Σαβ04202024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Κόμβος στο «σιδηροδρομικό δακτύλιο» της Βαλκανικής η Θεσσαλονίκη

0000000000 TRAINOSE 1

Κομβικό ρόλο στο σιδηροδρομικό δακτύλιο της Βαλκανικής αναμένεται να διαδραματίσει η Θεσσαλονίκη και το λιμάνι της σύμφωνα με τα όσα ανέφερε μεταξύ άλλων στην καθιερωμένη συνέντευξη τύπου στη ΔΕΘ ο πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας. Με αφορμή σχετική ερώτηση για τον σιδηροδρομικό άξονα Θεσσαλονίκης-Καβάλας- Αλεξανδρούπολης (σιδηροδρομική Εγνατία) ο πρωθυπουργός σημείωσε τη σημασία της σιδηροδρομικής σύνδεσης για τη νότια Βαλκανική τονίζοντας τον κομβικό ρόλο της Θεσσαλονίκης και του λιμανιού της για τα νότια Βαλκάνια αλλά και την υπερτοπική διεθνή σημασία της σιδηροδρομικής διασύνδεσης του λιμένα της Αλεξανδρούπολης με το λιμάνι του Μπουργκάς. Ιστορικά ο συγκεκριμένος «δακτύλιος» από το 1874 και εντεύθεν που ολοκληρώθηκαν οι γραμμές με απόφαση της Οθωμανικής κυβέρνησης (σιδηρόδρομος της Ανατολής) αποτελούσε και αποτελεί αντικείμενο συζητήσεων και συνεχούς διερεύνησης από το διεθνές εμπόριο για το ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν. Η μεγαλύτερη και πιο σημαντική από αυτές τις γραμμές ήταν αυτή από την Κωνσταντινούπολη στο Μπέλοβο μέσω Αδριανούπολης και Φιλιππούπολης, με διακλαδώσεις προς Αλεξανδρούπολη και Ιάμπολη. Οι άλλες δύο ήταν από τη Θεσσαλονίκη στη Μιτρόβιτσα και από το Ντόμπρλιν στη Μπάνια Λούκα. Η γραμμή Ντόμπρλιν-Μπάνια Λούκα δεν ήταν συνδεδεμένη με το Αυστριακό δίκτυο, έτσι τα έσοδα της ήταν χαμηλά. Αργότερα η γραμμή αυτή έγινε παθητική για το «Σιδηρόδρομο της Ανατολής» και εγκαταλείφθηκε το 1876, μέχρι να συνδεθεί με το Αυστριακό δίκτυο. Οι διασυνδέσεις αυτές έγιναν αργότερα γνωστές όχι για την εμπορική σημασία τους, που σήμερα είναι αυταπόδεικτη αλλά από το επιβατικό τραίνο Οριάν Εξπρές.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter