Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

"Η Θεσσαλονίκη μπορεί υπό προϋποθέσεις να αναδειχτεί σε διεθνές εμπορευματικό κέντρο"

thessaloniki limani 368

Την εκτίμηση ότι η Θεσσαλονίκη, μέσω του λιμανιού της, προλαβαίνει και έχει όλα τα εχέγγυα για να αναδειχτεί -υπό τρεις συγκεκριμένες προϋποθέσεις- σε διεθνές εμπορευματικό κέντρο, διατυπώνει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Αθανάσιος Μαύρος, εταίρος και επικεφαλής του τμήματος Εφοδιαστικής Αλυσίδας για την Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη (Central & Southeast Europe Supply Chain & Operations South Cluster) της ΕΥ (Ernst & Young).


Με αφορμή τη συμμετοχή του σε εκδήλωση της 83ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), ο κ.Μαύρος υπογραμμίζει ακόμη ότι το μεγαλεπήβολο έργο "Sea2Sea", που προβλέπει την ταχεία σιδηροδρομική σύνδεση τριών βορειοελλαδικών λιμανιών με ισάριθμα βουλγαρικά, "αν και δεν είναι εύκολο να είναι οικονομικά βιώσιμο", ωστόσο είναι πολύ σημαντικό. Αν το έργο στηριχθεί πολιτικά και οι κυβερνήσεις κάνουν την απαιτούμενη επένδυση, σημειώνει, τότε μπορεί -και είναι συμφέρον- να προχωρήσει. "Για παράδειγμα, σήμερα, για να συνδεθούν κάποια ευρωπαϊκά λιμάνια με άλλες αγορές, τα πλοία χρειάζεται να περνούν από την Τουρκία, ενώ θα μπορούσε να υπάρξει μια δίοδος ανάμεσα στα ελληνικά και τα βουλγαρικά λιμάνια, έξω από τα Δαρδανέλια και τον Βόσπορο. Γιατί λοιπόν να μη δρομολογηθούν και ευρωπαϊκά κονδύλια, ώστε να αναπτυχθεί αυτή η δίοδος;" σημειώνει.
Αντίθετα, εκτιμά πως το φιλόδοξο πρότζεκτ του καναλιού Αξιού-Μοράβα- Δούναβη, που συχνά χαρακτηρίζεται ως "φαραωνικό", είναι πολύ μακρόπνοο και η προσωπική του άποψη είναι ότι θα έπρεπε να βγει από την ατζέντα της συζήτησης τώρα, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε αποπροσανατολισμό από τις πραγματικές προτεραιότητες.
Ερωτηθείς αν εκτιμά πως η Θεσσαλονίκη μπορεί μέσω του λιμένος της να διεκδικήσει θέση στον νέο Δρόμο του Μεταξιού που οικοδομεί η Κίνα, στον οποίο το λιμάνι του Πειραιά βάζει ήδη "σημαιάκι", απαντά: "Η αλήθεια είναι πως οι Κινέζοι επενδύουν ήδη στον Πειραιά, οπότε πόσο πιθανό είναι να επενδύσουν βαριά σε ένα ακόμη λιμάνι, που είναι στα 350 χλμ σε ευθεία;"
Ως προς τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου που "δένει" με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, επισημαίνει ότι "το πρώην στρατόπεδο Γκόνου είναι μια καλή περίπτωση, ενώ παράλληλα θα μπορούσαν να διερευνηθούν ώς χώροι logistics και τα ανενεργά εργοστάσια που υπάρχουν σήμερα στη ΒΙΠΕ Σίνδου, σε συνδυασμό και με την Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης (ΚΑΘ ΑΕ), η οποία σχεδιάζει να αυξήσει τη δυναμικότητα των αποθηκευτικών της χώρων, μέσω επένδυσης ύψους 30 εκατ. ευρώ".
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter