Πεμ04182024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Χρ. Λαμπρίδης -Παρέμβαση στο 3o Φόρουμ Μακρο-περιφέρειας Αδριατικής Ιονίου

0Λαμπρίδης

Στις σημαντικές επιτυχίες της Κατάνια συγκαταλέγεται ο κατάλογος έργων που παρουσιάστηκαν μετά από την ενδελεχή προετοιμασία των αρμόδιων Υπηρεσιών των συμμετεχόντων κρατών, τη διαπραγμάτευση και τη διαδικασία labelling που ακολουθήθηκε. Μεταξύ των έργων συγκαταλέγονται 9 ελληνικά έργα, εκ των οποίων 7 συνιστούν έργα λιμενικού ενδιαφέροντος. Πρόκειται για τα έργα:
1. ADRIETA – Πολυτροπικός Διάδρομος Αδριατικής-Ιονίου
2. Δίκτυο Μικρών Λιμένων Αδριατικής-Ιονίου,
3. Παρατηρητήριο Λιμένων Αδριατικής-Ιονίου
4. Βελτίωση της μεταφορικής ικανότητας και των λιμενικών υπηρεσιών για την κρουαζιέρα
5. Κατασκευή νέων επιβατικών τερματικών σταθμών στο λιμένα της Κέρκυρας
6. Αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών και υπηρεσιών στο λιμένα της Πάτρας,
7. Ολοκλήρωση της δημιουργίας του εμπορευματικού κέντρου του λιμένα Ηγουμενίτσας.
Η αξία της συμπερίληψης τους στον κατάλογο συνδέεται με την ενδεχόμενη πριμοδότησή τους, κατά την αξιολόγηση προτάσεων στο πλαίσιο ανταγωνιστικών διαδικασιών επιλογής για χρηματοδότηση.
Μιλώντας για το Φόρουμ, ο γγ Λιμένων το χαρακτήρισε εξαιρετικού ενδιαφέροντος και σημείωσε πως φάνηκε η δουλειά που έχει γίνει όλο αυτό το διάστημα. Ειδικότερα, ο κ. Λαμπρίδης είπε πως «έχουν γίνει σημαντικά βήματα για να γνωρίζουμε ποια είναι αυτά τα έργα που χρειαζόμαστε σήμερα ώστε η στρατηγική για τη μακροπεριφέρεια να είναι μια επιτυχημένη στρατηγική». Τα έργα αυτά καταγράφηκαν, προσέθεσε και επισήμανε πως απομένει «να αξιοποιήσουμε τους πόρους που απαιτούνται και όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία ώστε να αρχίσουν να υλοποιούνται».
Σε ό,τι αφορά αυτά που αναφέρθηκαν στις ειδικές συνεδρίες που πραγματοποιήθηκαν για τις μεταφορές στο πλαίσιο του φόρουμ, ο γενικός γραμματέας Λιμένων χαρακτήρισε ως πολύ σημαντική την πρόταση που κατατέθηκε για την εκπόνηση ενός σχεδίου (master plan) το οποίο θα καταγράψει το σύνολο των αναγκών, τα χαρακτηριστικά του δικτύου και πού χρειάζεται να γίνουν παρεμβάσεις για να βελτιωθεί το μεταφορικό δίκτυο στις χώρες αυτές. «Είναι ένα έργο που πρέπει να μπει σε προτεραιότητα, τόνισε και εκτίμησε πως «θα μας δείξει μια εικόνα που σήμερα δεν την έχουμε με μεγάλη ακρίβεια για το τι χρειαζόμαστε ακριβώς ώστε αυτό το μεταφορικό δίκτυο στις χώρες της μακροπεριφέρειας να είναι αποτελεσματικό».
Επίσης, ως ένα δεύτερο σημαντικό παράδειγμα που δείχνει ότι η περιοχή αποτελεί μια ενιαία οντότητα παρέθεσε τη στρατηγική «one belt- one road» (το Δρόμο του Μεταξιού), στην οποία η μακροπεριφέρεια Αδριατικής-Ιονίου αποτελεί ένα σημαντικό κρίκο της, σημείωσε. Σε αυτό το πλαίσιο, επισήμανε πως οι επενδύσεις που έχουν γίνει στα λιμάνια της Ελλάδας, μέσω της COSCO, δείχνουν ότι αποτελεί στρατηγική επιλογή της Κίνας να επενδύσει στην περιοχή και υπογράμμισε πως «εάν μπορέσουμε και αυξήσουμε τα πολλαπλασιαστικά οφέλη που μπορεί να έχει αυτή η δραστηριότητα γι΄ αυτή την περιοχή θα μπορέσουμε να έχουμε πολύ σημαντικά αποτελέσματα». Καταληκτικά, ανέφερε πως αυτό το Φόρουμ συνέβαλε σε αυτό και εξέφρασε την αισιοδοξία του πως θα έχουμε θετικά αποτελέσματα

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter