης η Τουρκία με την υποθαλάσσια σιδηροδρομική ζεύξη του Βοσπόρου «υφάρπαξε» την εμπορική κίνηση που καταγράφεται με την δραστηριοποίηση εμπορικών συρμών μεταξύ Ασίας- Ευρώπης. Γεγονός είναι ότι η σιδηροδρομική «προίκα» των ελληνικών λιμανιών παρέμενε «ξεχασμένη» μέχρι που εμφανίστηκε η COSCO στον Πειραιά η οποία και προώθησε την σιδηροδρομική σύνδεση του ΟΛΠ με το διεθνές σιδηροδρομικό δίκτυο με αποτέλεσμα την «αφύπνιση» του διεθνούς επενδυτικού ενδιαφέροντος για τις εν Ελλάδι συντελούμενες εμπορευματικές μεταφορές.
Γνώστες των θεμάτων περί της συνδυασμένες μεταφορές επισημαίνουν ότι είναι απολύτως αναγκαία η επίσπευση του συνόλου των προγραμμάτων εκσυγχρονισμού αλλά και ολοκλήρωσης της διασύνδεσης του λιμένα της Αλεξανδρούπολης με το διεθνές σιδηροδρομικό δίκτυο. Και τούτο γιατί αυτόματα θα δημιουργηθούν δίπολα με λιμάνια της Μ. Θάλασσας σε Βουλγαρία, Ρουμανία και Ουγγαρία μέσω των σιδηροδρομικών δικτύων για συνδυασμένες μεταφορές η σημασία των οποίων είναι προφανής.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter