Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Απαιτείται σχεδιασμός… σιδηροδρομικός για τα λιμάνια

0MSC Intermodal Crane

Απαιτείται σχεδιασμός για την σιδηροδρομική διασύνδεση των εμπορικών λιμένων αλλά και για την αξιοποίηση της δυναμικής που προκύπτει. Το συμπέρασμα αυτό εξήχθη αβίαστα από τις εργασίες στο workshop του 22ου συνεδρίου «Logistics on the move, Greece in the fast lane», στο Ζάππειο Μέγαρο όπου έγινε αναφορά στην Ελληνική «σιδηροδρομική πραγματικότητα» .

Εκ των αναφορών κατέστη σαφές ότι η Ελλάδα παρά την στρατηγικής σημασίας θέση της για το παγκόσμιο εμπόριο υπολείπεται στο κομμάτι των σιδηροδρομικών υποδομών και υπηρεσιών γεγονός που δεν ωφέλησε κυρίως τα εμπορικά λιμάνια στα οποία ο σιδηρόδρομος θα είχε προσδώσει επιπρόσθετη δυναμική και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο των αναφορών που έγιναν ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών Θάνος Βούρδας, τόνισε πως ο τομέας των logistics σε συνδυασμό με τις απαραίτητες σιδηροδρομικές, οδικές, λιμενικές και αεροπορικές υποδομές είναι βασική πηγή ανάπτυξης στη νέα περίοδο στην οποία έχει μπει η χώρα μας για την παραγωγική της ανασυγκρότηση και τη δίκαιη ανάπτυξη. Μάλιστα τόνισε πως «η Ελλάδα έχει όλα εκείνα τα δεδομένα που της επιτρέπουν να γίνει διαμετακομιστικο κέντρο τόσο για τα Βαλκάνια όσο και για το σύνολο της Ευρώπης, κεντρικά, δυτικά και ανατολικά και προς αυτήν την κατεύθυνση κινούμαστε» . Εν συνεχεία αναφέρθηκε στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, το οποίο και ολοκληρώνεται την άνοιξη, ένα έργο που, όπως χαρακτηριστικά τόνισε, θα συντελέσει καθοριστικά στον προσδιορισμό της μελλοντικής στρατηγικής στον τομέα των μεταφορών και την υποστήριξη της ελληνικής οικονομίας. Σε αυτό το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο, είπε, εντάσσονται το σύνολο των συνδυασμένων μεταφορών, οι ακτοπλοϊκές μεταφορές, τα λιμάνια, τα εμπορευματικά κέντρα, οι σιδηροδρομικές υποδομές, οι διεθνείς συνδέσεις, οι οδικές μεταφορές. Καταλήγοντας είπε μεταξύ άλλων ότι «η χώρα μας παύει να είναι μια απομονωμένη χώρα στο άκρο της Ευρώπης. Μια χώρα που δεν συνδέεται με τις χώρες στα βόρεια σύνορα της και που δεν αξιοποιεί την πλεονεκτική της θέση».
Χθες οι χώρες που συμμετείχαν στη συνάντηση εργασίας, μετά από την πρόσκληση που τους απηύθυνε ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών ήταν οι: Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Ελλάδα, ΠΓΔΜ, Κροατία, Μαυροβούνιο, Σερβία, Πολωνία και Ρωσία. Οι εκπρόσωποι των χωρών αυτών παρουσίασαν τις εξελίξεις στα σιδηροδρομικά δίκτυα τους ενώ δήλωσαν την πρόθεση συνεργασίας με γειτονικές τους χώρες με στόχο την ανάπτυξη κοινών σιδηροδρομικών υπηρεσιών. Μάλιστα αναφορά έγινε και στο θέμα των block trains για την μεταφορά μοναδοποιημένων φορτίων μεταξύ λιμένων και όχι μόνο. Ως γνωστόν η Ελλάδα πρόσφατα ενεργοποίησε σχεδιασμό για τη διασύνδεση των λιμένων του άξονα της Εγνατίας με επίκεντρο το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με Βουλγαρικά και Ρουμανικά λιμάνια της Μ. Θάλασσας.
Οι εργασίες του συνεδρίου συνεχίζονται σήμερα στο Ίδρυμα Ευγενίδου και θα ολοκληρωθούν αύριο.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter